Dvorecký most: jak to pojede?

Pražská integrovaná doprava představila ve svérázné publikaci novou tramvajovou trať Dvorecký most. Podívejte se, jak zprovoznění mostu od března 2026 konkrétně ovlivní městskou hromadnou dopravu v Praze.

TT DVORECKÝ MOST se představuje!, zdroj PID

Celá publikace je ke stažení ZDE.

„Zařídím, že to bude vypadat, jakoby Prahu 4 a 5 neoddělovala řeka. Sedm set plných autobusů přestane popojíždět po Barrandovském mostě a na druhý břeh prosviští rychle o kousek severněji. Postarám se o méně stresu a 3–5 minut úspory času pro vás při každé cestě. Přes 30 hodin volného času navíc za celý rok můžete využít i k objevování nových tramvajových spojení; třeba jednoho bleskového z Barrandova do Podolí k porodnici, nebo přímého z Malé Strany až do Modřan.“

TT DVORECKÝ MOST se představuje!, zdroj PID

„Nejsem jen tramvajová trať, jsem umělecké dílo. Stavbaři, kteří na mně pracují, říkají, že jsem socha, která vzniká přes Vltavu naležato. Měřím 361,4 metrů, mám dvě základové opěry a pět pilířů, z toho dva přímo v řece. Mých šest mostních polí má šířku od 30 do 87 metrů, to největší se klene právě nad středem Vltavy. Má stavba začala v září 2022, budu stát cca 1,45 miliardy Kč a první tramvaje, autobusy, chodce a cyklisty přivítám na začátku března 2026. Cena bude o trochu vyšší, než se předpokládalo. Inženýrům při stavbě daly pořádnou práci především základy všech opěr a pilířů, protože okolí Vltavy je vždy plné jílovitých a písčitých zemin, břehy pak historicky obsahují řadu různorodých navážek. Mé základy tak obsahují mnohem více betonu, než se plánovalo.“

TT DVORECKÝ MOST se představuje!, zdroj PID

„Mnozí se na mě zlobí, že prý na sebe nepustím auta. Náhodou, důvod si pamatuji přesně. Už před mnoha lety vznikly dopravní modely, které ukázaly, že by automobilová spojnice na mém místě měla velice neblahý vliv na plynulost provozu na nábřežích i celé pankrácké pláni. Skoro 10 000 aut denně by nejelo po Jižní spojce a Barrandovském mostě, ale přidalo by se k vozidlům v ulicích Na Pankráci, Budějovické, Antala Staška, Olbrachtově, Jeremenkově, Modřanské, Strakonické a Nádražní. Veškerá doprava v okolí by se už moc nehýbala, mj. proto, že na mých předmostích není moc prostoru na velké křižovatky a jejich řadicí pruhy. Proto, ať spravoval Prahu 4 a Prahu 5 kdokoliv, auta na mé konstrukci určitě vidět nechtěl.“

Výňatek z publikace PID „TT DVORECKÝ MOST se představuje!

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*