Showroom Elements
(23. 7. 2015) Podlahové krytiny KÄHRS v showroomu Elements
Showroom Elements
Místo: Sokolská třída 1545/89, Ostrava
Investor: GIENGER, spol. s r. o.
Architekt / autor projektu:. Jan Linhart
Spolupráce: Viktor Šmidberger
Hlavní dodavatel: A-PRINT, spol. s r. o.
Termíny: soutěž, projekt 2013, realizace 2014
Plochy: 1218 m2
Historie budovy
Jedná se o historickou průmyslovou stavbu z režného zdiva,
skeletového systému a dřevěné velkorozponové konstrukce. Dispoziční uspořádání
budovy má tvar písmene H. Hlavní trakt je dvoupatrový a z přízemí jsou
přístupná čtyři symetrická boční křídla. Objekt má dva vstupy. Jeden je v
podélné ose, ale bohužel ze zadní strany, z prostoru stísněného budovou Penny a
další budovou na sousedním pozemku. Druhý vstup je z boku ze severozápadní strany
směrem od parkoviště. Hlavní trakt je zastřešen ojedinělou válcovou střechou na
dřevěných obloukových vaznících se záklopem. Plášť objektu je z režného zdiva s
naznačeným tektonický systémem.
Architektonické řešení
Cílem návrhu bylo vytvořit inspirativní prostředí, které
bude funkčně a dispozičně splňovat požadavky investora. Návrh maximálně využívá
stávajícího dispozičního řešení. Jednotlivé funkční celky jsou rozděleny do
bočních křídel a patra hlavního traktu. Přízemí hlavního traktu a část patra jsou
sdíleným prostorem, kde se jednotlivé oblasti prolínají. Zároveň jsou zde
jednací místa a hlavní zázemí pro návštěvníky. Vstup jsme na základě několika
zpracovaných variant a po konzultaci s investorem zvolili z boku. Toto řešení
má několik výhod. Před vstupem je možné vytvořit hodnotný poloveřejný venkovní
prostor, který je ze tří stran chráněn objektem a ze čtvrté strany je možné ho
jednoduše uzavřít bránou. Další výhodou je, že návštěvník je po vstupu do
budovy v samotném centru a ke všem funkčním celkům má stejně daleko. V
neposlední řadě je to nejblíže k přilehlému parkovišti.
Po stránce architektonické jsme se snažili vytvořit jednotně
výtvarně laděný prostor, který bude vytvářet vhodné prezentační prostředí pro
velmi designově pestrý sortiment. Využili jsme maximálního uplatnění všech
hodnotných architektonických prvků stávající stavby. V interiéru byly částečně
očištěny obvodové zdi na režné zdivo a stejně tak byl otryskán vestavěný
betonový skelet. Materiály jsou zachovány v jejich původní barevnosti a
struktuře. Základní podlahy jsou jednotné ve všech částech budovy a tvoří je
cemento-epoxidová stěrka v tmavě šedé barvě a struktuře připomínající beton.
Dalšími doplňujícími materiály jsou dřevo, v podobě dubové prkenné podlahy a
uplatněné i na stěnách a podhledu, a šedé konstrukce expozitorů, parapetů, stěn
apod. Vše je doplněno architektonickým nasvětlením.
Velmi
důležitým výtvarným, ale i funkčním prvkem je nové zádveří. V rámci původní
dispozice nebylo zádveří ani závětří nijak řešeno. Pro provoz objektu je však
takový prostor velmi důležitý. Navrhli jsme proto řešit zádveří v souvislosti s
venkovní částí. Tvarově a materiálově jednoduchý objem zádveří je kontrastem k
historické průmyslové stavbě. Spolu s reklamním poutačem vytváří dominantu
venkovního vstupního prostoru a zároveň místo pro vystavení předváděných
výrobků v exteriéru.
Jan Linhart
Prezentační a poradenské centrum moderní domovní techniky
Elements nabízí zkušenosti, individuální řešení a komplexní servis zahrnující
plánování a konzultace. Najdete zde nejnovější technologie a trendy v oblasti
vytápění, instalací, koupelen, kuchyní, obkladů, dlažeb i podlah. Při výběru
vystavovaných produktů klade studio důraz na chytrá a energeticky úsporná
řešení, nejvyšší kvalitu, atraktivní design i skvělý poměr ceny a výkonu.
