Vystavovat v prestižní milánské galerii Driade se zatím podařilo málokomu z českých designérů. V nádherném showroomu nedaleko od opery La Scala a téměř naproti domu Casa Armani najdete sklo a porcelán Bořka Šípka. V Driade se chlubí tím, že ho kdysi „objevili“ (tehdy společně s Phillipem Starckem), a Bořek Šípek sám na některé z přednášek předváděl svou první prezentaci v Driade.
Od 15. do 30. května 2008 se v galerii Driade, tentokrát v Římě, představil další Čech, jeden ze zakladatelů skupiny Atika — akad. arch. Bohuslav Horák (1954). V dobách, kdy se na konci osmdesátých let Atika prvně prezentovala, a kdy působila na „unavené a šedé“ domácí nábytkové scéně jako zjevení, se o Bodovi (jak bývá familiérně označován), mluvilo jako o „bohem nadaném tvůrci“. Každý z jeho návrhů, především u sedacího nábytku, vyzařoval vedle profesního řemeslného perfekcionismu (v dokonalém zpracování a kombinacích kovu, kůže, dřeva, sklaâ?¦) silnou autorovu senzibilitu. Nostalgické a romantické vzpomínky na dětství a prostředí, v němž vyrůstal, se jemně mísily s fantazií a něhou. Jeho práce aktivují dodnes činnost všech lidských smyslů — vedle zraku a hmatu vzbuzují čichové a sluhové vzpomínky na doby a situace (vůně trávy, podzimního listí, šumění korun vzrostlých stromů), které, ačkoliv se v přírodě stále opakují, se již nevrátí. Není divu, že si ke spolupráci vybrala Bohuslava Horáka známá německá firma Anthologie Quartett, která ho představuje na významných veletrzích a výstavách po celém světě. Ačkoliv Bohuslav Horák žije v poklidu českého městečka Holice a domácí média se nepředhánějí v tom, aby o jeho úspěších informovala, v zahraničí ho oslovují významné osobnosti, aby pro ně navrhoval nábytek, interiéry, domy a zahrady. Sám majitel firmy Anthologie Quartet, německý producent Rainer Krause, zastupující více než osmdesát předních světových designérů, svěřil Bohuslavu Horákovi návrh letního domu u jezera Dümmer v německé lázeňské oblasti nedaleko Bad Essenu. Vedle architektury domu a jeho interiéru navrhoval Bohuslav Horák také veškeré vnitřní zařízení. Letošní květnová výstava Sen o aleji (Alley Dream) v římské galerii Driade vznikla k patnáctiletému výročí spolupráce autora s Anthologií Quartett. Mapuje tři autorovy projekty — Metal Garden (1999-2002) , Reflection (2003-2006) a Alley Dream (2007-2008). Úvodní slovo autora k výstavě vystihuje, jaké objekty se na ni představují: „Už zase se vracím ve vzpomínkách k tomu pocitu procházet alejí globozních javorů lemujících cestu k budově školy. Jejich mohutné koruny vytvářejí tajemný tunel, podobný románské klenbě. Každé jaro v nich stovky chroustů nachází svůj úkryt, poznávám je podle jejich charakteristického pachu. Ještě jednou zažít ten pocit, rozběhnout se, vyskočit a dotknout se javorových listů. Jen ještě jednou se smět ohlédnout a na konci tunelu vidět to zvláštní světlo, které tě přitahuje svou nadějí.“ Lenka Žižková Design Cabinet CZ
Foto: Radek Kalhous
U Hostivaře jsem podobný problém nezaznamenala, spíš u Pankráce, ale opraveno, děkuji za upozornění.
Design by neměl být samoúčelný. Bytový architekt by měl vědět, co od dveří chce, Jestli něco skrýt, nebo jestli ukázat…
Krásný byt, ale nemůžu si pomoct, vnucuje se mi představa fronty před jediným WC, kdyby všech 6 lidí, kteří tam…
Tady nebyl problém jen se základy, tady museli určitě prskat i pokrývači.
Ať si říká Ústav pro jazyk český co chce, ale alibisticky připustit, že Florenc je TEN, je stejně hloupé, jako…