(ČTK) – Začátkem oprav Negrelliho viaduktu 
v pražském Karlíně ve čtvrtek oficiálně odstartuje modernizace 
železniční trati do Kladna, jejíž součástí je vybudování odbočky na 
ruzyňské letiště. Opravy v Karlíně potrvají přes tři roky a od letošního
 4. července do září 2019 budou znamenat omezení pro cestující. 
O prostory přišli nájemníci v obloucích viaduktu, kam by se po 
rekonstrukci mohly nastěhovat kavárny, obchody či kanceláře.
Přípravné
 práce na mostu probíhají už od května. Podle mluvčího Správy železniční
 dopravní cesty (SŽDC) Marka Illiaše začne rekonstrukce omezovat provoz 
na trati od 4. července. Vlaky ve směru od Kladna budou namísto na 
Masarykově nádraží končit na nádraží Praha-Bubny, kde vznikne provizorní
 zastávka Vltavská kousek od stejnojmenné stanice metra. Soupravy 
jedoucí od Kralup nad Vltavou budou most objíždět přes Holešovice. Do 
konce letošního roku půjde o výluky, potom o změny dané jízdními řády 
trvale až do konce prací.
Rozsáhlá rekonstrukce mostu z poloviny 
19. století má vyjít na 1,44 miliardy korun a potrvá podle současného 
harmonogramu do července roku 2020. Vlaky se na most vrátí už v září 
2019.
Oprava je součástí plánované modernizace trati na Kladno 
s odbočkou na pražské letiště, která bývá označována jako rychlodráha. 
Součástí plánovaných oprav bude kromě výměny železničního svršku a 
spodku rozebrání dvou mostních oblouků na Štvanici, které poškodily 
povodně v roce 2002 a jejichž stav označuje SŽDC za havarijní.
Během
 přípravy rekonstrukce přišli o prostory nájemci, kteří v obloucích 
mostu měli sklady či garáže. Ze stejného důvodu musela skončit také 
známá pivnice U Fandy. Po rekonstrukci by se pod oblouky mohly nacházet 
galerie, bistra, kavárny či kanceláře firem. Počítá s tím projekt 
architektů z organizace Centrum pro středoevropskou architekturu (CCEA),
 který v současnosti zpracovává městský Institut plánování a rozvoje 
(IPR).
„Všechny strany jsou otevřené využití oblouků, tedy město, městská část i SŽDC,“ uvedla
 Yvette Vašourková z CCEA s tím, že by rádi stihli uskutečnit svůj 
projekt během rekonstrukce SŽDC tak, aby byly obě akce hotové paralelně.
 IPR podle ní v současnosti připravuje podklady pro radu hlavního města,
 aby Praha mohla začít vybírat projektanta.
Negrelliho viadukt je
 prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším 
stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici
 s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na 
začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi 
Negrellim, který řídil jeho stavbu.
Související články:
          
            Negrelliho viadukt  30.9.2016
          
            Negrelliho viadukt – příležitost pro kreativní město  12.5.2016
E15: Správa železnic opraví pražský Negrelliho viadukt  27.11.2012
Trať z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště vyjde na 31 mld Kč 20.2.2017
Metroprojekt může začít připravovat trať z Veleslavína na letiště  2.12.2016
          
          
 					
										
				
				
			
                                    






     
 
 
 





Pánové, děláte mi radost. Světlíky, jako na Vinohradech a split level v garážích, jako pod Dostavbou národního divadla. Děkuji
Tak do toho rozhodně jděte. Určitě nebudete litovat ;)
Dost uvažujeme o tom smaltovaném skle.
Jde o tiskovou zprávu T-mobile. Kasá se tedy ten, kdo si zasmluvnil jméno arény a kdo má průraznější PR. :-)…
Snad jsem to někde prehledl, aneb kdy dospějeme k tomu, ze se ocení a zmíní i ten, kdo stoji za…