Bezpečnost cestujících na novém
centrálním nádraží v Bologni zajišťuje nejmodernější vzduchotechnika
od Lindabu
Italská Bologna je důležitým železničním uzlem,
spojujícím kontinentální Evropu se Středomořím. Centrální vlakové nádraží,
kde denně zastaví 800 vlaků a projde 180 000 cestujících, se proto
dočkalo revitalizace. Vzduchotechnický systém musel zohlednit přechod
z italských norem na nové přísné normy EU. Takovým normám vyhovuje systém
Lindab Safe, který na nové podzemní peróny dodává čerstvý vzduch
a v případě potřeby odvádí kouř. Dodávka od Lindabu, předního
světového výrobce vzduchotechniky a systémů chlazení a vytápění pro všechny
typy budov, zahrnovala nejmodernější kruhové a čtyřhranné potrubí i požární
kouřové klapky. Výstavba revitalizovaného nového nádraží, která se realizuje po
etapách v průběhu tří let, by měla být hotova do roku 2016.
Za projektem
modernizace stojí architekti Arata Isozaki a Andrea Maffei, kteří navrhli tři
podzemní úrovně jako rozšíření dosavadního nádraží. Každé ze tří podlaží bude
sloužit pro jiný typ vlaků – od vysokorychlostní železnice TAV přes
metropolitní železniční síť SFM až po boloňské metro. Právě zasazení nádraží do
podzemí v kombinaci s vysokým počtem cestujících kladlo vysoké
požadavky na chlazení, vytápění a odvod kouře. Realizaci vzduchotechniky na
místě zajišťovala italská společnost Xfire Sistemi, jejíž projektový manažer
Roberto Massaro vysvětluje, co rozhodlo ve prospěch Lindabu: „Při projektu
takového rozsahu, navíc uprostřed města, hraje klíčovou roli nejen kvalita, ale
i mezinárodní zkušenosti a know-how, aby i logistika dodávek byla
bezproblémová. Proto jsme si vybrali Lindab,
který nám jako jeden z lídrů oboru vzduchotechniky byl schopen poskytnout komplexní
řešení i technickou podporu.“
podle podkladů společnosti LINDAB
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Hodně jsem už o téhle maltě četl a zjišťoval, zdá se mi to jako velmi dobrá volba na stavbu domu,…
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…
Asi i parkuje, ale nechápu, proč je zelená plocha výš a ohraničena obrubníkem, který zamezí odtoku dešťové vody ze zpevněných…