Revoluční ulice bude bezpečnější a příjemnější
Revoluční, 110 00 Praha 1
(26. 9. 2018) Studie navrhuje mimo jiné rozšíření chodníků a zasazení nového stromořadí
Revoluční ulice bude bezpečnější a příjemnější
Revoluční ulici čeká v blízké době rekonstrukce tramvajové trati.
Proto Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) ve spolupráci s
ateliérem Ondřeje Císlera vypracoval studii, ve které navrhuje mimo jiné
rozšíření chodníků a zasazení nového stromořadí. Pražané se mohou těšit
i na malé náměstíčko na rohu Klimentské. Schválená studie bude následně
předána Dopravnímu podniku, který je investorem celé akce.
Revoluční
ulice je významnou vstupní bránou do území bývalých staroměstských
hradeb, které do 18. století vedly od dnešního Štefánikova mostu až po
most Legií. Denně tudy však projede 15 000 aut.
„Pracujeme
nyní intenzivně na nové reprezentativní podobě pro celý „ring“, tedy
bulvár, kde dříve bývaly staroměstské hradby, a toto je první vlaštovka.
Smyslem je udělat z Revoluční konečně příjemný prostor zejména pro
chodce. Kromě širších chodníků a nového mobiliáře zde přibude i 30
nových stromů!“ říká Petra Kolínská, radní pro územní rozvoj hl. m.
Prahy.
Studie navrhuje rozšíření chodníků zejména na východní
straně ulice a zlepšení přístupu na zastávkové ostrůvky, které budou s
chodníky propojeny vozovkou ve zvýšené – shodné – úrovni. Přibydou také
přechody pro chodce. Tyto úpravy zajistí pohodlný a bezpečný pohyb
chodců k přijíždějícím tramvajím. Na západní straně ulice bude nově
osazené stromořadí. Studie dále navrhuje přesun zastávky tramvaje
„Dlouhá třída“ směrem k Vltavě naproti stávající zastávce v opačném
směru. Protilehlost zastávek přinese dva nové přechody a zároveň zlepší
dostupnost nábřeží a řeky.
„Dopravní podnik dlouhodobě
spolupracuje na rekonstrukcích tramvajových tratí s IPR. Díky koncepčním
studiím se kromě samotné výměny kolejí daří také zlepšovat veřejný
prostor. Ulice Revoluční by měla být dalším dobrým příkladem takového
přístupu,“ říká Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva
Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP).
„Revoluční ulice
trpí vysokou dopravní zátěží, která pohyb chodcům ztěžuje. Toto zatížení
je bohužel způsobeno i umožněným průjezdem aut pod Prašnou bránou. Břeh
Vltavy je navíc z ulice téměř nedostupný. Studie s těmito problémy
pracuje a prostředí a pohyb v něm významně zlepšuje,“ říká Ondřej Boháč,
ředitel IPR Praha.
Studie v ulici navrhuje krátkodobé
parkování pro zásobování, rezidenční parkování naopak rozmělňuje do
okolních ulic. V místě zastávek bude snížena rychlost na 30 km/h.
Myslelo se i na cyklisty, v úseku od nábřeží k zastávce tramvaje je
navržen i samostatný cyklopruh.
Projekt bude zpracován v
roce 2019, následně se začne s přípravou samotné rekonstrukce, která by
měla vyjít na 120 mil. Kč. Více informací najdete na
www.iprpraha.cz/revolucni.
tisková zpráva
Základní informace o objektu
Kategorie
Rekonstrukce
Revoluční ulice bude bezpečnější a příjemnější
Revoluční
110 00 Praha 1
Komentáře ke článku
26. 9. 2018 16:11:17. Re: Revoluční ulice bude bezpečnější a příjemnější. Jitka
26. 9. 2018 17:23:24. Re: Revoluční ulice bude bezpečnější a příjemnější. Marek Vácha / IPR Praha
27. 9. 2018 18:37:46. Re: Re: Revoluční ulice bude bezpečnější a příjemnější. Pavla
26. 9. 2018 17:04:19. Re: Revoluční ulice bude bezpečnější a příjemnější. Grigorij
To má být vtip? Kam zmizí těch 15 000 aut denně a jak se "rozmělní" současná parkující auta do už dnes přeplněných bočních ulic? A proč má zmizet přímý vstup do supermarketu pod Kotvou, který má smysl kvůli jiné otevírací době? Nejvíc mě pobavilo srovnání čekajících cestujících - v reálu na ně prší a je vidět, že se nemají kam schovat, tak na ně ve vizualizaci svítí sluníčko, aby nebylo vidět, že přístřešky zase nebudou :) . Jediné, co vypadá líp než dnes, jsou dlažby (hlavně mezi kolejemi). |
Automobilová doprava z území jen tak nezmizí. Město dlouhodobě usiluje o její rozmělnění. Vstup supermarketu pod OD Kotva bude samozřejmě umožňovat provoz v rozdílné otevírací době oproti OD. Déšť je prevít, doporučujeme kontrolovat ranní předpověď a dle úsudku do batohu případně přibalit deštník. |
Asi to má být vtipná odpověď. Bohužel za studii škoda peněz, dělal ji pravděpodobně někdo, kdo tady nežije a realita ho nezajímá. Zřejmě předvolební nástrahy. |
Je to dnešní mor měst. Takzvaně vytvářet prostředí pro chodce, bez ohledu na realitu městského prostoru, kde se bydlí, kde se zásobuje a kde se nakupuje a kde se pracuje. Tyto studie jsou úžasnými volebními plakáty pro strany , které vládnou Praze, ale které nic za čas strávený na úřadě za volební období pořádně neučinily! Město je, zvláště dnes v době automobilového bumu,hybrid všech funkcí a pohybu všeho, obyvatel, pracovníků, obchodních zařízení, aut, MHD, prostě všeho. A TOTO TATO STUDIE, KTEROU ZADALO JEDNOSTRANNĚ MĚSTO naprosto NESPLŇUJE!!! ŠKODA PENĚZ za studii, mohli se použít na něco užitečnějšího, třeba na zlepšení a zkvalitnění MHD!!! |
Registrace k zasílání newsletteru
Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

4. 12. 2023 18:39:15
Re: Re: Re:Ne - Šťastný Hlavák.
