Rezidence Nové Lauby
(10. 3. 2021) znamení čtyř - architekti
Rezidence Nové Lauby
Po více než čtyřech letech
od zahájení přípravy záměru zastupitelstvo města rozhodlo o uzavření smlouvy s
investorem bytového komplexu Nové Lauby. Výstavbu atraktivní rezidence s parkováním
a službami v centru Ostravy tak již v dubnu zahájí soukromý investor
Sdružení BBB Nové Lauby s.r.o. Novostavba musí být dokončena do tří let. Jeden
ze strategických projektů města, jehož cílem je rozvoj nájemního bydlení,
oživení centra i dostavba proluk se dostává do další fáze – fáze výstavby.
Přípravu projektu Nové Lauby město zahájilo
v roce 2016 studií území, následovaly 3 roky práce na získání územního a
stavebního povolení, přes dva roky práce na archeologickém průzkumu a souběžně
s tím bezmála 1 rok probíhalo výběrové řízení na investora stavby.
Archeologický výzkum skončil v úterý 2. března a ve středu 3. března
Zastupitelstvo města rozhodlo o uzavření smlouvy s investorem. Výběr
spoluinvestora probíhal ve
třech fázích, přičemž v první fázi projevilo zájem deset účastníků, do
dalšího kola se už se znalostí přesnějších podmínek přihlásili tři, a to společnosti
Hochtief, Sdružení BBB Nové Lauby a Gemo Development a výslednou vítěznou nabídku podalo Sdružení BBB
Nové Lauby, jehož členy jsou Bystroň Group, BBP Stavby a stavební společnost
BAK.
„Nové Lauby jsou strategickým projektem, kterým
pokračujeme v kultivaci a rozvoji historického jádra města,
tolik postiženého nedostavěnými prolukami a dlouhodobým podfinancováním.
Koncept spolupráce města a privátního investora spočívá zjednodušeně
v tom, že město připravilo projektovou dokumentaci dle svých potřeb a
očekávání. Investor projekt jako celek zrealizuje. A po dokončení bude část
nemovitosti vlastnit město pro účely nájemního bydlení a parkování a část
soukromý investor. Jedná se o unikátní model spolupráce veřejné správy a
soukromého sektoru v České republice při výstavbě nových bytů,“ řekl primátor Tomáš
Macura.
Vítězné sdružení tvoří tři stabilní společnosti
z Prahy a Ostravy, BAK, Bystroň Group, a BBP stavby, které se zaměřují na
komplexní realizace bytových a hotelových projektů, staveb občanské vybavenosti
i obchodních a administrativních center. Kromě realizace nových projektů provádí i
rekonstrukce budov a památkových objektů.
Mezi jejich referenčními projekty novostaveb
můžeme vidět např. výstavbu bytových domů Výhledy Barrandov, Nová Harfa,
Rezidenci a Polyfunkční areál „Pivovar Vrchlabí“, Komunitní centrum Všichni
spolu v Ostravě-Porubě, Residenci Františkov ve Slezské Ostravě, Residenci
Žárovec v Čeladné a další. Významnějšími stavbami s památkovou
ochranou jsou pak např. rekonstrukce hotelu na Újezdě v Praze, přestavba
staré historické památky na komerční komplex - Centrum Pivovar Děčín,
modernizace Severočeského muzea v Liberci nebo Sídlo společnosti Lasvit
v Novém Boru, které se stalo vítězem České ceny za architekturu
v roce 2020.
V novostavbě o pěti nadzemních podlažích mezi
ulicemi Velkou, Muzejní, Pivovarskou a prodlouženou Dlouhou v centru
Ostravy se bude nacházet 85 bytů od 1+KK až po 4+KK, podzemní parkování se 173
místy a obchodní prostory. Celkové náklady stavby podle dokumentace pro
stavební povolení vychází na 487 milionů korun bez DPH. Sdružení BBB
Nové Lauby zaplatí městu veškeré náklady za přípravu projektu a provedený
archeologický průzkum ve výši zhruba 32 milionů korun bez DPH a dále kupní cenu
za pozemek ve výši téměř 35,5 milionu korun bez DPH. Město po dokončení stavby odkoupí
od investora 31 bytů, 119 parkovacích míst a 17 sklepních kójí za necelých 252 milionů
korun bez DPH. Byty ve vlastnictví města se využijí výhradně pro nájemní
bydlení, parkovací místa budou sloužit nejen nájemníkům, ale především pro
parkování veřejnosti. Soukromému investorovi zůstane 54 bytů, 54 parkovacích
míst a 4 nebytové prostory.
