Správa železnic vyhlásila architektonicko-urbanistickou soutěž na nový terminál Kořenice-Bečváry VRT. Ten vyroste nedaleko dnešní zastávky Pučery na Kolínsku a stane se důležitým přestupním uzlem mezi vysokorychlostní železnicí, konvenčními vlaky a hromadnou i individuální dopravou.

Soutěž je vyhlášená jako anonymní, jednofázová a otevřená. Architektonické a technické řešení terminálu musí zohlednit očekávané kapacity železniční dopravy, ale současně se bude klást důraz na střídmost, přiměřenost a ekonomickou efektivitu. Území a stavby se budou řešit ve dvou částech – projektové a ideové.

„Při hodnocení bude zásadní, jak si zpracovatel poradí s požadavkem na minimalistickou podobu terminálu, jeho citlivé zakomponování do okolní krajiny a optimální řešení dopravní obslužnosti,“ říká ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic Jakub Bazgier.

V projektové části zpracovatel navrhne nejen objekt terminálu a jeho začlenění do okolní krajiny, ale i parkoviště, odjezdová stání autobusů, stanoviště taxi nebo prostor pro úschovu jízdních kol. Ideová část má potom nabídnout řešení zapojení terminálu do krajiny a návaznost na nejbližší obce.
Nový terminál přinese spolehlivé a rychlé spojení do Prahy, Jihlavy, Brna i dalších destinací a zároveň cestujícím umožní snadný přestup mezi různými druhy dopravy.
Tisková zpráva

Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Hodně jsem už o téhle maltě četl a zjišťoval, zdá se mi to jako velmi dobrá volba na stavbu domu,…
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…
Asi i parkuje, ale nechápu, proč je zelená plocha výš a ohraničena obrubníkem, který zamezí odtoku dešťové vody ze zpevněných…