(ČTK) – Pražský magistrát má projekt na stavbu provizorní lávky v Troji. Dokument nyní kontrolují úředníci. Na dotaz ČTK to dne 17. srpna 2018 řekl mluvčí magistrátu Vít Hofman. Provizorní lávka má dočasně nahradit tu, která se zřítila loni v prosinci. V místě nyní lidi přepravuje přívoz. Kdy bude provizorní lávka v Troji stát, zatím není jasné.
„Projektant nám odevzdal projektovou dokumentaci lávky. Nyní děláme její technickou kontrolu,“ uvedl Hofman. Následně magistrát zahájí kroky k získání stavebního povolení.
Podle dřívějšího vyjádření zástupců města by měla být provizorní lávka hotova v příštím roce. Práce komplikuje fakt, že ta původní nebyla zanesena v územním plánu a město tak nyní vypracovává jeho změnu. Ta by mohla být hotova začátkem roku 2019. Architektonickou soutěž na konečnou podobu lávky chce město vyhlásit příští rok.
Levý břeh Vltavy s Trojou by měly propojit ještě další dvě lávky, město o jejich stavbě ale dosud nerozhodlo. Jedna má být pro pěší níže po proudu od té zřícené. Další by vedla z Podbaby k zoologické zahradě a měly by po ní jezdit tramvaje. Trať by podle plánů Institutu plánování a rozvoje (IPR) odtud vedla dál do Bohnic. Proti tomu se ale postavila Praha 8. Podle informací ČTK tak nyní město a IPR pracují s variantou, že by u zoo vznikla tramvajová smyčka. Ani o této variantě ale zatím nebylo rozhodnuto.
Trojská lávka se zřítila v sobotu 2. prosince, ze čtyř zraněných byli dva ve vážném stavu. Případ vyšetřuje policie. Cestující na místě nyní přepravuje přívoz.
Související články:
Císařský ostrov a Troju by měly spojit dvě lávky 6.12.2017
Ne, to není hlavní téma Graphisoftu. Aktuální hlavní téma je zrušení trvalé licence!
|Práce komplikuje fakt, že ta původní (lávka), nebyla zanesena v územním plánu a město tak nyní vypracovává jeho změnu.| Jak je to vůbec možné? Žiju v přesvědčení, že MMR ČR vycizelovalo metodiku územního plánování k vědecké dokonalost: máme výběrová řízení, abychom vybrali toho nejlepšího zpracovatele. Máme vzdělané a zkušené profesionální pořizovatele. Máme uzákoněnou kontrolu nadřízeného orgánu ÚP. Máme povinné projednání se všemi – institucemi, DOSS-y, majiteli m.j. té lávky. Jak je tedy možné, že celá tato mašinerie při pořizování územního plánu selhala a chybějící lávky si nikdo nevšiml?
1. Nesvědčí to znovu o tom, že je obsah územního plánu sídla nesmyslně složitý, nečitelný, zaplevelený informacemi, které do koncepčního dokumentu vůbec nepatří? Že tato „vědeckost“ vůbec nevede k lepší kvalitě nakládání s územím, ale naopak – ta hypertrofie informací vytváří mlhu, ve které se velmi snadno ztratí zásadní nedostatky. V případě „chybějící“ lávky nepochybně nechtěný nedostatek. Ale v řadě jiných případů chtěný, spekulativní. Případ chybějící lávky dokazuje, že riziko odhalení případně spekulativního záměru „propašovaného“ do územního plánu je mizivé, skoro žádné. Ono totiž není v lidských silách účastníků projednání, aby územní plán prostudovali, naučili se jeho „jazyk“, prohlédli každý barevný flek, kód, symbol, hranici, pročetli stovky stránek výroku a vše zkontrolovali. Také se to až na zcela ojedinělé výjimky specializovaných „fajnšmekrů“ neděje. A že by bylo v silách zastupitelů vědět, co vlastně schvalují, resp. vydávají je pochopitelně holý nesmysl.
2. Velmi by mě zajímalo, jestli je ta „změna“ pořizována jako reklamace odfláknuté práce na účet viníků tohoto selhání. Anebo zaplatí daňoví poplatníci znovu to, co bylo už jednou zaplaceno?
3. A ještě k tomu harmonogramu: Změna (přesně řečeno náprava odfláknutého územního plánu) bude hotova v roce 2019. Poté (snad ještě v témže roce) bude vydána příslušní povolení pro stavbu provizorní lávky a (snad ještě v témže roce) se zahájí její stavba. Ale v roce 2019 se současně uskuteční architektonická soutěž na lávku definitivní. Vítěz zpracuje dokumentaci, stavební úřad vydá příslušná rozhodnutí, takže je reálný předpoklad, že se definitivní lávka začne stavět v roce 2020. Nevím jaké jsou náklady na projekční přípravu, realizaci a snesení provizorní lávky, která bude sloužit cca 1 rok. Nejsem ekonomka, ale myslím, že půjčovna loděk na obou březích by přinesla efektivnější nakládání s veřejnými prostředky…