Tvrdíme, že dům
ovlivňuje výuku a určuje její konečné výsledky. Vytváří též mikrosvět, ve kterém se student i
učitel přetvářejí, ve kterém se vyvíjejí. K lepšímu či k horšímu,
záleží právě na tom domě. Chceme-li se jako lidé a společenství vyvíjet, musíme
mít chuť stále prověřovat jiné cesty, hledat jiné přístupy, mít schopnost se
zpochybnit. Naše zadání bylo komunikací, chtěli jsme vědět, v jakém
prostředí by se chtěli studenti architektuře učit. Jak, kým, s jakým cílem
a také proč. Tato diskuse, jejímž výsledkem měl být obraz hmotné budovy, měla
ve svém finálním výsledku sloužit lidem pohybujícím se v současné budově
fakulty, studentům, pedagogům i jiným zájemcům o architektonické školství. Nejde
o konfrontaci, provokaci či kritiku, jde o představení alternativ ke stávající budově
a jejímu systému. Nejprve jsme spolu se studenty hledali ideu školy, tu jsme následně přetvářeli do hmotné
architektury. Jako výchozí jsme zvolili místo, kde nyní fakulta stojí, studenti
ale měli právo svá případná jiná místa hledat. Stavební program vzešel
z ideje výuk jednotlivých zde předložených koncepcí.
Soutěž Olověný Dušan: nominace na nejlepší ateliér,
Josef Choc a Martin Petřík – nominace na nejlepší projekt.
David Kraus + Josef Čančík
www.archi.cz + www.echtarchitektura.cz
Bazén, knihovna, kuchyně, ateliéry, venkovní hřiště?
Jediný s inovativní fasádou.
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Souhlasím s umístěním na nevhodném místě. Také se mi nelíbí rozsáhlost a velké pochozí rampy. Dopravní obsluha.Metro.Garaže.Tramvaje.Nádraží.