Fotogalerie ke článku (3)
Průchod valem Prašného mostu - Ohlédnutí do Horního Jeleního příkopu před sestupem
Průchod valem Prašného mostu
Průchod valem Prašného mostu - řez
Průchod valem Prašného mostu
Publikováno: Stavba 2/2003, recenze Rostislav Švácha, Monika Mitášová (rozhovor s Josefem Pleskotem)
Praha 1, Pražský hrad
Autor: AP Atelier, Josef Pleskot
Investor:Nadace Dagmar a Václava Havlových VIZE 97; Správa Pražského hradu Studie: červen-září 1996
Projekt: červenec 2001 Realizace: srpen 2002
Autor fotografií: Jan Malý
O stavbě
Tunel vznikl, aby se spojil Horní Jelení příkop s Dolním, Klárov s Novým Světem. Josef Pleskot: „Chtěl jsem tunel vést podél toku vody. Voda byla přes násyp vedena průleznou Tereziánskou štolou, která měla, mimochodem, také vejcovitou formu. Připadalo mi logické, vysvobodit vodu ze zajetí Tereziánské roury. R. Švácha: Trychtýř, dole a po stranách pokrytý kobercem z okázale drsného betonu a železných roštů, nás zavede do užšího pravoúhlého portálu, taktéž betonového, za kterým se náhle otevře o poznání širší, všude cihlami obložený a zaklenutý tunel. Pracuje se tu i se světelnými šoky. Z úžlabin zalitých přirozeným denním svitem napřed jakoby vstupujeme do tmy, až kdesi vzadu s denním světélkem. Ve zdánlivé temnotě před námi se však ihned objevuje sloupořadí z elektrického světla, dostatečně silného na to, abychom v tunelu neklopýtali a nebáli se.
Ocenění: finalista Ceny EU — Mies van der Rohe 2003; 1. cena v soutěži Nejlepší cihlová stavba Evropy — Brick Award 2004
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.
Jo, taky se mi to líbí, fakt to má něco do sebe!
Když můžou být smaltované vany naprostá topka - odolné, trvanlivé, snadno se udržují a ještě k tomu skvěle vypadají, tak…