THE FIZZ – studentské bydlení v Holešovicích
(4. 2. 2020) Největší studentská rezidence v Praze
představuje vzorové pokoje. Hotová je hrubá stavba.
THE FIZZ – studentské bydlení v Holešovicích
Jak má vypadat moderní bydlení pro vysokoškoláky
ukazují první dva vzorové byty v největší novodobé studentské rezidenci,
která pod taktovkou developerské společnosti Karlín Group vzniká v pražských
Holešovicích. Rezidence, jejíž hrubou stavbu dokončila v minulých dnech
společnost Metrostav, nabídne ubytování a služby, známé ze západní Evropy.
Rezidence, která se zapojí do
mezinárodní sítě THE FIZZ, nabídne studentům v 539 pokojích celkem 675
postelí. Sloužit k ubytování začne již následující akademický rok, tedy od
podzimu 2020.
U vlastních studentských apartmánů je kladen
důraz na soukromí. Jejich vybavení bylo vyrobené na míru. Návrh interiéru
připravili architekti ze studia Pavel Hnilička Architekti a to na základě
podkladů od společnosti International Campus, která bude rezidenci provozovat a
se studentským bydlením a potřebami vysokoškoláků má bohaté zkušenosti ze
zahraničí.
„Navržen je samozřejmě
mladistvý design odpovídající cílové skupině. Při návrhu pokojů jsme se
inspirovali uspořádáním obytného prostorů na jachtách, kde se efektivně a
účelně využije každé místo. Podstatné je, že většina pokojů má svou koupelnu a
kuchyňku. Ve společných prostorách budovy jsme připravili prostory pro různou
náladu, od živějších, kde může být při koncertech a dalších akcích pěkně rušno,
až po klidnější zákoutí k četbě nebo tichým rozhovorům.“ říká architekt
projektu Pavel Hnilička.
Mezinárodního výběrového
řízení pro dodavatele interiéru se účastnilo celkem 9 tuzemských i zahraničních
firem. „Vítězem se nakonec stala rakouská společnost Kitzberger, která
disponuje výrobními kapacitami v České republice. Kitzberger už zahájil
přípravu k výrobě 675 postelí a kompletního zařízení všech 539 pokojů
nábytkem té nejvyšší kvality,“ uvádí generální ředitel Karlín Group Jan
Ludvík.
Projekt má dva partnery,
kromě Karlín Group je to společnost International Campus. Ta po dokončení
stavby podíl od Karlín Group odkoupí a bude rezidenci dlouhodobě provozovat.
Pražská rezidence se
v jednom hledisku odlišuje od těch, které jsou v síti studentských
ubytoven v zahraničí. Nabídne totiž hned 136 dvoulůžkových pokojů. „Větší
počtem zastoupených dvoulůžkových pokojů nám umožní nabídnout od podzimu
letošního roku vhodné ubytování jak pro zahraniční studenty, tak i pro ty
z České republiky. Ohlas na tento náš krok je zatím pozitivní,“ říká
obchodní manažerka International Campus Diana Streletskiy. International
Campus již na svém webu spustila systém nezávazné předběžné rezervace. Ceny za
ubytování se pohybují od 7.900 korun za osobu v dvoulůžkovém pokoji a
11.900 korun za jednolůžkový pokoj za měsíc.
Studentská rezidence má
celkem osm podlaží s celkovou obytnou plochou přes 16,5 tisíc metrů čtverečních
a celkem přijde na více než 500 milionů korun. Projekt počítá
s restaurací, která bude součástí uličního parteru a bude otevřená pro
studenty i veřejnost, dále s party místností, rozlehlou terasou se sky-barem, prostorem
na letní grilování a podzemním parkovištěm pro 71 vozů. Studentům budou sloužit
také studovny, dva malé kinosály, jeden velký multifunkční sál a 3 vetší
kuchyně s vybavením pro případné společné vaření. V areálu bude i
fitness centrum a velká úschovna kol. Ze služeb se počítá i s prádelnou.
Podobně koncipovaný projekt bydlení pro studenty s mnoha službami a
možnostmi zatím v Praze chybí.
