Revitalizace veřejných ploch zahrnovala komplexní obnovu s
úpravami ve všech hlavních funkčních složkách – tedy „od fasády k fasádě“.
Obytná kvalita atraktivní městské čtvrti s tradiční blokovou zástavbou byla
díky růstu automobilové dopravy postupně snižována, k tomu se ještě přidaly
špatný stav chodníků a komunikací, živelné parkování, dožitý městský mobiliář a
neudržované vnitrobloky.
V návrhu jsme vycházeli z urbanistické struktury obytného souboru a zároveň
reagovali na soudobé provozní a funkční problémy s cílem je bezkolizně vyřešit.
Území jsme pojali komplexně: od „umravnění“ vedení podzemních inženýrských sítí
přes návrh zklidněné zóny pro celou oblast a zavedení organizace parkování. Zvýšili
jsme také prostupnost území pro cyklisty a vymezili plochy pro kontejnerová
stání. Navrhli jsme nové výsadby stromů, keřů a dlouhokvetoucích trvalek. Celý
projekt byl řešen s důrazem na snížení odvodu množství srážkových vod do
kanalizace – parkovací místa jsou vyznačena mezerovitou dlažbou.
V konceptu úprav vnitřních dvorních prostor mezi obytnými bloky šlo zejména o
splnění požadavků jejich obyvatel. Společným koncepčním záměrem je čitelnější
členění zpevněných ploch (hřiště, odpočinkové plochy, pěšiny) a volných ploch
zeleně.
Autorská zpráva
Realizace získala čestné uznání v soutěži Stavba roku Zlínského kraje 2015.
Autoři: Ing. arch. Jan Chlápek, Ing. arch. Milan Chlápek,
Ing. arch. Jan Horký, Ing. Milan Koňař, Jaroslav Koňařík
Investor: město Vsetín
Realizace: KKS, spol. s r.o.
Náklady: 44,5 mil. Kč vč. DPH
HEZKÉ.....jen více takových rekonstrukcí.
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Dobry den,mate prosim jeste v nabidce ronde block? Dekuji Sindelarova
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…