Naším záměrem je navrhnout dětem školku, ve
které se budou cítit jako doma. Školku, která umožní plynulý přechod z náruče
domova do dalších etap života. Neformální, kreativní prostředí pro děti, které
bude rozvíjet jejich citlivost a imaginaci.
Dům
Základním tvarem domu je kruh, který odpovídá komunitnímu charakteru stavby, je úsporný k provozu a harmonický ve vztahu k zahradě, která ho obtéká. Uvnitř kruhu je hala se sálem, osvětlená zdviženou lucernou, která zároveň dům navenek identifikuje.
Hala slouží zároveň jako víceúčelový sál, chodba, divadlo, herna, galerie a tělocvična. Část sálu má stupňovité hlediště se schodištěm pro vstup na střešní terasu. Okolo sálu je možné zatáhnout závěs a vytvořit tak intimní a komorní prostor pro koncerty ZUŠ a představení školky. Před hledištěm je prostor pro volné židle. Kapacita sálu je 145 osob. Pod hledištěm je sklad pro klavírní křídlo, židle a hračky. Halu vnímáme jako obytný, komunitní, příjemný prostor s teplými barvami, dřevem, hliněnými omítkami a horním osvětlením. Terasa na střeše umožňuje zažít dětem prostor kolem školky z jiné perspektivy.
Z kruhu vybíhají jednotlivé třídy-pavilonky s charakterem svérázných tvarově odlišných „chaloupek“, se kterými se děti mohou snadno identifikovat a díky nimž se mohou na zahradě dobře orientovat. Každá třída je opticky propojena s halou velkým kruhovým oknem. Třídy jsou zhruba jednou polovinou vně kruhu a druhou uvnitř. Členění je jak v ploše, tak ve výšce, což vytváří pocit útulnosti. Do třídy se vstupuje šatnou, přístupnou z vnitřní haly i ze zahrady. Rodiče si tak mohou zvolit, zda budou s dětmi přicházet veřejnější cestou-z haly, či intimnější cestou přes zahradu. Na každou třídu navazuje malá předzahrádka s krytou pergolou, která zvyšuje pocit intimity mezi společnou zahradou a komornější třídou. Všechny třídy mají také vlastní výdejnu jídla a umývárnu.
Hlavní vstup je orientován k ulici Kollárova, kde ho zvýrazňujeme pergolou. Vedlejší vstup ze Sportovní ulice umožňuje přímý přístup do tříd na severu a zároveň umožňuje projít „tajnou“ uličkou s brankou až k hlavnímu vstupu.
Zahrada
Dům je umístěn v těžišti zahrady tak, aby v ní netvořil bariéru. Trnkovská zahrada je členěna na více dílčích prostorů s rozdílnou náladou, které lze objevovat. V zahradě zachováme stávající herní prvky od arch. Fišera. Část zahrady „dáváme“ ulici a vytváříme tak odpočinkový parčík-záliv ve vazbě na školku i ZUŠ. Parčík začleňuje stavbu do kontextu uliční zástavby a vytváří mezistupeň mezi zahradou školky a veřejným prostorem (posezení pod velkým dominantním stromem, dětský skulpturální herní prvek / herní socha).
Samostatně je v zahradě umístěná skautská klubovna, která vychází záměrně z tvarosloví školky. V zahradě je umístěn i venkovní záchod a zahradní domek.
U vjezdové brány jsou situovány odpady. Parkování pro zaměstnance (5 míst včetně invalidního místa) umísťujeme podél ulice Sportovní. Toto je vyčleněno z oplocené části stávajícího pozemku a je to součástí ulice.
Přehled bilancí:
Školka:
obestavěný prostor 5880m3
užitná plocha 1300m2 (včetně střešní terasy 230m2)
zastavěná plocha 1380m2
Skautská klubovna:
obestavěný prostor 250m3
užitná plocha 68m2
zastavěná plocha 90m2
Zahradní domek:
obestavěný prostor 53m3
užitná plocha 16m2
zastavěná plocha 19m2
Celkový součet všech výše popsaných objektů:
obestavěný prostor 6183m3
užitná plocha 1384m2 (včetně střešní terasy 230m2)
zastavěná plocha 1489m2
Zahrada:
zpevněná plocha 1088m2
plocha zeleně 4233m2
Autoři: Martin Kožnar, www.martinkoznar.cz, Tomáš Petrášek, www.debyt.cz
Spolupráce: Matěj Tomešek, Radek Schwab, Vojtěch Rudorfer
Vizualizace: Michal Mocňák
Autorská zpráva
Dům
Základním tvarem domu je kruh, který odpovídá komunitnímu charakteru stavby, je úsporný k provozu a harmonický ve vztahu k zahradě, která ho obtéká. Uvnitř kruhu je hala se sálem, osvětlená zdviženou lucernou, která zároveň dům navenek identifikuje.