Ještě - pro nás chudé duchem - mi prosím udělejte pořádek v tom, kdo jsou ti odborníci, kteří jediní mají správný pohled na věc a kteří jediní mají být vyslyšeni. A co nastane v případě, že tomu tak bude. Přivítala bych jmenný seznam, abych neztrácela čas s těmi ostatními tutany, kteří koncipovali zadání, kteří marnili čas zpracováním soutěžních návrhů a kteří je hodnotili. Proč tápat v temnotách alternartiv, když jsou tu odborníci, kteří mají ve všem jasno!
4. 12. 2023 18:13:52
Re: Re:Ne - Šťastný Hlavák.
Jsem zvědav, zda prostesty odborníků dojdou vyslyšení, a nedopadne to jako s rohovou budovou Opletalovy na Václaváku. Tam sice památkáři a moudří lidé neobstáli, prohráli, ale nakonec zde ta nová nová budova není žádné kulturní strašidlo, jako Europalác u Můstku.
4. 12. 2023 18:10:33
Re: Re: Šťastný Hlavák.
Díky Karle, to jsou správná slova!
4. 12. 2023 18:09:36
Re: Re: Fibonacci.
Řekl bych že s tím mohu souhlasit. A co radní města? Hlaváček nerozhoduje sám, ti ostatní jsou jistě svéprávní.
4. 12. 2023 17:05:26
Re:Ne - Šťastný Hlavák
Výsledná studie je důkazem naprostého nepochopení potřeb obyvatel a cestujících, jak ze strany soutěžících, tak ze strany zadavatele. Nádraží v zásadě vyhovuje dnešním potřebám /mimo pokladen , které ale v době on line prodejů ztrácí důležitost/. Nevyhovuje" Šervůd " před nádražím, ten však návrh neřeší, ba naopak ho gigantickým otevřeným přístřeškem zhoršuje. Navržená dřevostavba nepatří do místního prostředí, a to bez toho, zda je zde památkový objekt - Fantova budova původního nádraží - kterou přístřek výrazně zakrývá. České dráhy by měly řešit jiné problémy a né se zabývat urbanismem, kterému nerozumí. Bohužel to platí i pro Magistrát. l
4. 12. 2023 15:54:06
Re: Šťastný Hlavák
Likvidace stávajícího objektu je nepřijatelné barbarství a pitomost. v 80. letech jsem nakreslil pro Sial Fantovu budovu Praha hl. n. v měřítku 1/100 u příležitosti studie i s modelem zastřešení jižního předpolí a napojení na Vinohrady. Tak, jak je propojen na severu s Žižkovem, je rozvoj na jih jediné možné řešení. Chybí diskuze o smyslu věcí. Centrum Prahy je Václavské náměstí, k němu se přiblížit, dává smysl. Vykročení na západ je krokem do tmy. Je na čase řešit problémy tady a teď. Dánové nemohou chápat Genia Loci místa.
4. 12. 2023 15:31:48
Re: Fibonacci
Jediné nazvání, které návrh může unést, je NEŠŤASTNÝ HLAVÁK. Žádné přirozené propojení sadů a Fantovy budovy není. Jde o uměle vytvořený uzel bez přirozených a tradičních návazností na tradiční prostor. Ve vizualizacích, které snesou vše, na rozdíl od následujících uživatelů, schází již pouze ženy v burkách a islámská mešitka. Výraznou osobností návrhu je "architekt" HŘIB architekt Hlaváček. Měla by se rozvinout diskuze, kdo a jakým způsobem byla soutěž vyhlášena a kdo ji posuzoval!? T.j. kdo nese zodpovědnost za plýtvání z prostředky z peněz občanů - daňových poplatníků. HRŮZA hrůzoucí...........
4. 12. 2023 15:03:18
Re: Fibonacci
Moc milé, příjemné, hezké s citlivým měřítkem k okolí. Prima.
