(ČTK) – Centrum Paříže mění podobu. Dosavadní silniční komunikace na levém břehu Seiny o délce 2,5 kilometru mezi mosty Alma a Royal, kterou projíždělo až 2000 aut za hodinu, se od včerejšího dne začala měnit v pěší zónu. Ta bude mít podle místních médií rozlohu 4,5 hektaru a bude věnována sportu, kultuře a přírodě. Pro řidiče se včera uzavřel levý břeh Seiny, zatímco silnice v délce tří kilometrů na pravém břehu mezi oběma mosty se uzavřela pro auta již v září a začala se přeměňovat na "městský bulvár" s přechody a prostorami pro chodce. Na levém nábřeží vzniknou do jara kromě jiného vyhlídková místa, restaurace, hudební sály, galerie a plovoucí zahrada.
Projekt, který prosadila pařížská radnice ovládaná levicí a který má stát 35 milionů eur, podle odhadů zpomalí jízdu motorových vozidel mezi východem a západem metropole o asi deset minut. Pravice, která se snažila změně zabránit, tvrdí, že to poškodí ekonomický a další chod metropole, uvedl server francouzského ekonomického deníku Les Echos.
"Je úchylné, aby jedno z nejhezčích míst světa, jakým je nábřeží Seiny mezi muzeem Orsay a mostem Alma, bylo městskou dálnicí. Proto vrátíme tuto část břehů Seiny Pařížanům, všem milovníkům Paříže," vysvětlil pařížský starosta Bertrand Delanoë. Vyjádřil přesvědčení, že po několika týdnech si řidiči zvyknou a žádné problémy nebudou. Připomněl, že na ulicích nad nábřežím byly někde přidány jízdní pruhy.
Doplněno Stavbaweb:
Nábřeží Seiny v Paříži
Osoba, která v současné době plánuje výstavbu rodinného domu, má mnohem snazší situaci, pokud zvolí společnost Heluz. Ta nabízí moderní…
Článek je velmi kvalitně napsaný a je pravda, že by značně přispělo k efektivitě, kdyby byla stavební legislativa zjednodušena.
Neexistuje pro slovo perex nějaký český termín?
Jen malá poznámka k dlouhému textu. To, že má samospráva malou váhu v procesu územního plánování je častý nářek samospráv.…
Velice zajímavá paní.Možná že mnoho lidí ani netuší že některé čínské mrakodrapy navrhovala tato úžasná archtitektka z Hořic.