Stavba vzniká u křižovatky
ulic Na Zátorách a Partyzánská, poblíž vlakového nádraží a stanice metra Nádraží
Holešovice. Jedná se o významné pražské rozvojové území, stojící na prahu
rozsáhlé transformace v moderní městskou čtvrť. Zároveň je i
v blízkosti klidových zón - Stromovky a Tróji. Budova je v dosahu 20
minut cesty hromadnou dopravou k významným pražským vysokým školám.
tisková zpráva
Doplněno Stavbaweb:
Autoři: Pavel Hnilička, Marek Řehoř
Spolupráce: Jana Kafková, Lucie Cutáková
Koordinace projektu + stavební část: DELTAPLAN spol. s r. o.
HIP: Miloš Keltner / DELTAPLAN spol. s r. o.
Koordinace + stavební část: Miloš Keltner, Petr Jón / DELTAPLAN spol. s r. o.
Statická část: Jiří Houra, Jaroslav Podolák, /HSD statika s. r. o.
Autoři krajinářského řešení: Pavlína Malíková a Aleš Steiner, Steiner a Malíková krajinářští architekti
TZB: - Ondřej Hlaváček/ TechOrg s.r.o.
PBŘ: František Chuděj
Klient: Karlín Group
Projekt: 2015
Zastavěná plocha: 2 507 m²
Hrubá podlažní plocha: 16 446 m²
Projekt na stránkách autorů najdete ZDE.
www.the-fizz.com/studenstke-koleje/praha
Související články:
Začíná stavba studentské rezidence v Holešovicích 25.4.2019
Rezidence pro studenty v Holešovicích 15.1.2019
529 apartmánů pro studenty v Holešovicích 23.2.2018
Student House Holešovice 12.5.2015
Základní informace o objektu
Kategorie
Bytové domy
Komentáře ke článku
Registrace k zasílání newsletteru
Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

15. 3. 2023 16:35:54
Re: Dům u lesa a rybníka
plech v barvě dřeva? a je to dobře?
9. 3. 2023 16:55:57
Re: Interiér RD v Malešicích
Spousta bílé, šedá, černá, trochu dřeva, kov, čiré sklo - je mi z toho zima. A smutno.
9. 3. 2023 16:45:41
Re: Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Jenže ta Jurkovičova stavba byla obnovena původní technologií a podle původních plánů. Jde tedy jednoznačně o kopii (repliku). Na rozdíl od mostu, kde chtějí novou technologii s falešnými nýty, s kolejištěm navíc, protože na dnešní provoz už prostě původní šířka a nýtovaná konstrukce nestačí. Takže dělat skutečnou kopii nemá smysl. A jsem na rozpacích, jestli je dobře dělat něco, co se jako kopie jen tváří. Myslím, že u technických památek by měl být preferován jejich účel a pokud jsou opravdu památkově hodnotné, tak by měly být přesunuty tak, jak se to udělalo s Podolským mostem do Stádlece kvůli přehradě nebo s chalupami do skanzenů, když už se v nich nedalo plnohodnotně bydlet. Ať svou krásu ukazují tam, kde mohou bez problémů sloužit. A pokud jde o to, že by nová stavba mohla vypadat úplně jinak - no a co? Hlavně, když jí to tam bude slušet jako např. věžím na kostele v Emauzích. Kdopak si dnes vzpomene, jak vypadaly dřív? I na nový most si staří zvyknou a mladí ho budu brát jako samozřejmost. A když se opravdu povede, tak ho další generace prohlásí za kulturní památku :-) .
7. 3. 2023 14:33:44
Re: Nový sportovní areál u řeky s pláží
Ovšem, taková prostředí architekti vymýšlí, aby prostředí pro život občanů zpříjemnili. U Budějovic bych bral i to, kdyby celé centrum bylo pěší zónou i 5 km dlouhou, aby auta neměla tudy tranzit. Kolik roků je celé město denně ucpáno a lidé jsou otravováni zplodinami, hrozbou kolize, hlukem a zranění? Jak dlouho se vleče dokončení obchvatu a napojení na D3? Je to bída, ty České Budějovice. Převezmou štafetu nejhoršího města ČR pro vnitřní a tranzitní dopravu po Přerovu?
