Na hlavní návsi se nacházela zastávka, která měla své již za sebou. Územní studie lokality stanovila hlavní principy dalšího rozvoje, měli jsme tedy definovanou pozici pro zastávku novou. Nuže, začínáme!
Vzhledem ke skladbě objektů, které přiléhají k návsi (domy se sedlovými střechami a klasickým obytným tvaroslovím i proporcemi), bereme tento atribut za klíčový. Navrhli jsme tedy objekt se sedlovou střechou, ale s disproporčně malou délkou traktu. Svým objemem tak může evokovat hodinový strojek „kukačka“, známý od našich babiček. Abychom objekt uchopili citlivě i po materiálové stránce, zvolili jsme za hlavní stavební materiál lokální smrkové dřevo: trámy, latě, prkna, šindele. Zpevněné plochy jsme realizovali ve skládané žulové kostce. Vše jaksi účelně, trvanlivě a v souladu s nevelkým rozpočtem.
Stavba je vybavena lavicí, poličkou na knihy, košem a lipovým listem pro štěstí. V rámci procesu návrhu jsme kladli důraz na bezpečnost, trvanlivost a dobrou udržitelnost. Nechť tato zastávka tvoří malou milou dominantu skromné návsi nevelké vesničky v kraji Vysočina.
Autorská zpráva
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Dobry den,mate prosim jeste v nabidce ronde block? Dekuji Sindelarova
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…