Ateliér Platforma architekti připravil finální návrh řešení stavby multifunkční haly s kapacitou až 3500 diváků. Určená je především pro trénink a zápasy basketbalových, volejbalových, florbalových a házenkářských oddílů. Kromě hlavní stavby je součástí návrhu tréninkové zázemí pro míčové sporty, fitness sál, posilovna, gymnastický sál a sociálních zařízení.
Pro stavbu nové haly bude využit prostor bývalého autobusového depa v ulici s přiléhavým názvem U stadiónu. „Původní stavba provozní haly pro záměr nové sportovní haly prostorovými parametry nevyhovuje. Její architektura je ovšem tak silná, že jsme ji nechtěli poslat do zapomnění a rozhodli se halu zachovat. Abychom splnili všechny požadované prostorové nároky, odstranili jsme střechu a ponechali obvodové cihelné stěny. Koncepčně jsme umístili novou krabici na sport do ponechaného prostoru, vznikla tak hala v hale. Koncept je velmi jednoduchý – stávající hala už stojí, má jasný a silný charakter s výraznou fasádou z režného cihelného zdiva. To nám umožnilo oprostit se od hledání formy a vzhledu nové haly,“ uvádí architekt David Průša.
Konstrukční a architektonické řešení pracuje s obvodovým zdivem haly pro garážování autobusů a skladování. Stavba bude mít železobetonový skelet, umožňující variabilní provozní a dispoziční řešení prostoru. Návrh pracuje s modulovou výstavbou v podobě boxů/kontejnerů v různých velikostech, které jsou navázány na zachovalé části původního objektu. Hlavní sál má otevřené prostory a tribuny, průhledy a sklené stěny jej spojují v jeden celek. Vznikne tak jakési komunitní centrum, ve kterém se potkávají sportovci různých sportů a aktivit. Na halu hlavní navazuje hala tréninková, která je koncipována vertikálně – umožňuje tak maximální využití na malé zastavěné ploše. Autoři ji navrhli jako samostatný objekt, propojený s hlavní halou transparentním koridorem. V převýšeném parteru budou tréninkové plochy pro basketbal a volejbal, v patře hřiště na florbal a prostor pro gymnastiku.
Tréninkovou halu s hlavní budovou propojuje transparentní koridor. Prostor mezi oběma halami bude veřejný se vzrostlými stromy a městským mobiliářem.
„Jedná se o strategický projekt, pro který jsme hledali nejvhodnější lokalitu. Prostor bývalého autobusového depa byl vhodný z několika důvodů: dobrá dopravní dostupnost, dostatečný prostor pro vybudování haly daných parametrů i synergie s další infrastrukturou. Těší nás, že se bude jednat o spolupráci veřejného a soukromého sektoru, v jejím rámci dojde k revitalizaci staré budovy. Soukromá společnost tak bude participovat na výstavbě haly, ale také na jejím provozu,“ dodává náměstkyně pro školství a sport Andrea Hoffmannová.
Tisková zpráva
Nyní se připravuje projektová dokumentace pro společné územní rozhodnutí a stavební povolení, Náklady na výstavbu nových objektů a rekonstrukci okolí jsou odhadnuty na více než 500 milionů korun. Předpokládaný termín zahájení stavby je rok 2022, provoz by měl být zahájen v roce 2024.
Autoři: David Průša, Katarína Srnová, Alžběta Vyhnalíková, Alena Mazalová, Simona Dlouhá, Tereza Kusnierzová, Petr Rozsypal, Yevhenii Krasnikov
Stínící prvek je trochu vidět na fotkách, jiné jsem nedostala. Zhotovitel píše: " Fasádní prvek je jedním z atributů stavby. Bionická…
Všechny fotografie jsou ze 4. dubna 2025. Popisky zkusím doplnit, šlo se staveništěm od Masarykova nádraží mezi budovou Masaryčky a…
Jak se říká, slibem nezarmoutíš.
Tohle je vymazlený dům v šíleném terénu. A to, že má kolem sebe bujnou až divokou zahradu, mu hodně sluší.
Škoda, že u fotografií nejsou popisky na co a odkud se dívám a kdy to bylo foceno,