Začíná oprava dvorany pražského Masarykova nádraží, hala se uzavře

Začíná oprava dvorany pražského Masarykova nádraží, hala se uzavře

(1. 12. 2010) Praha 29. listopadu (ČTK) - České dráhy ve spolupráci se společností Masaryk Station Development zahajují rekonstrukci historické dvorany pražského Masarykova nádraží. Dělníci v příštích hodinách uzavřou podstatnou část haly, stavební práce provede společnost Průmstav, sdělil dnes ČTK mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Ukončení prací se podle něj předpokládá na přelomu léta a podzimu 2011, výši investice neuvedl.

 
 
 
 

Začíná oprava dvorany pražského Masarykova nádraží, hala se uzavře

Praha 29. listopadu (ČTK) - České dráhy ve spolupráci se společností Masaryk Station Development zahajují rekonstrukci historické dvorany pražského Masarykova nádraží. Dělníci v příštích hodinách uzavřou podstatnou část haly, stavební práce provede společnost Průmstav, sdělil dnes ČTK mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Ukončení prací se podle něj předpokládá na přelomu léta a podzimu 2011, výši investice neuvedl.

Dvorana, kterou měsíčně projde kolem 300.000 cestujících, je zřejmě nejzanedbanější částí nádraží. Litinovou konstrukci z 19. století a dřevěnou prosklenou střechu musejí od letoška podpírat provizorní dřevěné vzpěry. "Během příštích hodin tak bude uzavřena podstatná část dvorany. Nebude možný například přímý průchod od nástupišť do Havlíčkovy ulice k zastávkám tramvají. Cestující budou muset procházet bočními východy," popsal Šťáhlavský.

V úvodní fázi rekonstrukce se v příštích týdnech uskuteční rozsáhlý průzkum historické dřevěné dvorany, která je podle Šťáhlavského v České republice zcela unikátní. "Podrobnou prohlídkou projde každý díl a bude rozhodnuto o způsobu jeho opravy, respektive náhrady tak, aby byla zachována maximální historická hodnota budovy," uvedl mluvčí. Následující stavební práce se podle něj dotknou střešních konstrukcí, sloupů a kanalizačního systému.

1845

Masarykovo nádraží je nejstarší pražskou stanicí a hlavní objekty, výpravní budova či příjezdová hala, slouží svému účelu již od roku 1845, tedy již 165 let. Masarykovo nádraží tak patří mezi nejstarší stanice sloužící stále svému účelu nejen v České republice, ale v celé Evropě.

Současnost Současnost
 

Společnost Masaryk Station Development připravuje obnovu Masarykova nádraží a přilehlých nemovitostí od svého vzniku v roce 2004. Podle databáze Prodata v ní mají České dráhy 34 procent, zbytek vlastní společnost Masaryk Station Investment.
 

Vizualizace

Odbavovací hala pražského Hlavního nádraží, které je největší železniční stanicí v republice, je naproti tomu po čtyřech letech prací kompletně zrekonstruovaná. Po krátkém úklidu zpřístupní dělníci cestujícím ještě tento týden poslední uzavřenou jižní část, kam se vzápětí začnou stěhovat obchodníci. Rekonstrukce začala před čtyřmi lety, investorem byla společnost Grandi Stazioni, která má celý areál v pronájmu na 30 let.


 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře
 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz