Začíná stavba studentské rezidence v Holešovicích
(25. 4. 2019) S dokončením objektu se počítá v létě příštího roku a studenti by rezidenci měli začít používat na začátku akademického roku 2020/2021
Začíná stavba studentské rezidence v Holešovicích
Netradiční zahájení stavby: základní kámen přinesl do centra architektury CAMP ke křtu dron přímo ze stavby přes centrum Prahy
Developerská společnost Karlín Group dokončila přípravné zemní práce
na stavbě největší studentské rezidence v Česku, která vzniká v
pražských Holešovicích. V příštích dnech tak poblíž stanice metra
Nádraží Holešovice začne pomalu vyrůstat vlastní objekt. Do stavby byl
dnes umístěn její základní kámen.
Jeho křest proběhl
velmi netradičně – základní kámen z vlastní stavby totiž přinesl dron do
pražského centra architektury CAMP, kde zástupci Karlín Group projekt
studentského bydlení právě představovali zástupcům hlavního města a
veřejnosti. Po „křtu“ šumivým vínem zamířil kámen zpět a dělníci jej
umístili přímo do základů. „Celý objekt bude provozován pod známou
zahraniční značkou The Fizz, což v překladu znamená šumět, i proto se
nabízelo kámen symbolicky pokřtít sektem,“ říká generální ředitel Karlín
Group Jan Ludvík. Kromě něj základní kamen pokřtili i autor
architektonického návrhu, architekt Pavel Hnilička, Martin Plch za
stavební společnost Metrostav a zástupce financující Raiffeisenbank
Ondřej Plch.
V samotných Holešovicích nyní Metrostav
zahajuje vlastní stavební práce, jako první přijde na řadu
železobetonová konstrukce stavby. S dokončením objektu se počítá v létě
příštího roku a studenti by rezidenci s 539 pokoji měli začít používat
na začátku akademického roku 2020/2021.
Nová studentská
rezidence se má stát zárodkem moderní městské čtvrti v nyní zanedbané
části Prahy. Má celkem osm podlaží s celkovou obytnou plochou přes 16,5
tisíc metrů čtverečních. Cena stavby přesahuje 500 milionů korun.
Rezidence
nabídne studentům špičkové zázemí. U vlastních studentských apartmánů
je kladen důraz na soukromí. Jejich vybavení se bude vyrábět na míru.
Karlín Group nyní dokončuje výběrové řízení na dodávky interiérů
rezidence. „Ve finálním výběru jsou dvě tuzemské a jedna rakouská
nábytkářská firma, které budou dodávat nábytek včetně spotřebičů.
Výsledky budou známé na konci května,“ uvedl Jan Ludvík.
Interiér
byl architekty navržen ve spolupráci s mezinárodním partnerem projektu
International Campus, který bude rezidenci pro studenty provozovat.
Vybavení pokojů zohledňuje vysoké nároky na kvalitu zpracovaní,
ergonomii, snadnou údržbu, detailně jsou řešené úložné prostory.
„Navržen je samozřejmě mladistvý design odpovídající cílové skupině,“
říká architekt Pavel Hnilička.
Celý projekt počítá s
restaurací, která bude součástí uličního parteru a bude otevřená pro
studenty i veřejnost, dále s party místností, rozlehlou terasou se
sky-barem, prostorem na letní grilování a podzemním parkovištěm pro 71
vozů. Studentům budou sloužit také studovny, dva malé kinosály, jeden
velký multifunkční sál a 3 vetší kuchyně s vybavením pro případné
společné vaření. V areálu bude i fitness centrum a velká úschovna kol.
Ze služeb se počítá i s prádelnou. Podobně koncipovaný projekt bydlení
pro studenty s mnoha službami a možnostmi zatím v Praze chybí.
Ubytovatel začne nabízet jednotlivé pokoje k pronájmu rok před
dokončením projektu. Výše nájemného zatím nebyla určena.
Stavba vznikne u křižovatky ulic Na Zátorách a Partyzánská, poblíž vlakového nádraží a stanice metra Nádraží Holešovice. Jedná se o významné pražské rozvojové území, stojící na prahu rozsáhlétransformace
v moderní městskou čtvrť. Zároveň je i v blízkosti klidových zón -
Stromovky a Tróji. Budova je v dosahu 20 minut cesty hromadnou dopravou k
významným pražským vysokým školám.
