Tvrdíme, že dům
ovlivňuje výuku a určuje její konečné výsledky. Vytváří též mikrosvět, ve kterém se student i
učitel přetvářejí, ve kterém se vyvíjejí. K lepšímu či k horšímu,
záleží právě na tom domě. Chceme-li se jako lidé a společenství vyvíjet, musíme
mít chuť stále prověřovat jiné cesty, hledat jiné přístupy, mít schopnost se
zpochybnit. Naše zadání bylo komunikací, chtěli jsme vědět, v jakém
prostředí by se chtěli studenti architektuře učit. Jak, kým, s jakým cílem
a také proč. Tato diskuse, jejímž výsledkem měl být obraz hmotné budovy, měla
ve svém finálním výsledku sloužit lidem pohybujícím se v současné budově
fakulty, studentům, pedagogům i jiným zájemcům o architektonické školství. Nejde
o konfrontaci, provokaci či kritiku, jde o představení alternativ ke stávající budově
a jejímu systému. Nejprve jsme spolu se studenty hledali ideu školy, tu jsme následně přetvářeli do hmotné
architektury. Jako výchozí jsme zvolili místo, kde nyní fakulta stojí, studenti
ale měli právo svá případná jiná místa hledat. Stavební program vzešel
z ideje výuk jednotlivých zde předložených koncepcí.
Soutěž Olověný Dušan: nominace na nejlepší ateliér,
Josef Choc a Martin Petřík – nominace na nejlepší projekt.
David Kraus + Josef Čančík
www.archi.cz + www.echtarchitektura.cz
Krásná práce, je radost si to prohlížet :-).
Ta na náměstí bere pohled jen velmi mírně a velmi formalisticky. Pohled od třídy Jugoslávských partyzánů ukazuje výtvarnou bezmocnost v…
Že by tato stavba nějak respektoval okolí, velmi pochybuju. P.Engel se jistě obrací v hrobě. Vím, že je to dobrý…
Tak už nám zase UNESCO vyhrožuje a "ochránci" památek jásají, "Zachráníme" památku tím, že ji celou předěláme a její autenticita…
Hlavně že jsme "světoví". Na Smíchově máme City, Na Knížecí office - jsme ještě vůbec v Čechách? Je mi z…