Revitalizace veřejných ploch zahrnovala komplexní obnovu s
úpravami ve všech hlavních funkčních složkách – tedy „od fasády k fasádě“.
Obytná kvalita atraktivní městské čtvrti s tradiční blokovou zástavbou byla
díky růstu automobilové dopravy postupně snižována, k tomu se ještě přidaly
špatný stav chodníků a komunikací, živelné parkování, dožitý městský mobiliář a
neudržované vnitrobloky.
V návrhu jsme vycházeli z urbanistické struktury obytného souboru a zároveň
reagovali na soudobé provozní a funkční problémy s cílem je bezkolizně vyřešit.
Území jsme pojali komplexně: od „umravnění“ vedení podzemních inženýrských sítí
přes návrh zklidněné zóny pro celou oblast a zavedení organizace parkování. Zvýšili
jsme také prostupnost území pro cyklisty a vymezili plochy pro kontejnerová
stání. Navrhli jsme nové výsadby stromů, keřů a dlouhokvetoucích trvalek. Celý
projekt byl řešen s důrazem na snížení odvodu množství srážkových vod do
kanalizace – parkovací místa jsou vyznačena mezerovitou dlažbou.
V konceptu úprav vnitřních dvorních prostor mezi obytnými bloky šlo zejména o
splnění požadavků jejich obyvatel. Společným koncepčním záměrem je čitelnější
členění zpevněných ploch (hřiště, odpočinkové plochy, pěšiny) a volných ploch
zeleně.
Autorská zpráva
Realizace získala čestné uznání v soutěži Stavba roku Zlínského kraje 2015.
Autoři: Ing. arch. Jan Chlápek, Ing. arch. Milan Chlápek,
Ing. arch. Jan Horký, Ing. Milan Koňař, Jaroslav Koňařík
Investor: město Vsetín
Realizace: KKS, spol. s r.o.
Náklady: 44,5 mil. Kč vč. DPH
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.