„Důvodů pro navržený model je několik. Na jedné straně
hraje roli ekonomika, město připravuje souběžně řadu investičně náročných akcí
a právě zapojení soukromého kapitálu umožní jejich realizaci ve významně
kratším čase. Dalším důvodem je snaha využít dynamiku a zkušenosti privátního
sektoru k urychlení samotné výstavby. Svou roli pak hraje i motivace
investorů v Ostravě stavět, což je klíčové pro její další udržitelný
rozvoj. Smlouva je navržena tak, aby v maximální možné míře ochránila
zájmy města, garantuje i termíny a způsob realizace podle našich představ,“ uvedla investiční
náměstkyně Zuzana Bajgarová.
Objekt vyroste v současné proluce, která byla
historicky zastavěna blokovou zástavbou, zbouranou kvůli jejímu špatnému
technickému stavu v 60. letech minulého století.
Autorem návrhu rezidenčního objektu je renomovaná
architektonická kancelář znamení čtyř – architekti. Architekti se úspěšně
poprali s nelehkým úkolem návrhu stavby na jedné z nejlukrativnějších
městských parcel s unikátní historickou hodnotou v městské památkové zóně
a navrhli novostavbu, která má formu tradičního městského bloku. Koncept
pečlivě balancuje na pomezí pěti svébytných městských domů tvořících harmonický
celek s vnitřní dvoranou. Klíčovou kvalitou je tradiční měřítko a harmonie
s místem.
Novostavba bude mít tvar uzavřeného nepravidelného
lichoběžníku s pěti bloky, s maximálními rozměry 57,4 x 47,4 metru a
maximální výškou 19,36 metru. Bude zastřešena vegetačními plochami, uvnitř s ozeleněným
atriem. Parter bude využit částečně k bydlení a z části pro nebytové prostory,
ve druhém až pátém nadzemním podlaží budou byty různých velikostí. Parkování je
navrženo ve dvou a půl podzemních podlažích. Investor bude při realizaci stavby
v části vnějších a pohledových prvků, vnitřních společných domovních prostor,
bytů v blocích B a C určených pro následný prodej městu a podzemních
garáží vázán detailnějšími projekčními standardy. V ostatních částech, zejména
u bytů v blocích A, D a E, zůstává konečná podoba na investorovi. Dodržení
nastavených standardů města bude sledovat autorský dozor a odborný technický
dozor města.
Základní informace o objektu
Kategorie
Projekty
Komentáře ke článku
Registrace k zasílání newsletteru
Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

19. 4. 2021 17:47:15
Re: Rekonstrukce a přístavba rodinného domu v Brně
Dokonalé. Tleskám.
18. 4. 2021 12:34:14
Re: Re: Praha má plán, jak zlepšit bytovou situaci.
To, co popisujete řeší a mají řešit jiné strategie. Není pravda, že by se otázkami, které předkládate nikdo nezabýval. Mimojiné je řeší IPR, který je podle vás zbytečný.
17. 4. 2021 11:32:47
Re: Praha má plán, jak zlepšit bytovou situaci
Jen aby to nebyly byty pro uprchlíky, mám dojem že dostupné = levné. Jde o byty v majetku města a ty si bude obsazovat město.
16. 4. 2021 23:19:27
Re: Navarov – revitalizace zámeckého areálu
Drobný detail: zámek se jmenuje Návarov ;)
16. 4. 2021 20:55:03
Re: Řadové domy Michalovice
Jo a úplně vidím to nadšení obyvatel ŘD, když mu oknem proletí golfový míček!! :D
16. 4. 2021 18:23:34
Re: Rodinný dům v Šilheřovicích
Škoda, že ta spolupráce s krajinářskými architekty není na fotkách vidět. Ale jestli je jejím výsledkem ten pravoúhlý oholený trávník, tak asi nevím, co je krajina.
16. 4. 2021 17:41:09
Re: Jedinečný dům na Křivoklátsku
Líbí se mi kombinace dřeva a stěrky, obzvlášť když na fotkách vypadá namodrale, ale proč tomu. proboha, říkáte chalet? Ani hlídači pravopisu se tohle slovo nelíbí.
16. 4. 2021 17:32:44
Re: Re: Taky máte dům bez výtahu?.
