30 let lepšího stavění s TBG METROSTAV

30 let lepšího stavění s TBG METROSTAV

Společnost TBG Metrostav, pražský výrobce betonu, slaví v letošním roce 30 let úspěšného působení na trhu. Po tři dekády si udržuje pozici lídra v oblasti výroby transportbetonu, neustále inovuje a vyvíjí betonové směsi, které posouvají české stavebnictví vpřed.

Technologie betonu v této firmě ušla obrovský kus cesty: Prvním významným milníkem byl vývoj a použití samozhutnitelného betonu při výstavbě železničního mostu na Zlíchově, vůbec první velkoobjemová realizace tohoto typu betonu v České republice. Následoval vývoj vysokopevnostních betonů až po ultra vysokopevnostní beton UHPC s pevností okolo 200 MPa, poprvé použitý na Čelákovické lávce. Tato konstrukce získala mezinárodní uznání a UHPC se od té doby dále inovuje a nachází širší uplatnění, mimo jiné i při sanacích konstrukcí, například při opravě Barrandovského mostu.

Dalším významným materiálem je vodonepropustný beton, jehož počátky souvisejí s výstavbou vzduchotechnického kanálu tunelů MYPRA v rámci tunelového komplexu Blanka. Jednalo se o první ražený tunel v ČR provedený bez izolací proti vodě, s využitím vodonepropustné konstrukce definitivního ostění. Dnes se tyto betony běžně používají i pro bílé vany a masivní konstrukce.

Za pozornost stojí i výroba těžkého betonu o objemové hmotnosti 3800 kg/m³ pro onkologickou kliniku FN Královské Vinohrady. Společnost má rovněž rozsáhlé zkušenosti s barevnými betony, míchačkami betonáren prošly již téměř všechny barevné odstíny. Významnou oblastí vývoje jsou i betony s omezeným vývinem hydratačního tepla nebo technologie snižování počátečních teplot pomocí tekutého dusíku nebo chlazením záměsové vody.

Není beton jako beton 

Dnes firma vyrábí celou řadu speciálních betonů, jejichž kvalitu neustále udržuje na vysoké úrovni. Pro technologicky vyladěné směsi s unikátními vlastnostmi používá obchodní názvy, které jasně definují jejich specifika a zaručují konzistentní parametry:

Významné realizace

Betony TBG Metrostav byly dodány na většinu významných staveb, které se zapsaly do moderní historie Prahy. Patří mezi ně všechny trasy metra včetně aktuálně budovaného metra D, tunelový komplex Blanka, Strahovský tunel, železniční tunely Nového spojení, Ústřední čistírna odpadních vod v Praze, Trojský most, rekonstrukce Barrandovského a Branického mostu, obchodní centra i významné architektonické stavby, jako je DRN, Národní technická knihovna, Fakulta architektury ČVUT či rekonstrukce památek jako Staroměstský a Šítkovský jez, Karlův most nebo Národní divadlo.

Udržitelnost a výhled do budoucna

TBG Metrostav klade dlouhodobě důraz na ekologii – od výroby betonu přes dopravu až po recyklaci. Pro zásobování betonáren využíváme lodní dopravu, která šetří pražské silnice i životní prostředí. Na všech provozech máme recyklační zařízení pro zbytkový beton a vyrábíme i směsi s recyklovaným kamenivem. Výrobu řídí moderní elektronické systémy, průběžně modernizujeme technologie i vozový park a snižujeme emise.

Specifické požadavky staveb jsou pro firmu dlouhodobou motivací k vývoji směsí na míru projektům a k pružné reakci na technické i environmentální výzvy, s cílem dále rozvíjet kvalitní a udržitelné stavebnictví.


Podle podkladů společnosti TBG METROSTAV

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*