Autobusový terminál Strakonice
ulice Dopravní a Textiláků, Strakonice
(30. 4. 2021) FACT
Autobusový terminál Strakonice
Mottem řešení byl návrh moderního městského prostoru
s preferencí bezpečného pohybu pěších. Umístění nového terminálu reaguje na
požadavek vytvořit dopravní uzel s úzkou vazbou autobusového a železničního
nádraží.
Území je limitováno především omezeným prostorem daným zástavbou obchodního domu Billa a budovou nádraží ČD. Průjezdná komunikace před nádražím byla zrušena, vytvořili jsme dva zálivy s oddělením autobusové a individuální dopravy. Cestující se pohybují v bezpečném prostoru mezi zálivy včetně malého rozptylového náměstí se zelení. Rozdělení těchto zálivů potvrzuje nový terminál, umístěný kolmo k obchodnímu domu v těsné návaznosti na budovu nádraží. Vznikl tak uzavřený veřejný prostor s klidovým režimem pro chodce a cestující.
Terminál zakládá charakteristický prvek pro území vymezené ulicemi Dopravní a Textiláků. Jeho řešení bylo pojato jako jednolitá hmota zastřešení, usazená do vymezeného prostoru. Zastřešení zakrývá nástupiště autobusového nádraží, pěší pás pro chodce vedoucí do podchodu k nástupištím ČD, a zakrývá také prostor předjezdu K+R s manipulačním prostorem pro výstup a nástup cestujících. Pohyb cestujících je kompletně bezbariérový.
Autorská zpráva
Autoři: Vladimír Krajíc, Martin Křenek; spolupráce Ing. Luděk Němec/statika, Ing. František Stráský/doprava
Základní informace o objektu
Kategorie
Novostavby
Dokončení
2018
Komentáře ke článku
30. 4. 2021 15:08:05. Re: Autobusový terminál Strakonice. arch
30. 4. 2021 19:25:45. Re: Re: Autobusový terminál Strakonice. Jitka
2. 5. 2021 15:13:13. Re: Re: Re: Autobusový terminál Strakonice. arch
Kolik tam je proboha tech stani? Jak casto tam je 10 autobusu najednou? Takhle velka nadrazi jsou na londynskych letistich... To je v malych ceskych mestech nejaka rozsirena posedlost obrovskymi autobusaky... |
Každý pracovní den jsou časy, kdy se sjíždějí a rozjíždějí linky do všech směrů v širokém okolí. Ve stejnou dobu musíte dostat dospělé do práce a děti do škol a pak zase domů. Příměstská doprava je něco úplně jiného než MHD, která jezdí každou chvíli. Tady holt je několikrát za den plno a pak dlouho nic. Mě by spíš zajímalo, jakou radost mají řidiči z toho, že musí z těch stání couvat. Jak řeší bezpečnost? |
Mate pravdu, ze linek tam jezdi celkem dost. http://portal.idos.cz/Search.aspx?c=7&mi=2&textSearch=380 ale kdyz se clovek podiva na ty jizdni rady, tak ani ve spicce tam tech autobusu najednou tolik neni. Opravdu pochybuji, ze tam nekdy nekdo videl vic jak 4 busy najednou... |
Registrace k zasílání newsletteru
Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

17. 5. 2022 14:38:55
Re: Knihovna Petra Hájka
Dobrý den,na první pohled až nepřátelské k člověku...vězeňská atmosféra....přeju ať je to jen na fotce a nikoliv ve skutečnosti
11. 5. 2022 20:57:09
Re: Re: Koncept řetězové výstavby.
Přesně tohle mě napadlo taky.
11. 5. 2022 20:53:50
Re: Studenti navrhli nové využití Strahovského stadionu
Kotviště vzducholodí, to je přece úžasný nápad.
8. 5. 2022 20:56:33
Re: Koncept řetězové výstavby
Souhlsím s předchozími. Urbanismus -kromě zahrádek, mj. velmi připomíná koncepci koncentračních táborů, + většího tábora v Letech. Náves, občanská vybavenost =absence. Obyvatelé rozeznají domy jen podle čísla.
5. 5. 2022 20:29:12
Re: Koncept řetězové výstavby
Přidávám se k předchozím hodnocením. Ten koncept je neuvěřitelně pomýlený. Ani vesnice, ani město, nuda stále stejných uniformních domů se stále stejnými k ničemu nepoužitelnými předzahrádkami, tedy použitelnými jen jako parkoviště. O tom, že v prostředí by se měli mít možnost pohybovat lidé, o tom není ani zmínka. Baťovské domečky proti tomu jsou ukázkou promyšlené architektury. Takovýchto kobercových náletů nudných domů už je v této zemi snad dost, nemusí přibývat další. Má-li celek působit harmonicky, tak to, co představují vizualizace, má k harmonickému prostředí hodně daleko. Prostě špatně je to celé od počátku. Možná to má výhody pro stavební firmu či pro developera, Ale architektura to není.
