(ČTK) – Česká Lípa bude mít nové moderní nádraží, posune se
zhruba o 250 metrů blíž městu, a pro obyvatele se tak stane dostupnějším.
Náklady se předběžně odhadují na 900 milionů korun, stavbu chce Správa
železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájit ještě letos v srpnu. Hotovo by pak
mohlo být zhruba v polovině příštího roku, řekl ČTK mluvčí SŽDC Marek
Illiaš. Původní historická budova nádraží z konce 19. století patří Českým
drahám a je ve špatném stavu. Co s ní bude dál, není zatím jasné.
Do velkého projektu SŽDC se zapojí i město Česká Lípa,
financovat bude prodloužení podchodu směrem na Dubici. „V současné době je
na vlakovém nádraží nefunkční lávka, která jej v minulosti spojovala právě s
Dubicí. Aby si lidé zkrátili cestu, přecházejí v současnosti přes koleje, což
je velmi nebezpečné. Vybudováním podchodu získáme bezpečnou cestu do Dubice a
lidem ušetříme čas při cestě do zaměstnání,“ řekl ČTK místostarosta Juraj
Raninec (ODS).
Nové nádraží v České Lípě vznikne na místě dnešních
nádražních skladů. „Bude mít moderní nástupiště, která umožní pohodlný nástup
do vozů,“ řekl Illiaš. Nádražní budova bude bezbariérová s kompletním
zázemím pro cestující, doplněná o krytá nástupiště. Modernizace čeká i
kolejiště, díky tomu budou moci vlaky jezdit rychleji, a zkrátí se tak jízdní
časy. K nástupištím se lidé dostanou podchodem, radnice se s SŽDC dohodla na
jeho prodloužení směrem do Dubice. Město zaplatí doplnění projektu a také
náklady spojené s prodloužením podchodu a vybudováním výstupního objektu u
chodníku v Dubici. Město by to nemělo stát víc než 12,5 milionu korun.
„Je pro nás výhodné dobudovat podchod až do Dubice již
nyní, společně s modernizací celého nádraží. Jediné starosti, které město bude
se stavbou nyní mít, souvisí s uhrazením zvýšených nákladů. Výběrové řízení na
zhotovitele, stavbu a veškerá povolení vyřídí za nás Správa železniční dopravní
cesty,“ řekl Raninec. Kdyby se město rozhodlo vybudovat propojení nádraží
s Dubicí až po dokončení jeho modernizace, neobešlo by se to podle Ranince bez
dlouhodobé výluky některých spojů. „Navíc bychom mohli při napojování na
stávající část podchodu tunel poškodit a následně složitě a draze opravovat.
Zdlouhavá by pak byla i samotná příprava celé stavby,“ dodal
místostarosta.
Doplněno Stavbaweb:
Pro Správa dopravní železniční cesty stavbu připravuje společnost SUDOP Praha.
Jo díky, vyzkouším to.
Pokud chcete znát přesnou cenu za digitálně potištěnou podsvícenou stěnu ze skla, nejprve si změřte rozměry. Pak si vyžádejte cenové…
Máš nějaké info o ceně? Jak taková věc vychází?
A co madlo ?? Platná technická norma a bezpečnostní předpis stanovují jasné požadavky a parametry pro schodistě, rodinné domy v…
Určitě souhlasím! Sklo obecně působí velmi elegantně a když se k tomu přidá podsvícení a digitální potisk, vzniká z toho…