Oba partneři jsou v
projektu padesátiprocentními společníky. International Campus po
dokončení stavby podíl od Karlín Group odkoupí a bude rezidenci
dlouhodobě provozovat, a to pod značkou THE FIZZ.
Pro
Karlín Group jde o první stavbu v Holešovicích, kde ale plánuje i další
významné rozvojové projekty, některé dokonce ve spolupráci s hlavním
městem či Dopravním podnikem hl. m. Prahy. „V oblasti velkého
rozvojového území Bubny - Zátory plánujeme i další investice, nedávno
jsme zde provedli další akvizici,“ sdělil Jan Ludvík.
Doplněno Stavbaweb:
Autoři: Pavel Hnilička, Marek Řehoř
Spolupráce: Jana Kafková, Lucie Cutáková
Koordinace projektu + stavební část: DELTAPLAN spol. s r. o.
HIP: Miloš Keltner / DELTAPLAN spol. s r. o.
Koordinace + stavební část: Miloš Keltner, Petr Jón / DELTAPLAN spol. s r. o.
Statická část: Jiří Houra, Jaroslav Podolák, /HSD statika s. r. o.
Autoři krajinářského řešení: Pavlína Malíková a Aleš Steiner, Steiner a Malíková krajinářští architekti
TZB: - Ondřej Hlaváček/ TechOrg s.r.o.
PBŘ: František Chuděj
Klient: Karlín Group
Projekt: 2015
Zastavěná plocha: 2 507 m²
Hrubá podlažní plocha: 16 446 m²
Projekt na stránkách autorů najdete ZDE.
tisková zpráva
Související články:
Rezidence pro studenty v Holešovicích 15.1.2019
529 apartmánů pro studenty v Holešovicích 23.2.2018
Student House Holešovice 12.5.2015
Základní informace o objektu
Kategorie
Bytové domy
Komentáře ke článku
Registrace k zasílání newsletteru
Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

15. 3. 2023 16:35:54
Re: Dům u lesa a rybníka
plech v barvě dřeva? a je to dobře?
9. 3. 2023 16:55:57
Re: Interiér RD v Malešicích
Spousta bílé, šedá, černá, trochu dřeva, kov, čiré sklo - je mi z toho zima. A smutno.
9. 3. 2023 16:45:41
Re: Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Jenže ta Jurkovičova stavba byla obnovena původní technologií a podle původních plánů. Jde tedy jednoznačně o kopii (repliku). Na rozdíl od mostu, kde chtějí novou technologii s falešnými nýty, s kolejištěm navíc, protože na dnešní provoz už prostě původní šířka a nýtovaná konstrukce nestačí. Takže dělat skutečnou kopii nemá smysl. A jsem na rozpacích, jestli je dobře dělat něco, co se jako kopie jen tváří. Myslím, že u technických památek by měl být preferován jejich účel a pokud jsou opravdu památkově hodnotné, tak by měly být přesunuty tak, jak se to udělalo s Podolským mostem do Stádlece kvůli přehradě nebo s chalupami do skanzenů, když už se v nich nedalo plnohodnotně bydlet. Ať svou krásu ukazují tam, kde mohou bez problémů sloužit. A pokud jde o to, že by nová stavba mohla vypadat úplně jinak - no a co? Hlavně, když jí to tam bude slušet jako např. věžím na kostele v Emauzích. Kdopak si dnes vzpomene, jak vypadaly dřív? I na nový most si staří zvyknou a mladí ho budu brát jako samozřejmost. A když se opravdu povede, tak ho další generace prohlásí za kulturní památku :-) .
7. 3. 2023 14:33:44
Re: Nový sportovní areál u řeky s pláží
Ovšem, taková prostředí architekti vymýšlí, aby prostředí pro život občanů zpříjemnili. U Budějovic bych bral i to, kdyby celé centrum bylo pěší zónou i 5 km dlouhou, aby auta neměla tudy tranzit. Kolik roků je celé město denně ucpáno a lidé jsou otravováni zplodinami, hrozbou kolize, hlukem a zranění? Jak dlouho se vleče dokončení obchvatu a napojení na D3? Je to bída, ty České Budějovice. Převezmou štafetu nejhoršího města ČR pro vnitřní a tranzitní dopravu po Přerovu?
7. 3. 2023 02:22:48
Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Těžko odpovědět. Já si myslím, a je to fakt subjektivní, že v odůvodněných případech má replika svůj smysl. Když vyhořel ten Jurkovičův barák, taky ho postavili znovu - je to kýč? Most na Výtoni je most vnímanej veřejností jako krásnej (bez ohledu na jeho žalostnej stav), neznám nikoho, kdo by jej neměl rád. Takže buď moderní zcela soudobej most, úplně jinej, s tím, že se s tím starým prostě rozloučíme, nebo repliku, to je můj názor. A nemusela by to být replika doslovná, falešné nýty mě fakt urážejí. To, co bylo prezentováno jako návrh, ta oblouková reminiscence, ta na mě právě jako zcela nevkusnej kýč působí.
2. 3. 2023 15:55:58
Re: Re: Valná hromada ČKA 2023.
pokud jsem se někde něchtěně otřel o někoho ze severní Moravy, tak pouze omylem a nechtěně... kde to bylo? neuvědomuji si, že bych někoho hodnotil...
2. 3. 2023 15:02:57
Re: Valná hromada ČKA 2023
opravuji : ..poslání budovat náš životní....
2. 3. 2023 15:01:42
Re: Valná hromada ČKA 2023
Posílám za sebe zdravici valné hromadě. V Česku mám velmi mnoho vysoce erudovaných i mladých ambiciózních architektů, kteří své poslání budova náš životní prostor plně ctí. Speciálně zdravím pana Jana Kasla, velmi aktivního člena Komory, který by mohl ze své výše kvality znalostí a rozhledu i trochu občas ubrat, pokud se ohnivěji vyjadřuje k projektantům ze severní Moravy. Tady máme taky šikovné a erudované tvůrčí osobnosti, ne vidláky, pane Jane. Ostatně katedra architektury na FAST VŠB má hodně vysokou tvůrčí úroveň. Počiny mnoha posluchačů i absolventů jsou velmi úspěšné nejen v celostátních soutěžích.
2. 3. 2023 14:56:16
Re: Pórobeton Ytong je ideálním materiálem pro střechy a stropy
Rád souhlasím, YTONG je úspěšný materiál na českém (a jinde) trhu. Snad mé nadšení pro systém trochu brzdí vysoké ceny MULTIPORU, který by se více uplatnil při jiné cenové politice.
1. 3. 2023 21:16:36
Re: Re: Výstava: Lávka Holešovice – Karlín.
Jo, kdyby se tak architekti dívali na svět očima dětí a psů :-) , jaké by asi vznikaly stavby.
1. 3. 2023 21:08:59
Re: Re: Praha, železniční most.
Souhlasím s tím, že logicky navržená mostní konstrukce s opravdu hlubokým porozuměním její statice a dynamice vede vždy k návrhu krásného mostu. Ale pokud postavíme repliku, která nemá z pohledu památkářů žádnou hodnotu, a použijeme dávno překonanou technologií jen aby to vypadalo - nebude to kýč?
1. 3. 2023 10:55:31
Re: Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Ty dva Labske mosty {v Usti a Hradci Kralove) neznam ale ten "kubisticky" most pres Vltavu mne ale vubec nevadi. Samozrejme musime si pockat na hotove dilo, ale pro mne je se na co tesit.
28. 2. 2023 17:31:21
Re: Výstava: Lávka Holešovice – Karlín
Vážení, Holka!?Super!Návrh - velká škoda, že místo bílého betonu není obyčejné průhledné zábradlí!!! I děti by viděli na řeku, také psi - a drželi by se kraje! A co na to teprve řeknou pražští sprejeři! Snad si té dlouhé bílé plochy nevšimnou. Lávka v Příboře by Praze slušela víc. Škoda.
28. 2. 2023 17:25:39
Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Tak takto z hlavy vám můžu nahodit příklady, které mě nejvíc šokovaly z realizací: Hradecká lávka pro pěší a třeba Mariánský most v Ústí n. L. (to je echt prasárna). Návrhů by se našlo taky dost, zrovna to, co vyhrálo na té Výtoni, nebo třeba Dvorecký most (MS architekti, ten naštěstí nevyhrál, ale vítězný návrh mě taky zrovna dvakrát nenadchl - budeme si hrát ve 3. tisíciletí na návrat kubismu...).
