Východní nádraží v Lisabonu z roku 1998 navštívil a vyfotil Ondřej Mika.
Na stránkách architekta Calatravy se o projektu dočteme: Východní nádraží, postavené pro Expo Lisabon 1998, je jedním z nejvíce komplexních dopravních uzlů v Evropě. Zastavují tady vysokorychlostní vlaky Intercity, portugalské rychlíky, dálkové autobusy a lisabonské tramvaje, metro a autobusy. Nejvýraznějším rysem projektu – a symbolem obnovy města – je baldachýnová klenba ze skla a oceli o rozměrech 78×238 metrů, která zastřešuje osm vyvýšených tratí a nástupišť. Stanice autibusů, metra, parkoviště pro automobily a obchodní galerie leží pod tratěmi. Nádraží, které spojuje dvě dříve nepropojené sousední čtvrti města, se stalo katalyzátorem regenerace této části města.
MOC DOBRÝ, AŽ VÝBORNÝ
Tohle je perfektní věc, to jim v dobrém závidím!
Takové časopisy umí být velmi užitečné, díky jednomu podobnému jsem se dozvěděl o cihlách Heluz a hodně mi to pomohlo,…
Ta doživotní záruka, to už je něco! Super! A dům je nádherný!
Bazén, knihovna, kuchyně, ateliéry, venkovní hřiště?