Součástí stylového showroomu Elements jsou podlahové krytiny švédské značky
KÄHRS. 230 m2 vícevrstvé dřevěné podlahy z kolekce Spirit Rugged v
dekoru Dub Safari dodala společnost Kratochvíl parket profi, s. r. o. Kromě pokládky
lepením k podkladu byla krytina využita na podhledy a zakázkovou výrobu
interiérových doplňků. Jednolamelový dekor má mořenou, kouřovou a řezanou
strukturu, kterou chrání vrstva přírodního oleje. Dílce o rozměru 1200x125x10,2
mm vynikají nízkou konstrukční tloušťkou, síla nášlapné vrstvy je 1,9 mm.
Palubky jsou vybaveny zámkovým spojem s možností pokládky plovoucím způsobem.
Nově otevřené klientské centrum Elements najdete v Ostravě.
www.elements-cz.cz
www.kpp.cz
Publikováno v časopise Stavba č. 2/2015, str. 44-45
Základní informace o objektu
Kategorie
Rekonstrukce
Komentáře ke článku
Registrace k zasílání newsletteru
Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

26. 5. 2022 11:15:31
Re: Anna Švarc je architektkou metra
gratuluji a přeji mnoho zdaru. . komunální politici uchvátili rozhodování o uměleckých děl na metru do svých ukou..pomocí pavučin administrativních předpisů dusí argumentaci autorů.
26. 5. 2022 10:57:54
Re: Re: Vltavská filharmonie od vítězného týmu Bjarke Ingels Gro...
Přesně, to je nejhorší a také se toho obávám. Vůbec nechápu, jak člověk, který se nezabývá rozvojem území, nemá umělecké a vizuální cítění, prostě je to nějaký laik, může takto rozhodovat o tom, co je důležité pro lidi a město a co ne. Hřib je pro mne naprosto fantastický primátor. Je mladej, má rozhled, dá na rady skutečných odborníků, je kreativní a vypadá dobře.
24. 5. 2022 22:16:44
Re: Dveře IDEA od JAP FUTURE: V jednoduchosti je krása
Zde je dobrá ukázka, jak napsat o zcela obyčejném výtvoru, který nic nového nepřináší, celých 25 řádků. Nazval bych to prázdné věty v květnatém stylu, ale bez smyslu.
23. 5. 2022 10:40:23
Re: Koncept řetězové výstavby
Pan architekt Mareš již dlouhé roky trpí jakousi potřebou poučovat své profesní kolegy , jak se mají navrhovat a stavět domy . Osobně stále čekám , kdy Ateliér k světu naprojektuje , povolí a realizuje v Plzni nějaký kloudný dům , který by byl trochu ,,k světu" , něco , čím by obohatil soudobou plzeňskou architekturu . Teď tedy rozšířil svůj zájem i o urbanismus a přichází s myšlenkou řetězové výstavby , konceptem , který si cení až tak vysoko, že je chráněn průmyslovým vzorem.... Škoda, že architekti , kteří umí, mlčí.
21. 5. 2022 09:33:43
Re: Vltavská filharmonie od vítězného týmu Bjarke Ingels Group b...
Jen doufejme, že se nenajde zase nějaký vlivný laik, který ten projekt zabije, jako knihovnu od Kaplického zabil Klaus a po něm ostudně i tehdejší primátor.
19. 5. 2022 17:51:19
Re: Vltavská filharmonie od vítězného týmu Bjarke Ingels Group b...
Někde jsem zahlédla i schémata přeložek dopravy. Škoda, že jste je sem také nedali, když už se zmiňujete o komplexním řešení území.
19. 5. 2022 17:49:09
Re: Re: Vltavská filharmonie od vítězného týmu Bjarke Ingels Gro...
Jen to použití venkovních ramp. Ale tohle je mnohem rozevlátější (a mně se to taky víc líbí).
19. 5. 2022 17:11:56
Re: Nový Hlavák
Je to možná detail, ale když jsem před časem musela procházet od Sherwoodu k nástupištím, tak mi chybělo, že v dlažbě odbavovací haly nejsou vyznačeny hlavní průchody, vč. směrovek nejen nad vstupy, ale i nad kříženími. Mohlo (a z psychologického hlediska mělo) by to fungovat jako chodníky mezi prostory čekáren a pokladen nebo prodejních ploch. Takhle mi to přišlo, že se navzájem pletou lidi, kteří někam jdou, mezi těmi, kteří tam jen jsou. Předpokládám, že na jasně (např. barevně, materiálově) odlišeném "chodníku" by mohlo těch čekajících ubýt. Věřím, že řada z nich to dělá nechtěně, protože prostě neví, kam si stoupnout, kudy jít. Např. není šťastné řešení, umístit informace o odjezdech přímo nad takovýto "chodník", aby se tam kvůli nim cestující zastavovali. Tam patří jen výrazná směrovka k informacím a pod informacemi prostor pro ty, co se zastaví (často i s kufry). Omlouvám se, že jsem se tak rozepsala, možná tam směrovky už jsou, ale tenkrát mi ta jednolitá podlaha, na které se bez ladu a skladu sem tam něco vyskytovalo, přišla nedomyšlená.
