Oplocený strom uprostřed přechodu, nebezpečné podchody, hluk, prach
nebo zbytečně složité přestupy z tramvaje na autobus. S takovými
problémy se uživatelé Táborské ulice svěřili architektům Institutu
plánování a rozvoje hl. m. Prahy. Odborníci zohlednili podněty obyvatel
a dne 14. března 2016 představili návrh rekonstrukce. K plánovaným změnám se teď můžou
místní znovu vyjádřit.
Na 2,5kilometrovém úseku ulice přibude 410 stromů, 23 přechodů, 3
nové tramvajové zastávky, rozšíří se chodníky a vznikne více prostoru
pro předzahrádky. Z nehostinné dopravní tepny se tak stane příjemný živý
bulvár Prahy 4. První etapa rekonstrukce Táborské ulice by měla začít
už v roce 2018. IPR nyní na venkovních panelech přímo v ulici
představuje, jaké úpravy by mohly ulici čekat. Místní se k nim můžou
vyjádřit přímo na ulici nebo na www.iprpraha.cz/taborska.
„Když jsme se místních ptali na názor, tak si často stěžovali, že
při návštěvě nuselské polikliniky musejí nebezpečně přebíhat
z protilehlé zastávky, kde chybí přechod. Proto ho tam doplňujeme
a tramvajová zastávka by měla být nově bezbariérová,“ uvádí příklad konkrétní změny ředitel IPR Praha Petr Hlaváček.
O něco výše – nad historickou Nuselskou radnicí – bude po obou
stranách ulice doplněno stromořadí, které sníží hluk a vytvoří pod
stromy příjemné prostředí pro posezení. Okolní obchody tak získají
motivaci otevřít předzahrádky a podpořit aktivní život v ulici.
Velkou proměnou projde také přestupní uzel Pražského povstání.
„Zastávky tramvaje a autobusů jsou tam dnes daleko od sebe, takže
cestující čekají na rohu ulice, který spoj pojede dřív, a pak musí běžet
přes celou křižovatku. Proto tady vznikne jedna sdružená zastávka,
a navíc výhledově přibude bezbariérový výtah přímo na nástupiště metra.
Díky tomu cestující každý den ušetří stovky zbytečných metrů,“ říká Petr Hlaváček.
V navazující ulici Na Veselí architekti z IPR navrhují doplnit
stromořadí a podélné parkování, čímž bude v celé délce obnovena příjemná
městská ulice, kterou její obyvatelé znají z okolí zastávky Na Veselí.
Další novinkou, na kterou se mohou místní těšit, je přímé napojení
zatahujících tramvají z Táborské ulice do vozovny. Díky tomu dojde
k provozní úspoře dopravního podniku, ale hlavně se v ulici Na Veselí
výrazně sníží noční hluk, na který si občané často stěžují a po dlouhých
letech se tak budou moct v klidu vyspat.
„Čtvrtstoletí po pádu Berlínské zdi jsou Nusle a Pankrác stále
rozděleny plotem od Nuselského mostu přes celé náměstí Hrdinů.
Rekonstrukce v oblasti ulic Táborská, Na Pankráci a 5. května nám dává
příležitost polidštit celé území, znovu spojit Pankrác s Nuslemi
a obnovit důstojnost náměstí Hrdinů,“ upozorňuje starosta městské části Praha 4 Petr Štěpánek (Trojkoalice/SZ).
Návrh rekonstrukce celé oblasti má několik etap, z nichž první je
Táborská ulice a ulice Na Pankráci, které se mají začít upravovat
v letech 2018 a 2019. Prostory v bezprostřední návaznosti na severojižní
magistrálu jsou výhledovou etapou, která směřuje k výslednému ideálnímu
stavu. Ten ale musí ještě prověřit Studie humanizace magistrály, kterou
IPR Praha připravuje ve spolupráci s městskými částmi.
tisková zpráva
A když berou tak utíkej ? :D Hele kdybych měl teď stavět dům tak se jistě chopím těhlech akcí různych.…
Souhlasím se sjednocením nástupu na MHD u stanice metra Praž,povstání , ale nesouhlasím se zrušením podjezdu tramvají pod magistrálou . Bude to stát obrovskou sumu peněz a zpomalí to průjezd magistrálou. To se chce zase současná radnice P4 zviditelnit , bylo by lépe dát peníze do školství a zdravotnictví.
S pozdravem Jana Přibylová