Stát schválil rekonstrukci osmi nádražních budov

Stát schválil rekonstrukci osmi nádražních budov

(17. 3. 2020) Většina připravovaných projektů zahrnuje rekonstrukce stávajících budov

 
 
 
 

Stát schválil rekonstrukci osmi nádražních budov

(ČTK) - Správa železnic připravuje rekonstrukci dalších osmi nádražních budov za téměř 376 milionů korun. Plány rekonstrukcí nyní schválila i centrální komise ministerstva dopravy. K největším projektům patří oprava památkově chráněné budovy v Bečově nad Teplou či rekonstrukce nádraží v Bílině. V pondělí 16. března o tom informovala Správa železnic.

Rekonstrukce, případně stavby úplně nových nádražních budov, čekají železniční nádraží v Aši, Chodově, Bílině, Bečově nad Teplou, Světlé nad Sázavou, Dětřichově nad Bystřicí, Valšově či Moravském Berouně.

Po schválení záměru projektů ministerstvem bude Správa železnic pokračovat v přípravě rekonstrukcí. Před zahájením stavebních prací je nutné ke stavbám získání stavebního povolení a vyhlášení veřejné zakázky na zhotovitele prací.

Nejdražší stavbou bude rekonstrukce nádraží v Bečově nad Teplou za 67 milionů korun. Rekonstrukce, která by měla začít za dva roky, bude vedle památkově chráněné budovy zahrnovat také opravu přilehlého okolí. Za rok by měla začít také kompletní oprava nádraží v Bílině za 54 milionů korun.

Většina připravovaných projektů zahrnuje rekonstrukce stávajících budov. Nové stavby místo současných již nevyhovujících budov by měly vzniknout v Chodově či Dětřichově nad Bystřicí.

Pro letošní rok plánuje Správa železnic rekonstrukci celkem 116 nádražních budov. Vedle toho začne příprava dalších 55 nádražních objektů. Náklady na modernizace a jejich přípravy by letos měly stát více než 1,7 miliardy korun. Loni organizace do nádražních budov investovala 1,5 miliardy korun.

Komentáře ke článku

 
 
 
 

17. 3. 2020 15:22:31. Re: Stát schválil rekonstrukci osmi nádražních budov. Jiří Kalvach

17. 3. 2020 15:24:15. Re: Stát schválil rekonstrukci osmi nádražních budov. Jiří Kalvach

 
 
 
 

17. 3. 2020 15:22:31. Re: Stát schválil rekonstrukci osmi nádražních budov. Jiří Kalvach

  Pořádáme snad soutěže o nejkrásnější nádražní budovu? V době nutných jiných investic do dopravní infrastruktury? Zde je na místě střídmost každé úpravy, modernizace nebo prosté úpravy. Víc investic by mělo jít do bezpečnosti provozu na kolejích i na D a I.třídě silnic. Je-li to z fondu oprav nebo ne, to je přece jedno. Je to z vyčleněných prostředků, víc z dotací než výnosů. Tak oploťme všechny dálnice i rychlostní silnice a postavme podchody i mosty pro zvěř! Mimoúrovňové křížení páteřních železničních tratí s všemi silnicemi. To je CÍL, který musíme preferovat především!

17. 3. 2020 15:24:15. Re: Stát schválil rekonstrukci osmi nádražních budov. Jiří Kalvach

  Oprava textu: "......modernizace nebo prosté OPRAVY." Tak to má být správně.

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

6. 8. 2020 16:56:21

Re: Nový koncertní sál v Ostravě

Byť to bude vypadat trochu přízemně, ale nemohu najít investiční náklady. Mělo by to být 2 mld. Kč. Jistě díky dobrému rattingu, jak nám sděluje primátor, si město může dovolit dost vysoké půjčky, zejména když uvážíme, že mezi investice s účastní rozpočtu města patří i parkovací plochy P+R, nový kampus-dílčí sportovně vzdělávací areál Ostravské Univerzity na Černé louce, stavba Černé kostky (technická knihovna) naproti Domu kultury v podzemními parkovišti a postupná modernizace tramvajových tratí v celém obvodu města s dodávkou nových švýcarských tramvajových souprav (jsou skvělé). Zatím jsem nečetl souhrnný investiční plán na příští roky s tím, jak se budou tyto úvěry splácet, a jak jsou plánovány příjmy města. Jak se s tímto neúplným výčtem (chybí několik miliardových akcí pro sport a další společenské účely, např. v Krásném Poli nebo v bývalém areálu Ostravské rafinérie u Fifejd) velkých akcí porovná pokus prosadit tragické prodloužení tramvajové trati od Slovanu kolem Duhy až ke Globusu a s tratí kolidující projektově rozpracovaný Severní spoj od D1 do Poruby. To nemá veřejnost tušení. A má ho Magistrát, tedy ambiciózní primátor? Není už postaveno nebo nachystáno dost památníků, které nám budou jeho "Macurovskou éru "vlády nad městem navždy připomínat? Musí to vše snad i dobré, co napáchal, zhatit jednou zbytečnou investicí i proti potřebám města a proti zásadnímu nesouhlasu dotčených městských obvodů v Porubě? I za cenu obrovského zadlužení města na roky dopředu? Doufám, že ho okolnosti včas zastaví, aby přestal vyhazovat peníze města na předem ztracenou a jasně hloupou akci, jako je tato tramvajová trať ke Globusu skrz plně urbanizované a přírodně skvěle stabilizované prostředí 3 městských obvodů! Jediným motivem k rozjetí této monstrakce v roce 2017 byl dnes již propadlý příslib 1,5 mld. Kč z evropských fondů. Dnes to hodlá primátor financovat jinak, ale možná sám neví, jak. Osobně si myslím, že ten záměr bude nakonec zrušen. Investovaných 30 až 40 milionů Kč do přípravy stavby město hravě odepíše. To jsou přece drobné proti již výše uvedeným stavbám.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz