Rekonstrukce zastřešení haly na Hlavním nádraží

Železniční stanice Praha je vytíženým uzlem veřejné dopravy. Stavba je rozdělena na historickou Fantovu budovu a zastřešená nástupiště, obě části jsou památkově chráněny. Rekonstrukcí nedávno prošly původní haly. Nosná ocelová konstrukce byla dokončena v roce 1906. Má dvě severojižně orientované lodě, každou o rozpětí 33 metrů a s délkou 233 metrů. Konstrukce je vysoká asi 18 metrů a je rozdělena na 21 příčných vazeb se třemi sloupy v každé vazbě. Střechy haly jsou opláštěny zkruženými profilovanými plechy a kvůli prosvětlení prostoru mají ve vrcholech střešní světlíky. Rozvinutá plocha střech má téměř 23 tisíc metrů čtverečních. Světlíky mají včetně bočního a čelního zasklení plochu přes 15 tisíc metrů čtverečních.

Při rekonstrukci bylo nutné vzít v potaz, že jde o historickou památkově chráněnou budovu. Vzhledem ke stáří budovy a dosavadnímu provedení dílčích nekompletních oprav bylo nutné provést kompletní rekonstrukci všech částí konstrukce. Rekonstrukce byla zahájena v únoru 2015 a dokončena v únoru 2018. Stavba se prováděla za provozu po etapách, aby byla co nejméně omezena doprava.

Tisková zpráva

Rekonstrukce zastřešení železniční stanice Praha hlavní nádraží soutěží o titul Stavba roku 2018. Hlasovat pro něho můžete během září na www.stavbaroku.cz. 
Tato stavba postoupila mezi nominované projekty souětže.

Zastavěná plocha: 15 542,78 m2
Plocha pozemku: 15 542,78 m2
Stavba byla hrazena z větší části z prostředků Fondu soudržnosti EU Operačního programu Doprava a zbývající část z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*