BB Centrum — Budova D
Adresa: Praha 4, Jemnická 1138/1
Investor: BB C — Building D a. s.
Architekt: Kordovská nebo Kordovský architekti s. r. o., Petr Kordovský, Andrea Dupalová, Lenka Chromíková, Soňa Ondráčková
Projekt elektro: ROSS a. s., Havlíčkův Brod
Projekt VZT: Zdeněk Tlučhoř
Projekt topení,chlazení: Karel Schwarz
Projekt IT: Hewlett a Packard
Projekt PO: Hasing s. r. o., Ústí nad Labem
Projekt voda ,kanalisace: Pramak s. r. o. , Praha
Dodavatel: PSJ holding a. s.
Stavbyvedoucí: Jan Kadlec
Zahájení výstavby: srpen 2000
Dokončení výstavby: duben 2002
Plocha stavebního pozemku: 1968 m2
Počet podlaží: 7 NP + 2 PP
Celkový obestavěný prostor: 30 250 m3
Pronajímatelná plocha(bez garáží): 4049 m2
STAVEBNÍ NÁKLADY
Celkové náklady projektu: 213 mil. Kč
Celkové stavební náklady(bez DPH): 132 mil. Kč
Náklady na m2užitné plochy: 19 573 Kč/ m2
Náklady na m3 obestav.prostoru: 4364 Kč/ m3
Administrativní budova D je umístěna ve spodní části areálu BB Centra v Praze 4. Budova představuje současný administrativní dům. Tomu odpovídá i celková koncepce ve formové, prostorové i materiálové úrovni. Objekt je proveden tak, aby splňoval technické specifikace a zařízení ETP. Tyto specifikace byly základním podkladem pro návrh stavby a její detailní řešení.
Nosná konstrukce je železobetonový skelet s železobetonovým jádrem uprostřed dispozice. Podzemní podlaží jsou dvě a nadzemních podlaží je sedm, z toho 5 plných, 6. NP je ustupující, 7. NP je nástavba se strojovnami.
Fasáda je navržena jako jednoduchý sendvič ve standardním provedení v kombinaci odvětrávané fasády z vlnitého plechu, fasády z izolačního dvojskla, hliníkových oken zasklených dvojsklem s vnějšími přestavitelnými žaluziemi proti slunci na straně východní, jižní a západní. Od 6. NP jednotlivá podlaží různě ustupují a vytvářejí tři hmoty, stojící na střeše nad 5. NP a navzájem se prolínající. Nejnižší kubus je tvořen hmotou 6. NP s především skleněnou fasádou. Do něho jsou vklíněny hmoty vystupující na úroveň 7. NP a 8. NP. Stření kubus před dvě podlaží je plná hmota pouze s otvory pro VZT.. Nejvyšší kubus je stěnová konstrukce s okenními otvory opatřená omítkou.
Větší část suterénu je určena pro stání a provoz garáží, dále jsou zde veškeré provozně-technické prostory pro přípojky objektů, pro středně a nízkonapěťovou síť, vodu a odpadní vody, teplovod a dále rozvodna NN, výměníková stanice a skladovací plochy. Počet stání v podzemních garážích je 60, z toho 4 pro osoby se sníženou schopností pohybu. Minimální výška pro parkování a pojezd automobilů 2,4 m, u 21 stání je výška menší než 2,4 m, ale vyšší než 2,1 m.
Hlavní vstup do objektu je v 1. NP z jižní strany a dominuje mu prostor otevřený přes dvě patra. Toto řešení způsobuje, že i poměrně malý objekt nepůsobí stísněně a poskytuje uživatelům pocit vzdušnosti a prostoru. Podpořit pocit vzdušnosti by také měly příčky budoucích kanceláří navazujících v 1. NP přímo na halu, které jsou uvažovány skleněné. Pro kanceláře je určeno 1.-6. NP. Kancelářské podlaží je rozděleno na dvě části. První celek tvoří železobetonové jádro uprostřed dispozice, které v sobě skrývá schodiště, výtahové šachty, sociální zařízení, sprcha, úklidová místnost a instalační šachty. Okolo jádra jsou volné-halové prostory určené přímo pro kanceláře, doplněné IT místnostmi, čajovými kuchyňkami a sklady a velínem. Prostor je halový, ale umožňuje variabilní uspořádání a rozčlenění až na jednotlivé klasické kanceláře. V posledním patře a na střechách nad 6. NP a 7. NP je umístěna technologie vzduchotechniky a chlazení.
Vertikální komunikací je jedno dvouramenné schodiště od 2. PP do 7. NP, které tvoří chráněnou únikovou cestu, a dva výtahy 2. PP — 6. NP. Přístup na střechu nad 7. NP je po venkovním ocelovém schodišti.
Publikováno v Architektuře 2003.
To máte co slavit.taková lumpárna,památkově chráněné i Uneskem. Zločinci že SŽ nechali most schválnězchátrat,je to na trestní oznámení. Odborníci vypracovali…
Tak si říkám, nakolik je takto nasvícená katedrála autentická, jestli má tu správnou atmosféru. Nebo jestli by ji původní stavitelé…
Ostrava to udělala chytře a tím, že počkala, objevila a mohla vyřešit i novodobý problém se zásilkovými boxy.
Bez ohledu na hodnocení co je hezké má tahle lávka ohromné plus hlavně pro děti, a to v průhlednosti zábradlí.
Nádhera! jaká lehkost oproti tuposti lávky v Praze mezi Karlínem a Holešovicemi !!!!