19. 5. 2022 14:46:37
Re: Vltavská filharmonie od vítězného týmu Bjarke Ingels Group b...
Nepříde Vám to hodně podobné Opery v Oslu od Snohetta?
17. 5. 2022 14:38:55
Re: Knihovna Petra Hájka
Dobrý den,na první pohled až nepřátelské k člověku...vězeňská atmosféra....přeju ať je to jen na fotce a nikoliv ve skutečnosti
11. 5. 2022 20:57:09
Re: Re: Koncept řetězové výstavby.
Přesně tohle mě napadlo taky.
11. 5. 2022 20:53:50
Re: Studenti navrhli nové využití Strahovského stadionu
Kotviště vzducholodí, to je přece úžasný nápad.
8. 5. 2022 20:56:33
Re: Koncept řetězové výstavby
Souhlsím s předchozími. Urbanismus -kromě zahrádek, mj. velmi připomíná koncepci koncentračních táborů, + většího tábora v Letech. Náves, občanská vybavenost =absence. Obyvatelé rozeznají domy jen podle čísla.
5. 5. 2022 20:29:12
Re: Koncept řetězové výstavby
Přidávám se k předchozím hodnocením. Ten koncept je neuvěřitelně pomýlený. Ani vesnice, ani město, nuda stále stejných uniformních domů se stále stejnými k ničemu nepoužitelnými předzahrádkami, tedy použitelnými jen jako parkoviště. O tom, že v prostředí by se měli mít možnost pohybovat lidé, o tom není ani zmínka. Baťovské domečky proti tomu jsou ukázkou promyšlené architektury. Takovýchto kobercových náletů nudných domů už je v této zemi snad dost, nemusí přibývat další. Má-li celek působit harmonicky, tak to, co představují vizualizace, má k harmonickému prostředí hodně daleko. Prostě špatně je to celé od počátku. Možná to má výhody pro stavební firmu či pro developera, Ale architektura to není.
5. 5. 2022 18:30:32
Re: Koncept řetězové výstavby
stejné a nic nového jako před x lety v Anglii
5. 5. 2022 17:11:05
Re: Koncept řetězové výstavby - nuda bez kapky kreativity
Souhlasím s předchozím kritickým hodnocením uniformity celku. Nějak mi to mentálně připomíná urbanismus panelové výstavby podle co nejdelších jeřábových drah z konce reálného socializmu.
5. 5. 2022 15:36:24
Re: Koncept řetězové výstavby
Nelíbí. Příliš se drží uniformity.
29. 4. 2022 15:40:51
Re: Re: Stodola Loubí.
Ale aspoň je to střecha s přesahem a stodola má dvoje vrata. Tak když spadne lavina na jedné straně, tak nejspíš na druhé netaje. A kdyby ano, tak je to přece rekreační objekt a zůstane se vevnitř :-) Mě spíš napadlo, že posuvná vrata na stodolách měla dost výhod.
29. 4. 2022 15:10:48
Re: Architektura jako věc veřejná: Městští architekti, městské a...
Městští architekti/architektky mají maximálně takový vliv, jaký má město. To znamená, že v územním plánování mohou mít vliv na zastupitelstvo a v řízeních stavebních úřadů maximálně jednat za město jako účastníka řízení - a bez změny postavení obcí z účastníka na dotčený orgán se nic nezmění. Mimochodem, proto také nedává smysl, proč se starostové tak brání vzniku centrálního stavebního úřadu - jak mohou tvrdit, že by přišli o vliv, když na druhou stranu tvrdí, že přece podle zákona žádný nemají, že systémová podjatost neexistuje? Proč se raději nechtějí stát dotčeným orgánem? A tím by mohla vzniknout i část pracovní náplně městských architektek a architektů.
28. 4. 2022 15:50:14
Re: Re: Stodola Loubí.
Řekl bych, že stodola včetně krovu už na místě v dlouhodobém horizontu úspěšně stojí.