Copak když se namnoží příspěvek, ale co kdyby se takhle přemnožily ty výtahy a chtěly se nacpat tři do jednoho schodiště :-) Jinak si myslím, že dodatečně se výtahy dělají jen z nouze. Když se přistavuje páté a vyšší patro nebo když je potřeba pro vozíčkáře. Jen rodiče s miminy v kočárcích mají smůlu a přitom tam o lenost nejde ani náhodou. Ti. kteří mají na to, aby si pořídili výtah z lenosti, mají většinou na to, aby nemuseli bydlet v bytovém domě. Mimochodem, dovedete si představit, že by někdo dobrovolně směnil tichý byt za staveniště? A když už mluvíte o tom obtěžování, tak nejčastěji přicházejí v úvahu dvě možnosti. Buď máte dům ve společenství vlastníků a tam to můžete úspěšně zablokovat, nebo má dům vlastníka, který modernizuje a před tím dá všem výpověď.
16. 4. 2021 16:59:55
Re: Architekti jednoho z nejlepších nádraží ve Vídni.
Ich verstehe nicht. A možná nejen já.
16. 4. 2021 16:51:56
Re: Rodinný dům v Průhonicích
Podle fotek to vypadá, že dům nesplňuje odstupové vzdálenosti od hranic pozemku. Za jak dlouho se vám podařilo získat výjimku?
16. 4. 2021 15:50:22
Re: Re: Praha má plán, jak zlepšit bytovou situaci.
Milý Karle, těším se, až se budeme moci osobně věnovat diskuzím o tom, co se podařilo a co ne. Ale v Praze už nejde ani tak o byty, ale o provozuschopnost technického vybavení města a vnitřní i tranzitní dopravy, které chybí celé severovýchodní propojení. Jediné, co zatím pracuje dobře, je DMHPM, hl. tramvaje, metro, ostatně i autobusy jezdí skoro vždy podle jízdních řádů. Ale vnitřní osobní automobilová doprava je v tragickém stavu, což souvisí i s nekvalitou povrchu 50% všech místních komunikací. Nejhorší stav pojížděného povrchu, jaký v této zemi existuje, má Praha. Věru že na to může být pyšná. Zajímá to pan Hřiba a jeho náměstky? Ne, jim jde o politikaření, která strana a které hnutí má právo na to nebo ono křeslo! Směšné, ubohé, trapné, nezodpovědné! Kam jsem to dospěli, když takové kariéristické loutky v Praze vládnou?
16. 4. 2021 15:44:03
Re: Praha má plán, jak zlepšit bytovou situaci
Velké fráze plné prázdných slov. Ani jedno o tom, jak se společně s růstem zastavěnosti a zahuštění stavbami zlepší životní prostředí bývalých industriálních ploch, často bez veřejné zeleně, ani jak se vyšší počet obyvatel projeví v přeplnění sítí MHD v době špiček. ani Ň o tom, jak bude ošetřena prostupnost přeplněných vnitřních pražských komunikací i magistrály a spojek a totéž platí o umístění parkovacích a odstavných ploch pro nové rezidenty, když dnes jich až 50% chybí pro ty stávající téměř v celé Praze. Samé plány plné ničeho. Jen byty, a související TI a DI je vedlejší, přitom je základnou pro další rozvíjení osídlení v Praze. Kapacity starých inženýrských sítí, ČOV i zdrojů vody jsou již dnes přetíženy. Významné orgrtanizace zásadní pro denní provoz města, jako je mj. i TSK, jsou bez potřebného počtu kvalifikovaných techniků a takové zajímavé, leč postradatelné organizace jako je IPR , ty mají lidí a schopných přebytek. Co vše se v Praze dělá špatně, na co lidé na Magistrátě absolutně nestačí? Na všechno. Pouze zaměstnanost úředníků pořád zvyšují. Jak hloupé, jak sebevražedné, jak nekompetentní! Pan Hřib celou tuto vážnou roli řídit moudře chod města nezvládá, zrovna jako VŠICHNI JEHO PŘEDCHŮDCI! I v Praze ryba smrdí od hlavy a je jedno, zda jde o vládu nebo Magistrát. Stejní lidé, nezodpovědní, s plnými kapsami peněž za své benefity, ale výsledek jejich činností pro občany je katastrofální.