5. 5. 2022 18:30:32
Re: Koncept řetězové výstavby
stejné a nic nového jako před x lety v Anglii
5. 5. 2022 17:11:05
Re: Koncept řetězové výstavby - nuda bez kapky kreativity
Souhlasím s předchozím kritickým hodnocením uniformity celku. Nějak mi to mentálně připomíná urbanismus panelové výstavby podle co nejdelších jeřábových drah z konce reálného socializmu.
5. 5. 2022 15:36:24
Re: Koncept řetězové výstavby
Nelíbí. Příliš se drží uniformity.
29. 4. 2022 15:40:51
Re: Re: Stodola Loubí.
Ale aspoň je to střecha s přesahem a stodola má dvoje vrata. Tak když spadne lavina na jedné straně, tak nejspíš na druhé netaje. A kdyby ano, tak je to přece rekreační objekt a zůstane se vevnitř :-) Mě spíš napadlo, že posuvná vrata na stodolách měla dost výhod.
29. 4. 2022 15:10:48
Re: Architektura jako věc veřejná: Městští architekti, městské a...
Městští architekti/architektky mají maximálně takový vliv, jaký má město. To znamená, že v územním plánování mohou mít vliv na zastupitelstvo a v řízeních stavebních úřadů maximálně jednat za město jako účastníka řízení - a bez změny postavení obcí z účastníka na dotčený orgán se nic nezmění. Mimochodem, proto také nedává smysl, proč se starostové tak brání vzniku centrálního stavebního úřadu - jak mohou tvrdit, že by přišli o vliv, když na druhou stranu tvrdí, že přece podle zákona žádný nemají, že systémová podjatost neexistuje? Proč se raději nechtějí stát dotčeným orgánem? A tím by mohla vzniknout i část pracovní náplně městských architektek a architektů.
28. 4. 2022 15:50:14
Re: Re: Stodola Loubí.
Řekl bych, že stodola včetně krovu už na místě v dlouhodobém horizontu úspěšně stojí.
28. 4. 2022 14:51:02
Re: Stodola Loubí
Pěkné. Jen mě mrzí, když u těchto rekonstrukcí vidím (a není to poprvé), že si nikdo nevšimne konstrukčních nedomyšleností (možná už přítomných v původním stavu). Zde je chybné statické schema plných vazeb krovu a stavba může fungovat jen díky lehké krytině bez sněhových zachytávačů, což ovšem neznamená, že v nějakém dlouhodobějším horizontu nezačne mít problémy.
22. 4. 2022 09:12:30
Re: Re: Rodinný dům v Bylnici.
Dobrý den, sklad je uzavřen mechanicky posuvnými dveřmi. Dveře jsou uzamykatelné...
21. 4. 2022 16:51:32
Re: Rodinný dům v Bylnici
Dobrý den, jak je prosím řešeno zavírání skladu 1.09? Děkuji.
16. 4. 2022 20:49:48
Re: Dům pro fotografa
Pořád mě udivuje móda hladkých střech bez přesahu, tady navíc umocněná absencí protisněhových zábran. Zajímala by mě zkušenost majitelů, jestli jim ze střechy nepadají laviny a jestli neníčí fasádu
15. 4. 2022 11:17:51
Re: Re: Modernizace interiéru nákupního centra PALLADIUM.
Je vidět, že se obchodníci po dvou letech nářků na covid vzpamatovali velmi rychle a vyhazují peníze za úplně zbytečné a v tomto případě nevkusné investice. Vstupní eskalátor opravdu evokuje vstup do veřejného domu, přehlídka použitých materiálů v interiéru připomíná Čapkovu pohádku o pejskovi a kočičce jak připravovali dort...
12. 4. 2022 17:04:22
Re: Modernizace interiéru nákupního centra PALLADIUM
Takový mišmaš tvarů a barev (podlaha, židle, lustry na 2. foto) se hned tak nevidí. V tak psychedelickém prostoru by mě rozbolela hlava hned u vchodu a těžko bych tam mohla zůstat dost dlouho na to, abych se najedla. On vlastně už ten růžový vstup evokuje úplně jiná očekávání, než jídlo.
12. 4. 2022 16:26:49
Re: Rodinný dům u Plzně
To je opravdu nevkusný tvar a pojednání štítových stěn! Je vidět, do jaké dekadence se propadá česká drobná architektura pro individuální bydlení! Krásné domy hned tak neuvidíte. A ti mladí noví architekti jsou ještě vychvalováni za podobná "díla"!
7. 4. 2022 16:35:13
Re: Re: Re: Rekonstrukce Pragerovy „kostky“ v areálu Emauzy.
Oprava: ta ulice se jmenuje Pod Slovany.
7. 4. 2022 16:23:21
Re: Re: Rekonstrukce Pragerovy „kostky“ v areálu Emauzy.
Od toho kostela k ulici Na Slovanech nějaké schody vedou. Je tam vidět i branka. To by stačilo jen opravit a zpřístupnit. Jenže to je stejně jen trasa pro turisty. Tomu chodníku, co chybí mezi Palackého a Karlovým náměstím když potřebujete do nemocnice, stojí v cestě MPSV a žádný průchod přes CAMP ho nemůže plnohodnotně nahradit.