7. 3. 2023 02:22:48
Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Těžko odpovědět. Já si myslím, a je to fakt subjektivní, že v odůvodněných případech má replika svůj smysl. Když vyhořel ten Jurkovičův barák, taky ho postavili znovu - je to kýč? Most na Výtoni je most vnímanej veřejností jako krásnej (bez ohledu na jeho žalostnej stav), neznám nikoho, kdo by jej neměl rád. Takže buď moderní zcela soudobej most, úplně jinej, s tím, že se s tím starým prostě rozloučíme, nebo repliku, to je můj názor. A nemusela by to být replika doslovná, falešné nýty mě fakt urážejí. To, co bylo prezentováno jako návrh, ta oblouková reminiscence, ta na mě právě jako zcela nevkusnej kýč působí.
2. 3. 2023 15:55:58
Re: Re: Valná hromada ČKA 2023.
pokud jsem se někde něchtěně otřel o někoho ze severní Moravy, tak pouze omylem a nechtěně... kde to bylo? neuvědomuji si, že bych někoho hodnotil...
2. 3. 2023 15:02:57
Re: Valná hromada ČKA 2023
opravuji : ..poslání budovat náš životní....
2. 3. 2023 15:01:42
Re: Valná hromada ČKA 2023
Posílám za sebe zdravici valné hromadě. V Česku mám velmi mnoho vysoce erudovaných i mladých ambiciózních architektů, kteří své poslání budova náš životní prostor plně ctí. Speciálně zdravím pana Jana Kasla, velmi aktivního člena Komory, který by mohl ze své výše kvality znalostí a rozhledu i trochu občas ubrat, pokud se ohnivěji vyjadřuje k projektantům ze severní Moravy. Tady máme taky šikovné a erudované tvůrčí osobnosti, ne vidláky, pane Jane. Ostatně katedra architektury na FAST VŠB má hodně vysokou tvůrčí úroveň. Počiny mnoha posluchačů i absolventů jsou velmi úspěšné nejen v celostátních soutěžích.
2. 3. 2023 14:56:16
Re: Pórobeton Ytong je ideálním materiálem pro střechy a stropy
Rád souhlasím, YTONG je úspěšný materiál na českém (a jinde) trhu. Snad mé nadšení pro systém trochu brzdí vysoké ceny MULTIPORU, který by se více uplatnil při jiné cenové politice.
1. 3. 2023 21:16:36
Re: Re: Výstava: Lávka Holešovice – Karlín.
Jo, kdyby se tak architekti dívali na svět očima dětí a psů :-) , jaké by asi vznikaly stavby.
1. 3. 2023 21:08:59
Re: Re: Praha, železniční most.
Souhlasím s tím, že logicky navržená mostní konstrukce s opravdu hlubokým porozuměním její statice a dynamice vede vždy k návrhu krásného mostu. Ale pokud postavíme repliku, která nemá z pohledu památkářů žádnou hodnotu, a použijeme dávno překonanou technologií jen aby to vypadalo - nebude to kýč?
1. 3. 2023 10:55:31
Re: Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Ty dva Labske mosty {v Usti a Hradci Kralove) neznam ale ten "kubisticky" most pres Vltavu mne ale vubec nevadi. Samozrejme musime si pockat na hotove dilo, ale pro mne je se na co tesit.
28. 2. 2023 17:31:21
Re: Výstava: Lávka Holešovice – Karlín
Vážení, Holka!?Super!Návrh - velká škoda, že místo bílého betonu není obyčejné průhledné zábradlí!!! I děti by viděli na řeku, také psi - a drželi by se kraje! A co na to teprve řeknou pražští sprejeři! Snad si té dlouhé bílé plochy nevšimnou. Lávka v Příboře by Praze slušela víc. Škoda.
28. 2. 2023 17:25:39
Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Tak takto z hlavy vám můžu nahodit příklady, které mě nejvíc šokovaly z realizací: Hradecká lávka pro pěší a třeba Mariánský most v Ústí n. L. (to je echt prasárna). Návrhů by se našlo taky dost, zrovna to, co vyhrálo na té Výtoni, nebo třeba Dvorecký most (MS architekti, ten naštěstí nevyhrál, ale vítězný návrh mě taky zrovna dvakrát nenadchl - budeme si hrát ve 3. tisíciletí na návrat kubismu...).
