Vídeňské hlavní nádraží otevírá své brány 9. prosince 2013

Vídeňské hlavní nádraží otevírá své brány 9. prosince 2013

(7. 12. 2012) V neděli 9. prosince bude do částečného provozu uvedeno zbrusu nové vídeňské Hlavní nádraží. Stavba nádraží má být dokončena v následujících třech letech. Podle plánů bude postavena severní hala a k provozu připraveno šest dalších kolejí ve směru „Südtiroler Platz/ Gürtel“. Ještě před uvedením do plného provozu by mělo být v roce 2014 otevřeno také nákupní centrum s více než stovkou obchodů.

 
 
 
 

Vídeňské hlavní nádraží otevírá své brány 9. prosince 2013

V neděli 9. prosince bude do částečného provozu uvedeno zbrusu nové vídeňské Hlavní nádraží. Stavba nádraží má být dokončena v následujících třech letech. Podle plánů bude postavena severní hala a k provozu připraveno šest dalších kolejí ve směru „Südtiroler Platz/ Gürtel“. Ještě před uvedením do plného provozu by mělo být v roce 2014 otevřeno také nákupní centrum s více než stovkou obchodů.

Fotografie: Stadt Wien / R. Schmied
Vídeňské hlavní nádraží je v současnosti největším infrastrukturním projektem rakouských drah „Österreichische Bahn“. Stavba byla zahájena v roce 2010, již v roce 2009 bylo zahájeny přípravy, které zahrnovaly vytvoření infrastruktury, která by nahradila původní stanici „Wien Südbahnhof“.
S železničním projektem souvisí i přestavba celé městské čtvrti nazývané jako „BahnhofCity“. V areálu bude postaveno 5.000 bytů, 550 000 m2 kancelářských a nebytových prostor, podzemní garáže a kampus se školkou a školou. Práci by tu mělo najít zhruba 20.000 lidí. Autorem projektu nového vídeňského Hlavního nádraží je rakouský architekt Albert Wimmer (doplněno Stavbaweb).

V neděli 9. prosince 2012 v 4:56 hodin přijede do stanice „Wien Hauptbahnhof“ vlak městské rychlodráhy linky S 80 ze směru „Wien Hirschstetten.“ Pro vídeňskou železniční infrastrukturu to představuje důležitý mezník. Poprvé projede vlaková souprava metropolí z východní části do severní. Vídni dosud chyběl centrální železniční uzel a mezinárodní vlaky z různých světových stran přijížděly na tři koncová nádraží v různých částech města.
Díky hlavnímu nádraží se zkrátí a zpříjemní cestování, protože k přestupu bude stačit přejít z jednoho nástupiště na druhé. Hlavní nádraží nahradí dřívější Jižní nádraží, které představovalo konečnou pro jižní a východní trať. Až v roce 2012 se podařilo obě historické železnice vzájemně propojit, což podle odhadů ušetří cestujícím až 40 minut při přestupech.
Od prosince 2012 nahradí částečně otevřené nádraží nahradí provizorní stanici „Wien Südbahnhof (Ostbahnhof)“, která v letech 2009-2012 nahrazovala chybějící nádraží. První mezinárodní vlaky, které budou obslouženy na hlavním nádraží, spojí Vídeň s Bratislavou. Spoje na trase Bratislava/ Pertžalka-Wien Südbahnhof/ Ost budou spojeny s někdejší tratí Wien Meidling-Deutschkreutz, díky tomu se zjednoduší spojení mezi Slovenskem a Maďarskem, ale také balkánským poloostrovem nebo Tureckem.
Síť městské rychlodráhy bude díky otevření stanice „Wien Hauptbahnhof“ přehlednější. Počet linek se z původních 13 sníží na devět. Trasy S5/S6 „Wiener Meidling-Pottendorfer Linie-Wiener Neustadt“ a S80 „Wien Südbahnhof/ Ost-Hirschstetten“ budou integrovány do nové linky s označením S80, která nabídne dojíždějícím z východních a jižních okrajů města přímé spojení s centrem. Podle nových jízdních řádů bude na pozměněné trase jezdit také linka S 60.

U této příležitosti budou přejmenovány dvě stanice rychlodráhy a metra. Ze zastávky „Wien Südtiroler Platz“ se propříště stane „Wien Haupbahnhof“ a „Wien Südbahnhof“ změní název na „Wien Quartier Belvedere“.

Změna jízdního řádu se prozatím týká regionálních spojů, ale již v roce 2014 sem přivezou první cestující také vlaky z České republiky.

V roce 2012 oslavila rakouská železnice 175. narozeniny a tak metropole dostane k jubileu zvláštní dárek.

Zdroj: (com)
www.hauptbahnhof-wien.at
www.wien.at

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

25. 5. 2020 17:38:58

Re: Interiér rodinného domu

Jako uživatelka bych měla k Vašemu návrhu několik výhrad, ačkoli je interiér na pohled impozantní : 1) podle velikosti ložnice a postlelí odhaduji, že kuchyň bude mít rozměry cca 4x5 m. I když velká kuchyň je krásná, současně by měla šetřit nohy kuchařky, která kromě vaření je možná celý den pracovně na nohou a ještě obstarává malé děti. Víte jak se naběhá s hrncem špaget po kuchyni, než ho někam umístí? A další cca 3 m k jídelnímu stolu, když chce servírovat. Nechtěla bych to. Kuchyň, kde se nestoluje, má být prostorná, praktická, ale ne rozlehlá! 2) Ložnice na opačné straně domu od WC vám nebude vadit, dokud budete mladí a zcela zdraví. Potom si zařídíte raději ložnici v sousední koupelně, než bloudit po celém domě. 3) chválím nápad dvoupostele s prostředním madlem v dětském pokoli. Skvělý nápad s multifunkční a velkokapacitní pohovky s postelemi pro hostinský pokoj (nebo do obýváku). Ale rodičům se dvěma dětmi i stejného pohlaví, bych zcela určitě, po všech svých zkušenostech, doporučila raději dva malé pokojíky než jeden společný. Možná ten společný tak max. max. do 5. třídy. Ale pak by jej muselo být možné rozdělit na dva. P.S. Pohled z pohovky obýváku do přírody může být úchvatný, na krb také. Přesto bych umožnila pro konzervativce i pohled na obrazovku TV - pohovka jak stvořená pro domácí kino! Je mi líto, ale snaha po umění tady, podle mne, převyšuje funkčnost a praktičnost. Měly by být v rovnováze. Člověku běžně nestačí jen se dívat, v bytě musí i příjemně žít.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz