Most Generála Pattona v Plzni z roku 1972 je
rekonstruován již od března loňského roku. Jednou ze součástí stavebních prací
je i nové řešení odvodnění. Byl zvolen systém liniového odvodnění, které
využívá obrubníkové mostní odvodnění MEA Deck. Mostní konstrukce má omezenou
hloubku, současně vedle sebe fungují jak silnice, tak chodník. Je nutné
v užším prostoru rychle svést vodu z povrchu vozovky a zároveň zabezpečit,
aby chodci nebyli ostřikování vodou z louží. Obrubníkové mělké odvodňovací
systémy takto dokážou zajistit bezpečný provoz.
K zajištění konstantního odvedení vody při minimálním spádu
je navrženo a realizováno odvodnění vozovky obrubníkovými mostními žlaby. První
etapa byla již realizována a druhá část vozovky se bude instalovat v polovině
roku 2018. Mostní obrubníkové elementy jsou navrhovány v různých šířkách a
výškách podle skladby vozovky, podle šířky povodí a podle sklonu. Na první
etapu v délce 204 metrů byl minimální spád proměnlivý a navržené prvky jsou
široké 330 mm se započítáním nejnepříznivější varianty. Druhá etapa o stejné
délce bude vybavena žlaby šířky 220 mm, protože spádové podmínky jsou
příznivější. Možností optimalizace prvků se podařilo nalézt ekonomicky
nejvýhodnější variantu pro odvodnění obou vozovek mostu.
Více o obrubníkovém mostním odvodnění MEA Deck na:
www.mea-odvodneni.cz/ronn-deck/sortiment/136
podle podkladů společnosti MEA Water Management s. r. o.
Projektantem má být METROPROJEKT Praha. Poptám se podrobněji na SŽ a doplním.
Dobrý den, krásná realizace přestavby skeletu MS-OB.Jednoduchost a čisté linie.Dalo by se říci,že teprve nyní stavba vynikla. Velmi povedená konstrukce…
A ta stavba tedy bude nebo už je navržena? A kým? Nebo na to bude soutěž? 6,5 miliardy. V Brně…
čkait 0402306
Osoba, která v současné době plánuje výstavbu rodinného domu, má mnohem snazší situaci, pokud zvolí společnost Heluz. Ta nabízí moderní…