26. 2. 2023 17:15:58
Re: Život pod zámeckou střechou-úžasná "proměna"
Dobrý den, dovoluji si Vás oslovit jako majitele úžasně obnoveného zámeckého areálu a současně bych Vám doporučila pro celorepublikovou i zahraniční propagaci přihlásit de do celostátní akce Má vlast cestami proměn na www.cestamipromen.cz/prihlasit-promenu Vím, že přihláška něco stojí, protože zpracování podkladů-textu a fotek před proměnou a současný stav a překlady jsou nákladné, ale mám zato, že budete nadšeni, až přijedte na zahájení výstavy do Prahy, kláštera na Břevnově, kde letos bude zahájení v červnu. Mně se podařilo zachránit od zbourání havarijní oranžerii v Lomnici u Tišnova, také jsme ji se starostou přihlásili, a v hlasování byla druhá. Chtěla jsem za Vámi přijet osobně, ale měla jsem po sobě operace kyčlí, takže jsem to bohužele nezvládla. Letos bych ale velice ráda. Velice si vážím nápadů a píle lidí, kteří dostanou do rukou stavby v havarijním stavu a vykouzlí z nich něco pohádkového. Jako "potrhlá" oranžeristka se zejména velice těším na vaši oranžerii! Srdečně zdraví Dagmar Fetterová, emeritní pracovník NPÚ ÚOP v Brně.
24. 2. 2023 00:48:32
Re: Ministerské sliby naprázdno
Jestli Platformě dobře rozumím, tak si představují, že by o každé žádosti rozhodoval najednou celý tým lidí s jednotlivými odbornostmi, kde by každý z nich byl vázán vlastními zákony. Ale i kdyby to nějakým zázrakem šlo časově zkoordinovat, tak jak si tito jednotlivci mohou dovolit "vyvažovat zájmy" právních předpisů? Kdo jim k tomu dá právo? A kdo by byl nakonec zodpovědný za výsledek?
23. 2. 2023 07:31:33
Re: Re: Praha, železniční most.
Dva ? Tak teda ted tri ! Ja se podepisuji tez.
23. 2. 2023 03:37:45
Re: Re: Praha, železniční most.
Jestlize tech pripadu "spatnych" mostu je v republice dost, alespon nekolik jich jmenovat by urcite nebylo tezke. Zajimalo by mne to velice. Dekuji predem.
23. 2. 2023 02:40:38
Re: Praha, železniční most
To, že dopis působí jako otevřený anonym, je jedna věc a může to být jenom chyba redakce, nevím. Druhou věcí ovšem je skutečnost, že architekti jistě zastávají legitimní a velmi relevantní pohled na věc a lze jim v lecčems dát zapravdu. Ale já bych zase naopak české architekty poprosil: Přestaňte navrhovat mosty, přenechte jejich projektování špičkovým inženýrům - mostařům, jak tomu bylo po uplynulých nejméně 150 let zvykem. Protože logicky navržená mostní konstrukce s opravdu hlubokým porozuměním její statice a dynamice vede vždy k návrhu krásného mostu (stejně jako v oblasti leteckého inženýrství dobře navržené letadlo je i krasné a krásné letadlo krásně létá). Do takové práce, jakou je návrh mostní konstrukce, nepatří umělecké ego ani výtvarno jako nejdůležitější a výchozí bod návrhu - o tom jsem přesvědčen. Mosty, které toto nectí, působí divně, nabubřele, jsou vždycky nesmírně nehospodárné a jejich výtvarná či architektonická hodnota je pak nejvýše sporná. Příkladů už máme v republice dost. A ten výtoňský nešťastník? Ten by si podle mého soudu vzhledem k příšernému stavu ocelové konstrukce a zároveň její kráse zasloužil repliku. A klidně tříkolejnou. Nebyl by toto dobrý kompromis?
22. 2. 2023 19:27:39
Re: Praha, železniční most
Zde je dopis i s autory https://www.archiweb.cz/news/vysehradsky-most-otevreny-dopis-architektu