(ČTK) – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) slavnostně zahájila celkovou rekonstrukci vlakové stanice v Českém Těšíně na Karvinsku za více než miliardu korun. Hlavním cílem projektu je zvýšení rychlosti přepravy, bezpečnosti i pohodlí cestujících a také zefektivnění nákladní železniční dopravy.
ČTK o tom informoval mluvčí SŽDC Pavel Tesař. Předpokládané dokončení rekonstrukce je v červenci 2016.
Celkovou obnovou projde podle Tesaře železniční svršek i spodek především v hlavních kolejích těšínského nádraží. Oprava čeká podchod pro cestující, v němž budou tři výtahy zajišťovat bezbariérový přístup. Ve stanici bude instalován kamerový systém, rekonstrukcí projde trakční vedení, výhybkám přibude elektrický ohřev.
„Moderní zabezpečovací zařízení získá nejen důležitý železniční uzel, ale také navazující traťové úseky do Louk nad Olší a do Albrechtic u Českého Těšína. V budoucnu se počítá s jeho napojením na dálkové ovládání z Centrálního dispečerského pracoviště v Přerově," uvedl Tesař.
Rekonstrukce českotěšínské stanice je druhou částí nedávno dokončené optimalizace trati mezi Českým Těšínem a Bystřicí na Frýdecko-Místecku. SŽDC očekává, že téměř 79 procent nákladů mohou zaplatit dotace od Evropské unie, zbytek doplatí Státní fond dopravní infrastruktury. Vítězem veřejné soutěže na zhotovení díla se stalo sdružení firem Subterra a Metrostav.
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.
Jo, taky se mi to líbí, fakt to má něco do sebe!