Rekonstrukce střešního pláště Masarykova nádraží s použitím falcovaných šindelů PREFA

Rekonstrukce střešního pláště Masarykova nádraží s použitím falcovaných šindelů PREFA

(1. 11. 2011) V současnosti probíhá rekonstrukce a oprava havarijního stavu zastřešení historické části odjezdové haly Masarykova nádraží v Praze. Jedná se o trojlodní stavbu s vazníky, tvořenými dřevěnými krokvemi. Ty podle možností byly renovovány, část z nich však musela být nahrazena novými. Na vaznících je uloženo plnoplošné bednění s hliníkovým maloformátovým falcovaným šindelem PREFA.

 
 
 
 

Rekonstrukce střešního pláště Masarykova nádraží s použitím falcovaných šindelů PREFA

V současnosti probíhá rekonstrukce a oprava havarijního stavu zastřešení historické části odjezdové haly Masarykova nádraží v Praze. Jedná se o trojlodní stavbu s vazníky, tvořenými dřevěnými krokvemi. Ty podle možností byly renovovány, část z nich však musela být nahrazena novými. Na vaznících je uloženo plnoplošné bednění s hliníkovým maloformátovým falcovaným šindelem PREFA.

Základní údaje o stavbě:
Stavba: část objektu čp. 1014, k.ú. Nové Město, Havlíčkova 2, Hybernská ul., Praha 1, který je nemovitou kulturní památkou zapsanou v Ústředním seznamu kulturních památek a je situován v památkové rezervaci hl. města Prahy
Vlastník: České dráhy, a. s.
Investor: Masaryk Station Development, a. s.
Projektant: Tichý & Kolářová, s. r. o.
Technický dozor: Prague Invest, s. r. o., PMD, s. r. o.
Zhotovitel stavby: Průmstav, a. s.
Montážní firma: A-Z Bau, s. r. o.
Výrobce střešní krytiny: PREFA Aluminiumprodukte, s. r. o.
Rekonstrukce střešního pláště Masarykova nádraží s použitím falcovaných šindelů PREFA
Rozpětí krajních vazníků je 11,7 m, rozpětí středního vazníku je 5,05 m. Rozmístění vazníku je: jeden na sloupu, jeden uprostřed. Následně na vaznících je uloženo plnoplošné bednění s hliníkovou střešní krytinou. Ocelové svorníky spojují šikmé vzpěry s vaznicí. Světlo do odjezdové haly přivádějí prosklené světlíky.

Střešní konstrukce je uložena na původních litinových sloupech. Sloupy haly slouží současně na odvádění dešťové vody pomocí potrubí, které je do nich vsazeno. Část stavby zastřešující odjezdovou halu tvoří tři souběžné odvětrávané sedlové střechy s délkou hřebenů přibližně 67,5 m a sklonem 27 °. Krajní střechy jsou rozlohou stejně veliké, prostřední je menší. Celková rozloha střechy je 1598 m². Z důvodu zachování původní nosné konstrukce bylo doporučeno použít lehkou střešní krytinu. Proto byl vybrán hliníkový maloformátový falcovaný šindel PREFA v barevném odstínu světle šedá P.10 s povrchovou úpravou stucco.

Rekonstrukce střešního pláště Masarykova nádraží s použitím falcovaných šindelů PREFA Rekonstrukce střešního pláště Masarykova nádraží s použitím falcovaných šindelů PREFA Rekonstrukce střešního pláště Masarykova nádraží s použitím falcovaných šindelů PREFA


Falcované šindele PREFA spojují osvědčený kosoúhelníkový tvar s moderními vlastnostmi high-tech materiálu z hliníku. To dělá z falcovaného šindele střešní krytinu vhodnou pro starší a rekonstruované objekty. Rozměr falcovaného šindele je 420x240 mm v položené ploše s hmotností 1 m² cca 2,5 kg. Do plochy 1 m² se počítá 10 falcovaných šindelů. Materiál šindele tvoří barevný legovaný hliník o tloušťce 0,7 mm, dvouvrstvý vypalovaný lak nebo prášková barva podle RAL nebo NCS. Pokládá se na plné bednění se separační vrstvou od sklonu střechy 25 °, s maximálním plošným zatížením 800 kg/m². Falcované šindele se upevňují jednou hliníkovou patentovanou příchytkou (tj. 10 příchytek na 1 m²). Nezbytnou bezpečnost maloformátové krytiny dále zaručují drážky na podélné a příčné straně. Tak vzniká bezpečná vazba odolná povětrnostním vlivům.



Falcovaný šindel PREFA je dodáván ve všech standardních barvách a v hladké povrchové úpravě nebo stucco. Základním materiálem pro hliníkové výrobky PREFA jsou slitiny dle EN 1396. Jejich povrchová úprava probíhá tzv. metodou coil coating a splňuje přísné požadavky ECCA (European coil coating Association).
PREFA Aluminiumprodukte s.r.o. poskytuje 40 let záruku na základní hliníkový materiál proti rozbití, korozi a poškození mrazem v přirozených podmínkách a při odborné pokládce stavebním klempířem a 40 let na barvu v provedení P.10.
podle podkladů společnosti PREFA Aluminiumprodukte

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře
 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz