Rozsáhlé podzemní garáže jsou velmi dlouhé a současně celé ve spádu. Komplikací pro řešení odvodnění byla také nízká stavební výška a připravenost konstrukce podlahy. Do drážek v podlaze bylo usazeno cca 250 m žlabů s kolmým napojením, zalito vysokopevnostní maltou a připojeno na odtoky do vysychajících jímek.
Projekční tým MEA, který systém odvodnění navrhoval, byl limitován hloubkou i šířkou připravených drážek v podlaze. Specialisté zvolili nízké žlaby MEARIN PLUS150 F, které mají výšku pouze 75 mm. Podle druhu roštů vydrží žlaby zátěž v rozmezí A15 až D400 kN. V případě Nové Waltrovky byly žlaby osazeny litinovými rošty B125, které jsou dostačující pro pojezd osobních vozidel.
Snížené žlaby MEARIN PLUS F jsou i nižší, s výškou pouze 55 mm. V podzemních garážích se také často instalují kompozitní vypařovací žlaby PG1500 EVO, které jsou extrémně nízké – pouhých 30 mm. Instalace odvodňovacího systému byla provedena během 2 měsíců. Rychlé realizaci pomohla i technická podpora MEA přímo na stavbě.
Více o nízkých odvodňovacích žlabech MEARIN: www.mea-group.com/cz-wma/cs/products/drainage-channel-mearin-plus/
podle podkladů společnosti MEA Water Management
Projektantem má být METROPROJEKT Praha. Poptám se podrobněji na SŽ a doplním.
Dobrý den, krásná realizace přestavby skeletu MS-OB.Jednoduchost a čisté linie.Dalo by se říci,že teprve nyní stavba vynikla. Velmi povedená konstrukce…
A ta stavba tedy bude nebo už je navržena? A kým? Nebo na to bude soutěž? 6,5 miliardy. V Brně…
čkait 0402306
Osoba, která v současné době plánuje výstavbu rodinného domu, má mnohem snazší situaci, pokud zvolí společnost Heluz. Ta nabízí moderní…