Západní část parkovacího domu se skrývá pod úrovní terénu, na střeše je pozemní parkoviště. Hmotově budova navazuje na okolní zástavbu, kterou nepřevyšuje, ale doplňuje.
Architektonické řešení vycházelo z urbanistických souvislostí, z požadavků na provoz parkovacího domu a v neposlední řadě z architektonického kontextu místa. Tvarové řešení budovy vyplývá z vnitřního uspořádání. Základem bylo výškové posunutí části domu o polovinu podlaží, což umožnilo uživatelsky a prostorově výhodné propojení podlaží pomocí poloramp. Vzhledem k rozsahu projektu a pro lepší orientaci jsou sloupy v jednotlivých podlažích v různých barvách, tak aby uživatelé mohli snadno identifikovat svou polohu.
Fasády jsou polootevřené, což umožňuje přirozené provětrávání, prosvětlení vnitřních prostor a také vizuální kontakt interiéru s exteriérem, což je v projektu toho rozsahu důležité.
Parter do úrovně 3. NP tvoří soklem z fasádních dílců z tahokovu. Tím je určeno architektonické měřítko budovy, která je tímto způsobem i bezpečně uzavřená. Horní podlaží mají fasádu tvořenou oddělenými pruhy pro každé podlaží. V pruzích se rytmicky střídají pole s větší a menší hustotou vertikálních ocelových prvků – pevných žaluzií. Žaluzie jsou různě pootočené, takže dovnitř propouští světlo pod různými úhly. Zamezují tak oslňování prudkým kontrastním světlem a zároveň poskytují výhledy a vhledy v různých úhlech. Pohyb uvnitř budovy i vně dává řadu unikátních vizuálních propojení.
Barevně je fasáda pojednána takto: Sokl antracit, lamely v horních podlažích střídavě ve dvou tónech béžové barvy. Objekt tak reaguje na barevnost okolních historických budov areálu nemocnice.
Konstrukční řešení: čtyřtraktové uspořádání s modulem 7,5 m v podélném směru, které umožnilo rozšířit podélné komunikační pruhy o pěší pruhy. Železobetonový prefabrikovaný skelet tvoří stropní předpjaté panely z přírodního pohledového betonu a sloupy.
Nejkomplikovanější částí stavby bylo vynesení nadzemních podlaží nad stávající trafostanicí. Tři sloupy před trafostanicí vynášejí soustavu průvlaků nad ní.
Podlahy jsou skloněné tak, aby odváděly z parkovacích ploch srážkovou vodu.
Objekt je založen na vrtaných pilotách, stěny kolem schodišť a schodiště jsou prefabrikované. Stropy jsou zmonolitněny v úrovni panelů, na nich je fóliová hydroizolace (zamezení vniknutí soli s vodou do konstrukce), štěrková vrstva a betonová dlažba. Na podlaze v 1. PP je epoxidová stěrka, u vjezdu/výjezdu drátkobetonová deska. Součástí domu jsou tři železobetonové věže výtahových šachet bez samostatné strojovny. Technické místnosti a polopříčky jsou z porobetonu a opatřeny stěrkovou omítkou. Požární úseky podlaží jsou oddělovány vyzdívkami a na rampách požárními textilními roletami.
Autorská zpráva
Foto: Tomáš Rasl
Investor: Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s., nemocnice Středočeského kraje a Statutární město Mladá Boleslav
Autoři: Robert Hofman, Eva Melicharová
Generální projektant: CR Project s.r.o. – Petr Bláha, Jindřich Jirák, Jan Horák; www.crproject.cz
Dodavatel: konzorcium společností Integra stavby, a.s. a B.P.B.P. organizační složka v ČR
Zastavěná plocha: 2445 m2
Obestavěný prostor: 61 562 m3
Počet parkovacích stání: 637
Užitná plocha (vč. ramp): 17 479 m2
Zpevněné plochy: vozovky, vjezdy, pojížděné chodníky 1406 m2; parkovací stání 269 m2; chodníky 1141 m2; cyklostezka 214 m2; zeleň 1000 m2; opěrné stěny anglických dvorků u domu 75 m
Investor: Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s., nemocnice Středočeského kraje a Statutární město Mladá Boleslav
Autoři: Robert Hofman, Eva Melicharová
Generální projektant: CR Project s.r.o. – Petr Bláha, Jindřich Jirák, Jan Horák; www.crproject.cz
Dodavatel: konzorcium společností Integra stavby, a.s. a B.P.B.P. organizační složka v ČR
Zastavěná plocha: 2445 m2
Obestavěný prostor: 61 562 m3
Počet parkovacích stání: 637
Užitná plocha (vč. ramp): 17 479 m2
Zpevněné plochy: vozovky, vjezdy, pojížděné chodníky 1406 m2; parkovací stání 269 m2; chodníky 1141 m2; cyklostezka 214 m2; zeleň 1000 m2; opěrné stěny anglických dvorků u domu 75 m
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Dobry den,mate prosim jeste v nabidce ronde block? Dekuji Sindelarova
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…