IPR vypíše soutěž na podobu okolí svého sídla

(ČTK) – Pražský Institut plánování a rozvoje (IPR) vypíše soutěž na novou podobu okolí svých budov v areálu Emauz. V příštím roce pak vybere firmu, která provede rekonstrukci budov. Na dotaz ČTK to ve středu 20. května  sdělil mluvčí IPR Marek Vácha. Budovy od architekta Karla Pragera mají mimo jiné problémy se statikou a zatéká do nich. Náklady oprav zatím nejsou známy. IPR má na starosti územní plánování ve městě.

„Přípravy na rekonstrukci budov a okolí IPR nadále pokračují. Aktuálně zjišťujeme potřeby a názory zaměstnanců na vnitřní a venkovní prostory institutu,“
uvedl Vácha.

Na základě výstupů z takzvaných participačních aktivit bude upraven již existující projekt na rekonstrukci budov. „Dále budou výstupy využity k přípravě zadání soutěže na proměnu venkovních prostor,“ uvedl mluvčí.

Soutěž na novou podobu venkovních prostor bude vypsána letos na podzim. Na firmu, která zrekonstruuje budovy, institut vypíše tendr v příštím roce.

Rekonstruovány a zpřístupněny budou historické schody do Podskalí, do ulice Pod Slovany. Areál bude propojen s opravenými zahradami Emauzského opatství, vzniknou rekreační a pobytové plochy, bude upravena síť cest a z areálu zmizí auta. Vznikne nový orientační systém, lavičky, koše a osvětlení.

Ve špatném stavu jsou Pragerovy ‚kostky‘. Týká se to například použitého závěsného konstrukčního systému, který ani nevyhovuje dnešním normám. Kromě toho, že budou všechny tři budovy opraveny, vznikne nový systém hospodaření s dešťovou vodou a střechy budou takzvaně zelené. Na některých z nich budou zpřístupněny střešní terasy. To by se mělo týkat zejména budovy Centra architektury a městského plánování (CAMP).

Architekt Karel Prager navrhl například budovy bývalého Federálního shromáždění. Budovy byly postaveny na konci 60. let ve stylu takzvaného brutalismu.

Související články:
IPR opraví své sídlo   4.1.2019

Komentáře

  1. Čtenář Stavbawebu says:

    Tohle by mohla být příležitost, jak konečně vyřešit jednoduchou cestu od zastávek MHD na Palackého náměstí ke vstupu do VFN. Co nejkratší a jen s jedním přechodem. Dnes je nejkratší cesta alibisticky označena zákazem vstupu a chodník je přehražen, ale to paradoxně nutí chodce vstupovat do vozovky na nebezpečných místech.

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*