Rekonstrukce nádraží v Olomouci

Rekonstrukce nádraží v Olomouci

(11. 9. 2013) (ČTK) - Rekonstrukce železničního nádraží v Olomouci bude s několikaměsíčním zpožděním zahájena 7. října. Novinářům to řekl hejtmanův náměstek Alois Mačák (ČSSD).  

 
 
 
 

Rekonstrukce nádraží v Olomouci

(ČTK) - Rekonstrukce železničního nádraží v Olomouci bude s několikaměsíčním zpožděním zahájena 7. října. Novinářům to řekl hejtmanův náměstek Alois Mačák (ČSSD).  

Rekonstrukce železniční stanice Olomouc
Vítěz třímiliardového tendru měl být původně oznámen loni na podzim. Jeden z neúspěšných uchazečů se ale proti výsledkům výběrového řízení odvolal k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
 
„Rekonstrukce železniční stanice za zhruba 3,1 miliardy korun bude slavnostně zahájena v pondělí 7. října. Bude to jedna z nejvýznamnějších investičních akcí v Olomouckém kraji,“ uvedl Mačák. Výběrové řízení se zpozdilo o několik měsíců. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže kvůli chybám zrušil výběr nejvhodnější nabídky. Miliardovou zakázku na rekonstrukci nádraží od Správy železniční dopravní cesty nakonec získalo sdružení firem OHL ŽS a Alpine Bau CZ.
 
Podle připraveného projektu mají být postupně rekonstruována všechna nástupiště a v kolejišti bude vybudováno ještě jedno nové ostrovní nástupiště. Stavební firmy opraví starý podchod. Součástí stavby je také rekonstrukce kolejí v délce 13 kilometrů a mostů na příjezdové trase. Inovováno má být elektronické zabezpečovací zařízení a informační systém. Bezpečnost cestujících a provozu bude nově hlídat kamerový systém.
 
Díky rekonstrukci se zvýší odbavovací kapacita olomouckého nádraží o 14 procent. Po modernizaci budou moci železniční stanicí Olomouc projíždět osobní vlaky rychlostí do 160 kilometrů v hodině a nákladní soupravy až 120 kilometrů za hodinu.
Rekonstrukce železniční stanice Olomouc
Po modernizaci železniční stanice v Olomouci budou propojeny už modernizované koridorové úseky navazující na toto nádraží. Železniční stanice Olomouc je součástí mezinárodní trasy kombinované dopravy Le Havre–Lvov a leží na trase třetího tranzitního železničního koridoru, což je hlavní dálkový železniční tah mezi Mosty u Jablunkova a Chebem.
zdroj vizualizací: Správa železniční dopravní cesty

Doplněno Stavabweb:
Podrobné informace o projektu a další vizualizace naleznete ZDE.









 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Rekonstrukce

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře
 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz