Historický skladový objekt z konce 19. století, jakých jsou
podél drah desítky. Pěkná proporce, jednoduchá konstrukce, účelnost. Pro
stavebníka – spediční firmu – výhodná poloha v paradoxu periferie uvnitř
městské struktury.
Po úvahách o vestavbě firemního zázemí do prostoru skladu jsme se posunuli k
záměru oživit nedávno špatně rekonstruovaný, nyní ladem ležící domek při
krátkém čelním štítu skladu.
Bouráme neforemnou sedlovou střechu (produkt předchozích stavebních úprav) a
stavíme prostorově efektivnější patro se střechou plochou. Velká pevná okna
abstrahující plášť, umožňují speditérům dobrou kontrolu provozu kolem a
nostalgicky obhlíží blízkou železnici a přilehlá periferní panorámata
nemilosrdně drcená časem. Profilovaný fasádní plech odkazuje jednoduše k
principu kontejnerové dopravy.
Autorská zpráva
Foto: Pavel Plánička
Místo: Děčín – východní nádraží
Autor: 3+1 architekti – Pavel Plánička, Bruno Panenka, Barbora Urbanová
Zastavěná plocha: 102 m2
Užitná plocha: 280 m2
Obestavěný prostor: 830 m3
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…