1. 12. 2023 11:56:55
Re: Re: Tituly Stavba roku 2023 byly rozdány.
Zkusila jsem je spočítat. 41?
30. 11. 2023 18:18:37
Re: Tituly Stavba roku 2023 byly rozdány
Čím více cen, TÍM LÉPE a ještě radostněji. Ať se v tom konsument - laik - vůbec nevyzná.......
28. 11. 2023 12:37:04
Re: Bazén na Lochotíně je po rekonstrukci, s obklady RAKO
Od 8- 18 let jsem plaval 3 hodiny denně, 6-7 v 25m bazénu v Riegrových sadech a 17-19 v Podolí, celou dobu mě provázel pocit chladu, což takhle zkusit používat teplé barvy obkladů? Ideál jsem nalezl v 5*hotelu Radisson v Golden Bay na Maltě.S pozdravem Ing. arch. Karel Doubner tel. (+420) 603 433 611 Zbraslavská 35/7 CZ-159 00 Praha 5 Malá Chuchle Autorizace v ČKA 00078 DOUBNER spol. s r. o. IČ 62909231 ID datové schránky 64v2537 https://www.facebook.com/architekt.doubner; www.doubner.cz;
22. 11. 2023 12:26:45
Re: Teorie: Komplex budov u Masarykova nádraží
Skvělý text. A jeho poslání je zřejmé. Organismus města, jeho nemoci, potenciály, ambice jsou asi tak "jednoduché", jako fungování organismu člověka. Problém je v tom, že máme tendenci jejich problémy rozdělit a nevidět věci v souvislostech. To je až příliš složité. Takže kardiolog neřeší klouby. A fungování a prspektivu města vytváří kdo? Politici? Aktivistická veřejnost? Developeři? Památkáři? Urbanisté IPR-u? Odpověď je tak prostá: všichni ve vzájemné diskusi a střetech. A zjednodušit to fak nejde. Na jasná a věčná parciální pravidla jednotlivých skupin zapomeňme...
21. 11. 2023 18:15:44
Re: Re: Teorie: Komplex budov u Masarykova nádraží.
Zdravím kolego! Délka článku odpovídá cíli-sumarizuje (v roce 2018!) širokou-"roztěkanou"- diskuzi/reakce po té, co projekt z ateliéru Yahy Hadid vyhrál. Snažili jsme zachytit/popsat názory k vítěznému projektu a zároveň ukázat co stanoviska/názory spojuje i rozděluje a s jakými důsledky. Odtud ta tématizace do 8 bodů a délka článku. Ale máte pravdu - web vyžaduje kratký úderný text. Nicméně prosíme o schovívavost: Text pro google-generaci jsme přece jen respektovali aspoň uplatněním oxfordských odstavců - tak se to dělá mimo ČR. Myslíme, že naše stanovisko/názor formulovaný dnes (listopad 2023) - po významné realizaci projektu atd.- bychom pro potřeby/nároky webu zvládli do jednoho odstavce na něco přes půl plus stránky. Ale to nebyl cíl našeho článku v roce 2018!
21. 11. 2023 09:18:31
Re: Terminál hromadné dopravy Nová Paka
To se povedlo. Díky.
16. 11. 2023 15:11:48
Re: Teorie: Komplex budov u Masarykova nádraží
Co nám chtěli autoři říci, se složitě dohledává, protože tak odborný text, kde skáčí z jednoho tématu pro příklad do jiného, je dost náročně rozklíčit. To abychom zjistili, co by mohlo nebo mělo následovat. Myslím, že to mnoho čtenářů nebude bavit tak dlouho, aby dočetli celý článek. Stálo by za to k tomu dopsat dovětek, co má být cílem souboru staveb se zachováním ducha místa a tvarosloví podle Zahy Hadid a jak to bude propojeno s tou zmíněnou budoucně dokončenou magistrálou sever-jih. Bude?
14. 11. 2023 22:09:41
Re: Dřevěné školky globálním trendem
Můžete mi, prosím, říct, jak je dřevo povrchově ošetřeno, aby neztratilo své přirozené vlastnosti? Protože jinak neporovnáváte zděné omítané stavby se dřevem, ale s nějakým povrchovým materiálem dřevostavby.
14. 11. 2023 21:59:27
Re: Recenze: Lávka nad rozbouřeným průtahem
Děkuji autorům článku za skloňování genia loci. To už je dnes vzácné, takže mě to potěšilo.
14. 11. 2023 21:45:32
Re: V Chomutově se kdysi chodilo do městských sadů za exotikou
Tedy o tom, že je tohle citlivá rekonstrukce, by se dalo s úspěchem pochybovat. Střecha je pěkná, to ano, ale co ta šílená barva soklu a tmavá okna?
14. 11. 2023 21:34:31
Re: Rekonstrukce domu v Nebušicích
To zábradlí s "pouliční lampou" je úžasné.
14. 11. 2023 21:23:01
Re: Re: Grand Prix Architektů získala Kloboucká Lesní.
To je dlouhodobý nešvar všech cen. Aby to nikomu nebylo líto. Vždyť ani Oskar už není jen jeden.