Fasáda do ulice navazuje na současnou zástavbu a dotváří blok. Základní objemové a hmotové řešení reaguje ustoupením v nejvyšším patře na klesající římsy okolních domů.
Řešení parteru samostatným vjezdem a výjezdem s plynulým průjezdem ve dvoře je daní za současný způsob využívání magistrály jako expresní komunikace. S nadějí na budoucí změny charakteru lokality se ale parter otevírá do ulice. Výlohy ve spodní části jsou členěny dvoupodlažními pilastry, nájemní jednotky mají samostatné vstupy, důležitá přístupová místa jsme v průčelí budovy zvýraznili ustoupením vytvářejícím rozšíření chodníků do fasádních nik. Ve vyšších podlažích je dům členěn rastrem plastické fasády přerušovaným velkoformátovými okny – obrazovkami nad tepnou metropole.
Kubisticky zalámaná fasáda reflektuje dynamičnost prostoru kolem magistrály a zároveň zamezuje odrazům hluku z automobilové dopravy směrem k protější zástavbě. V místech zlomů hliníkové fasády jsme perforace vynechali a zvýraznili tím hrany plasticity pláště.
V centru budovy je vstupní hala, ve které se opakuje tvarosloví venkovních obkladů. Na lobby navazují vnitřní komunikace, druhotně jsou z něj přístupné také nájemní jednotky v parteru. Kancelářské prostory ve vyšších patrech jsou řešeny jako otevřený prostor umožňující maximální flexibilitu vestaveb.
Autorská zpráva
Foto: Ondřej Polák
Autoři: Jan Schindler, Ludvík Seko, Ondřej Dušek
Investor: CPI
Plocha pozemku: 2043 m2
Pronajímatelné plochy: 7500 m2
Investor: CPI
Plocha pozemku: 2043 m2
Pronajímatelné plochy: 7500 m2
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.
Jo, taky se mi to líbí, fakt to má něco do sebe!