Francouzská kancelář stéphane maupin dokončila RATP formation center, budovu, která přeskupuje původně rozptýlené dílny údržbářů pařížského dopravního systému. Projekt se nalézá na okraji pařížského centra, kde se městské zástavba mění v heterogenní průmyslovou zónu. Nová budova je situována mezi pařížskou hlavní dálnicí, tratěmi železnice, továrnami a sociálními bytovými domy. Je ovlivněna brutalismem této městské koláže, kde se betonové sloupy střetávají se surovým materiálem.
Soutěž: září 2010
Klient: RATP / SEDP
Autorský tým: Fantastic + DVVD + GLI
Cena/plocha: 6 300 000 € / 3400 m²
Foto: Cécile Septet
Dvacet metrů vysoká, abnormální betonová konstrukce ovládá trojúhelníkový pozemek. Tvar je vymezen parkovištěm, silnicí a železničními tratěmi. Hranaté výstupky dodávají dodávají hmotě budovy hloubku a zajímavost jinak jednoduchému půdorysu.
vlevo – "severní příď", vpravo – konzola se schodištěm
Každé z pěti pater obsahuje jiný program, který je organizován kolem centrálního příjemného schodiště. Všechny ostatní komunikační prostory jsou navrženy jako přídavky k hlavní konstrukci.
Trojramenná vrtule na střeše budovy kombinuje funkci vertikálního komína a nosiče reflektorů. Je pokrytá solárními panely. Ač je symbolem ekologické orientace společnosti, je esteticky silná. |
|
střešní terasa |
Přízemí
1. NP
2. NP
3. NP
4. NP
5. NP
Západní pohled
Východní pohled
Jižní pohled
Řez
Děkuji za perfektní popisky pod fotografiemi. Zatím se všechny články o trati soustřeďují na stavbu estakády. , Estakáda je sice…
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...