26. 2. 2023 17:15:58
Re: Život pod zámeckou střechou-úžasná "proměna"
Dobrý den, dovoluji si Vás oslovit jako majitele úžasně obnoveného zámeckého areálu a současně bych Vám doporučila pro celorepublikovou i zahraniční propagaci přihlásit de do celostátní akce Má vlast cestami proměn na www.cestamipromen.cz/prihlasit-promenu Vím, že přihláška něco stojí, protože zpracování podkladů-textu a fotek před proměnou a současný stav a překlady jsou nákladné, ale mám zato, že budete nadšeni, až přijedte na zahájení výstavy do Prahy, kláštera na Břevnově, kde letos bude zahájení v červnu. Mně se podařilo zachránit od zbourání havarijní oranžerii v Lomnici u Tišnova, také jsme ji se starostou přihlásili, a v hlasování byla druhá. Chtěla jsem za Vámi přijet osobně, ale měla jsem po sobě operace kyčlí, takže jsem to bohužele nezvládla. Letos bych ale velice ráda. Velice si vážím nápadů a píle lidí, kteří dostanou do rukou stavby v havarijním stavu a vykouzlí z nich něco pohádkového. Jako "potrhlá" oranžeristka se zejména velice těším na vaši oranžerii! Srdečně zdraví Dagmar Fetterová, emeritní pracovník NPÚ ÚOP v Brně.
24. 2. 2023 00:48:32
Re: Ministerské sliby naprázdno
Jestli Platformě dobře rozumím, tak si představují, že by o každé žádosti rozhodoval najednou celý tým lidí s jednotlivými odbornostmi, kde by každý z nich byl vázán vlastními zákony. Ale i kdyby to nějakým zázrakem šlo časově zkoordinovat, tak jak si tito jednotlivci mohou dovolit "vyvažovat zájmy" právních předpisů? Kdo jim k tomu dá právo? A kdo by byl nakonec zodpovědný za výsledek?
23. 2. 2023 07:31:33
Re: Re: Praha, železniční most.
Dva ? Tak teda ted tri ! Ja se podepisuji tez.
23. 2. 2023 03:37:45
Re: Re: Praha, železniční most.
Jestlize tech pripadu "spatnych" mostu je v republice dost, alespon nekolik jich jmenovat by urcite nebylo tezke. Zajimalo by mne to velice. Dekuji predem.
23. 2. 2023 02:40:38
Re: Praha, železniční most
To, že dopis působí jako otevřený anonym, je jedna věc a může to být jenom chyba redakce, nevím. Druhou věcí ovšem je skutečnost, že architekti jistě zastávají legitimní a velmi relevantní pohled na věc a lze jim v lecčems dát zapravdu. Ale já bych zase naopak české architekty poprosil: Přestaňte navrhovat mosty, přenechte jejich projektování špičkovým inženýrům - mostařům, jak tomu bylo po uplynulých nejméně 150 let zvykem. Protože logicky navržená mostní konstrukce s opravdu hlubokým porozuměním její statice a dynamice vede vždy k návrhu krásného mostu (stejně jako v oblasti leteckého inženýrství dobře navržené letadlo je i krasné a krásné letadlo krásně létá). Do takové práce, jakou je návrh mostní konstrukce, nepatří umělecké ego ani výtvarno jako nejdůležitější a výchozí bod návrhu - o tom jsem přesvědčen. Mosty, které toto nectí, působí divně, nabubřele, jsou vždycky nesmírně nehospodárné a jejich výtvarná či architektonická hodnota je pak nejvýše sporná. Příkladů už máme v republice dost. A ten výtoňský nešťastník? Ten by si podle mého soudu vzhledem k příšernému stavu ocelové konstrukce a zároveň její kráse zasloužil repliku. A klidně tříkolejnou. Nebyl by toto dobrý kompromis?
22. 2. 2023 19:27:39
Re: Praha, železniční most
Zde je dopis i s autory https://www.archiweb.cz/news/vysehradsky-most-otevreny-dopis-architektu