Lindab, přední světový výrobce stavebních komponent ze švédské oceli, dokáže jejich širokou škálu zkombinovat do stavebních systémů, s jejichž využitím lze kompletně postavit nebo opláštit celou budovu. Příkladem využití systému LINDAB STAVBY u komerčních budov je školící a vzdělávací centrum společnosti Ford Motor Company v maďarském městě Szentendre u Budapešti. Jeho kanceláře a učebny využívají zaměstnanci a obchodní zástupci Fordu z celé střední a východní Evropy.
Celý systém LINDAB STAVBY pro dvoupatrovou budovu Fordu se skládá ze sekundární konstrukce obvodových stěn, vlastní fasády z trapézových plechů a veškerých lemovacích prvků. Základem dvoupatrové budovy je hlavní železobetonová montovaná konstrukce s pilíři a nosníky. Pro sekundární konstrukci byl využit lehký ocelový skelet LindabConstruline s nosnou konstrukcí z tenkostěnných ocelových profilů, doplněných minerální vlnou a deskami opláštění a s fasádou z trapézových plechů Lindab. Jednou z velkých výhod tohoto montovaného stavebnicového systému je mimo jiné rychlost výstavby – 4 týdny na technickou přípravu a zhruba 4 měsíce na kompletní realizaci. Malá tloušťka nosných stěn, typická pro LINDAB STAVBY, umožnila vyhovět požadavkům Fordu na co největší užitný prostor a funkčnost ve vzdělávacím centru.
Nosná konstrukce budovy obsahuje obvodové nosné stěny z profilů se štěrbinami RY/SKY šířky 150 mm pro minimalizaci tepelných mostů, vyplněných minerální vlnou na celou šířku profilů. Z interiérové strany byla aplikována parozábrana a vnitřní opláštění ze dvou vrstev sádrokartonových desek oddělených instalační mezerou. Pro vnější vrstvu bylo použito zdvojené opláštění sádrokartonovými deskami a jako fasáda pak vodorovně orientovaný trapézový plech LVP45. Fasáda byla řešena v šedé barvě s modrými doplňky, aby byla v souladu s korporátními barvami Fordu a jeho známého modrošedého loga.
Celá ocelová konstrukce byla staticky posouzena výpočtovými programy Lindab a navržena ve 3D programu Lindab ADT Tools.
tisková zpráva
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.