Interiér nových kanceláří od studia Boq architekti osídlila dynamická doručovací společnost. Úkolem architektů bylo vytvořit zázemí firmy, které bude reprezentativní, bude držet krok s velkou energií týmu a zároveň nabídne stabilní pracovní prostředí.

Startup DoDo postupně rozšiřoval své působiště do celkem pěti podlaží jedné budovy, což se v určitý moment ukázalo jako neúnosné, a proto se rozhodl přesunout firmu do odpovídajících prostor v pražském Karlíně. V při tvorbě interiéru jsme navázali na surovost původního prostoru, kterou jsme doplnili drobnými zásahy tak, aby odrážely kulturu a hodnoty firmy Dodo a zároveň reflektovaly a ctily její vizuální identitu.

„Zatímco naše auta jsou rozjetá po republice, u týmu na centrále jsme chtěli všechny „zaparkovat“ na stejné patro a podpořit tak týmového ducha, kooperaci a sounáležitost. V Karlíně sídlíme dlouho a chtěli jsme tu zůstat – je to lokalita atraktivní pro naše kolegy i pro byznys,“ doplňuje Barbora Bradáčová ze společnosti Dodo

Koncept
Last mile delivery – doručení na posledním kilometru – to bylo téma, které jsme propsali hravými detaily do celého interieru. Vycházeli jsme z principu, který je obsažen v grafické identitě značky – pohyb, rychlost, spolehlivost. Vytvořili jsme interaktivní prvek – kolečko, které se otáčí kolem své vlastní osy. A použili jsme jej ve vstupním prostoru a na recepci. Prvek podněcuje zvídavost a přirozeně tak zapojí kolemjdoucí. Ti mohou lehkým dotekem ruky kolečko otočit a díky tomu změnit barevnost celého prostoru.

Proces
Když jsme dorazili na obhlídku prostoru, byli jsme velmi nadšeni. Ten prostor byl do jisté míry unikátní v tom, že ačkoli měl dlouholetého nájemníka, tak byl ponechán ve velmi surovém stavu. My jsme se rozhodli na tu surovost navázat a doplnit ji drobnými zásahy tak, aby odrážely kulturu a hodnoty firmy Dodo a zároveň reflektovaly a ctily její vizuální identitu. Velkou roli při tvorbě konceptu hrála otázka ekonomiky a možného rozvoje prostor v čase. My jsme na samém začátku vytipovali prvky, které stojí za to ponechat, které mají určitou přidanou hodnotu, se kterou budeme dále pracovat.
Což byly jednoznačně 3 lodní kontejnery, které se nám podařilo přesunout na nová místa a dát jim novou funkci. A dále to byly akustické sádrokartonové stěny. Ony mají poměrně charakteristický vizuál, který nám ovšem krásně zapadal do té surovosti a ve finále vytváří příjemný detail.

„Startup Dodo vnímám jako stabilního hráče na trhu s delivery, jehož firemní kultura odráží obrovskou energii celého teamu. Vnímám ji jako partnera, kterému záleží na tom, v jakém prostředí jeho zaměstnanci pracují, kde tráví svůj čas. A už při těch prvních schůzkách nad konceptem bylo jasné, že celý prostor se bude šít na míru těmto lidem. Že ačkoli jedním z našich úkolů bylo vytvořit reprezentativní prostory, tak „lidé“ jsou tím ústředním motivem. Jejich spokojenost ovlivňuje jejich výkony, jsou to spojené nádoby. A já věřím, že se nám podařilo vytvořit místo, kde se jim bude dobře žít,“ říká Jana Stachová z Boq architekti.

Layout
Při tvorbě nového spaceplanu jsme řešili otázku, jak vytvořit drobnější teamová pracovitě, na která jsou navázány single officy vedoucích pracovníků, a zároveň jak zachovat přehlednost a transparentnost celého prostoru. A protože různá pracoviště mají odlišné požadavky na míru odhlučnění či míru soukromí, vytvořili jsme určitý mix menších celků, které jsme přirozeně umisťovali po obvodu.
Tím jsme si uvolnili centrální prostor, kde jsme vytvořili komunitní srdce celého officu – místo, které lidé využijí pro občerstvení, malou pauzu, anebo pro neformální meeting. Zároveň zde máme tribunu a dostatek prostoru pro pořádání celofiremních akcí.
Autorská zpráva
Autor: Boq architekti / Miroslav Stach, Jana Stachová
Fotografie: Tomáš Dittrich

Určitě souhlasím! Sklo obecně působí velmi elegantně a když se k tomu přidá podsvícení a digitální potisk, vzniká z toho…
Podsvětlená stěna z digitálně potištěného skla působí opravdu stylově a dodává prostoru jedinečnou atmosféru. Takové inovace posouvají standardy v oblasti…
Zajímavé řešení, které ukazuje, že sklo už dávno není jen o průhlednosti. Digitální potisk v kombinaci s podsvícením působí velmi…
Okolo stejné fasády jezdím do práce, Minulé léto úplně uschla. Že by taky experiment? V každém případě teď už zase…
Tak tohle vypadá fakt dobře. Občas se vážně nestačím divit, s jakými inovacemi firmy přicházejí.