Hala slouží zároveň jako víceúčelový sál, chodba, divadlo, herna, galerie a tělocvična. Část sálu má stupňovité hlediště se schodištěm pro vstup na střešní terasu. Okolo sálu je možné zatáhnout závěs a vytvořit tak intimní a komorní prostor pro koncerty ZUŠ a představení školky. Před hledištěm je prostor pro volné židle. Kapacita sálu je 145 osob. Pod hledištěm je sklad pro klavírní křídlo, židle a hračky. Halu vnímáme jako obytný, komunitní, příjemný prostor s teplými barvami, dřevem, hliněnými omítkami a horním osvětlením. Terasa na střeše umožňuje zažít dětem prostor kolem školky z jiné perspektivy.
Z kruhu vybíhají jednotlivé třídy-pavilonky s charakterem svérázných tvarově odlišných „chaloupek“, se kterými se děti mohou snadno identifikovat a díky nimž se mohou na zahradě dobře orientovat. Každá třída je opticky propojena s halou velkým kruhovým oknem. Třídy jsou zhruba jednou polovinou vně kruhu a druhou uvnitř. Členění je jak v ploše, tak ve výšce, což vytváří pocit útulnosti. Do třídy se vstupuje šatnou, přístupnou z vnitřní haly i ze zahrady. Rodiče si tak mohou zvolit, zda budou s dětmi přicházet veřejnější cestou-z haly, či intimnější cestou přes zahradu. Na každou třídu navazuje malá předzahrádka s krytou pergolou, která zvyšuje pocit intimity mezi společnou zahradou a komornější třídou. Všechny třídy mají také vlastní výdejnu jídla a umývárnu.
Hlavní vstup je orientován k ulici Kollárova, kde ho zvýrazňujeme pergolou. Vedlejší vstup ze Sportovní ulice umožňuje přímý přístup do tříd na severu a zároveň umožňuje projít „tajnou“ uličkou s brankou až k hlavnímu vstupu.
Zahrada
Dům je umístěn v těžišti zahrady tak, aby v ní netvořil bariéru. Trnkovská zahrada je členěna na více dílčích prostorů s rozdílnou náladou, které lze objevovat. V zahradě zachováme stávající herní prvky od arch. Fišera. Část zahrady „dáváme“ ulici a vytváříme tak odpočinkový parčík-záliv ve vazbě na školku i ZUŠ. Parčík začleňuje stavbu do kontextu uliční zástavby a vytváří mezistupeň mezi zahradou školky a veřejným prostorem (posezení pod velkým dominantním stromem, dětský skulpturální herní prvek / herní socha).
Samostatně je v zahradě umístěná skautská klubovna, která vychází záměrně z tvarosloví školky. V zahradě je umístěn i venkovní záchod a zahradní domek.
U vjezdové brány jsou situovány odpady. Parkování pro zaměstnance (5 míst včetně invalidního místa) umísťujeme podél ulice Sportovní. Toto je vyčleněno z oplocené části stávajícího pozemku a je to součástí ulice.
Přehled bilancí:
Školka:
obestavěný prostor 5880m3
užitná plocha 1300m2 (včetně střešní terasy 230m2)
zastavěná plocha 1380m2
Skautská klubovna:
obestavěný prostor 250m3
užitná plocha 68m2
zastavěná plocha 90m2
Zahradní domek:
obestavěný prostor 53m3
užitná plocha 16m2
zastavěná plocha 19m2
Celkový součet všech výše popsaných objektů:
obestavěný prostor 6183m3
užitná plocha 1384m2 (včetně střešní terasy 230m2)
zastavěná plocha 1489m2
Zahrada:
zpevněná plocha 1088m2
plocha zeleně 4233m2
Autoři: Martin Kožnar, www.martinkoznar.cz, Tomáš Petrášek, www.debyt.cz
Spolupráce: Matěj Tomešek, Radek Schwab, Vojtěch Rudorfer
Vizualizace: Michal Mocňák
Autorská zpráva
Jo díky, vyzkouším to.
Pokud chcete znát přesnou cenu za digitálně potištěnou podsvícenou stěnu ze skla, nejprve si změřte rozměry. Pak si vyžádejte cenové…
Máš nějaké info o ceně? Jak taková věc vychází?
Určitě souhlasím! Sklo obecně působí velmi elegantně a když se k tomu přidá podsvícení a digitální potisk, vzniká z toho…
Podsvětlená stěna z digitálně potištěného skla působí opravdu stylově a dodává prostoru jedinečnou atmosféru. Takové inovace posouvají standardy v oblasti…