16. 4. 2021 14:58:46
Re: Praha má plán, jak zlepšit bytovou situaci
Méně strategií více regulačních plánů, od soutěže na Bubny Zátory uplynulo hnedle 30 let a nic. Jen v Bohnicích v doplnění posledních pater je možné postavit 200 bytů, nebýt předpisu o parkování. Lze chodit pěšky a jezdit na kole.
16. 4. 2021 14:31:15
Re: Praha má plán, jak zlepšit bytovou situaci
No tak sice to třicet let trvalo, ale super, konečně někdo aspoň uvažuje správným směrem. (Platí to ostatně pro všechna města v republice, ona Praha v tomhle zase tak výjimečná není.) Teď jde jenom o to, aby nadšení a záměr vydržely, aby je nespláchly nejbližší komunální volby. Protože tohle je běh na hodně dlouhou trať a nedá se v tom nic podstatného udělat za jedno dvě volební období.
14. 4. 2021 15:10:13
Re: Taky máte dům bez výtahu?
Holt když něco funguje špatně nebo málo, dopadne to i takto, jak vidíte nahoře.
14. 4. 2021 15:08:57
Re: Taky máte dům bez výtahu?
Úžasná propagace, žel pro nevhodné adresáty. Tam kde výtah nikdy neměli, tak by mít nikdy neměli. Je to hloupé a lepší je vyměnit si byty, než obtěžovat dalšíchccai 6 rodin nejen stavebními úpravami, které jsou malým peklem na zemi, ale také slyšitelnými zvukovým doprovodem, náklady na provoz a revize s údržbou a také podílením se na zlenivění lidí a ztrátou jejich hybnosti, které po čase nastává. Tedy poškozování zdravotního stavu populace. Celé. Výtah je takové malé komfortní zlo moderní doby. Chápu jen nákladní výtahy na specifických místech a také v budovách nad 5 podlaží nad zemí. Děkuji za pozornost.
14. 4. 2021 15:08:50
Re: Taky máte dům bez výtahu?
Úžasná propagace, žel pro nevhodné adresáty. Tam kde výtah nikdy neměli, tak by mít nikdy neměli. Je to hloupé a lepší je vyměnit si byty, než obtěžovat dalšíchccai 6 rodin nejen stavebními úpravami, které jsou malým peklem na zemi, ale také slyšitelnými zvukovým doprovodem, náklady na provoz a revize s údržbou a také podílením se na zlenivění lidí a ztrátou jejich hybnosti, které po čase nastává. Tedy poškozování zdravotního stavu populace. Celé. Výtah je takové malé komfortní zlo moderní doby. Chápu jen nákladní výtahy na specifických místech a také v budovách nad 5 podlaží nad zemí. Děkuji za pozornost.
14. 4. 2021 15:08:39
Re: Taky máte dům bez výtahu?
Úžasná propagace, žel pro nevhodné adresáty. Tam kde výtah nikdy neměli, tak by mít nikdy neměli. Je to hloupé a lepší je vyměnit si byty, než obtěžovat dalšíchccai 6 rodin nejen stavebními úpravami, které jsou malým peklem na zemi, ale také slyšitelnými zvukovým doprovodem, náklady na provoz a revize s údržbou a také podílením se na zlenivění lidí a ztrátou jejich hybnosti, které po čase nastává. Tedy poškozování zdravotního stavu populace. Celé. Výtah je takové malé komfortní zlo moderní doby. Chápu jen nákladní výtahy na specifických místech a také v budovách nad 5 podlaží nad zemí. Děkuji za pozornost.
12. 4. 2021 15:43:17
Architekti jednoho z nejlepších nádraží ve Vídni
Verantwortlich für die Realisierung zeichnet die ARGE „Wiener Team“ mit den Architekten Atelier Albert Wimmer (Wien), Atelier Ernst Hoffmann (Wien) und Theo Hotz Architekten und Planer (Zürich), die 2004 gemeinsam den Masterplan gewonnen hatten; 2009 fiel der Startschuss zum größten Bauprojekt Europas. Fünf Jahre später stehen nicht nur die Rautendachlandschaft über den Bahnsteigen und die Shopping-Mall im Untergeschoss, sondern auch die angrenzende BahnhofCity sowie das markante Hochhaus für die ÖBB-Zentrale von Zechner & Zechner.
12. 4. 2021 10:58:34
Re: Rodinný dům v Průhonicích
Nádhera! Raději se neptám na cenu :-)