Dejvické nádraží patří k nejstarším v Praze.
České dráhy ukončily v těchto dnech rekonstrukci dalšího pražského nádraží; celkové opravy za 54 milionů se dočkala staniční budova v Dejvicích. ČD to oznámily v tiskové zprávě. Dejvice jsou v krátké době druhou pražskou stanicí, která se po rekonstrukci otevřela veřejnosti; počátkem října to byly Vršovice.
Stavební práce trvaly pod dohledem památkářů devět měsíců. Mimo jiné bylo třeba opravit střešní a stropní trámy a vyměnit střešní krytinu, okapy a komíny, uvedl ředitel ČD Reality Eugen Bečka. Nové jsou i rozvody elektřiny, vody a plynu a osvětlení nástupiště.
U některých nádražních prostor dráhy změnily účel užívání. Byty, zdevastovaná půda a vlhké sklepy se proměnily na kanceláře, v přízemí vznikla ordinace odborných lékařů, chystá se otevření obchodu s potravinami společnosti Žabka.
Dejvickým nádražím, které patří k nejstarším v Praze, jezdí především příměstské vlaky do Kladna a dále do Rakovníka a na Chomutov. Výpravní budova vznikla v roce 1873, posledních úprav se dočkala v 60. letech minulého století. Na nádraží se zachoval původní Masarykův salonek a unikátní protiletecký kryt z druhé světové války.
Obnova čeká i další pražská nádraží, například Smíchov, Masarykovo nádraží nebo Holešovice. Ta budou dráhy opravovat společně s developery, kteří chtějí území stanic využít pro výstavbu komerčních prostor a bytů. Rekonstrukce se uskutečňuje také na Hlavním nádraží. Za následný třicetiletý pronájem ho opravuje italská firma Grandi Stazioni.
Zdroj: Zpráva ČTK 6.11.2008
Doplněno Stavbaweb:
Více informací o pražské železniční stanici v Dejvicích naleznete zde
Takové časopisy umí být velmi užitečné, díky jednomu podobnému jsem se dozvěděl o cihlách Heluz a hodně mi to pomohlo,…
Ta doživotní záruka, to už je něco! Super! A dům je nádherný!
Bazén, knihovna, kuchyně, ateliéry, venkovní hřiště?
Jediný s inovativní fasádou.
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…