(ČTK) – Projektovou dokumentaci pro novou trasu metra D zpracuje společnost
Metroprojekt, materiál vyjde na 440 miliónů bez DPH. ČTK to zjistila
z údajů zveřejněných ve věstníku veřejných zakázek. Stejná firma
projektovala i nové stanice metra A do Motola, které cestujícím slouží
od loňského roku.
Metro D spojí centrum Prahy s jižní částí města. Projektanti náklady
předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. První část by měla být
dokončena do konce roku 2022. Zda bude předpokládaný termín dodržen, ale
není jasné. Roky plánovanou výstavbu totiž komplikují výkupy pozemků.
Praha sice nedávno požádala o stavební povolení, podle nedávného
vyjádření primátorčiny náměstkyně Petry Kolínské (SZ/Trojkoalice) bude
ale řízení přerušeno právě kvůli tomu, že město nemá souhlas všech
vlastníků pozemků.
Trasa metra D povede z Náměstí Míru do Písnice. Jako první se začne
stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice, poté přijde na řadu
etapa z Pankráce na Náměstí Míru. Dohromady jde o deset nových stanic.
Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče.
Vloni otevřené nové stanice metra A do Motola stály zhruba 20 miliard korun.
Doplněno Stavbaweb:
Více informaci o projektu trasy metra D včetně vizualizací jednotlivých stanic najdete na novemetro.cz.
Popis stavby a vizualizace jednotlivých stanic navržených Metroprojektem najdete také ZDE.
Strategické projekty DPP: Trasa D
ČT24 / Metro D bude bez řidiče. Praha už zažádala o stavební povolení:
„Proti původnímu záměru se ale neuskuteční architektonická soutěž
na novou podobu stanic. Podle Dolínka by to oddálilo zahájení stavby.
První část metra D by měla být hotová do roku 2022, zda bude
předpokládaný termín dodržen, ale není jisté.“
Dne 12.8. 2016 byla vyhlášena petice za Vyhlášení veřejné architektonické soutěže na projekt výstavby metra D.
Podepsat se můžete ZDE.
Související články:
Praha chce architektonickou soutěž na dvě z deseti stanic metra D 6.8.2015
Doplněno 16. srpna
Stavba metra D nabere asi tříleté zpoždění
(ČTK) – Výstavba metra D nabere proti poslednímu předpokladu dvou až tříleté zpoždění. Práce by mohly začít v roce 2020, řekl dnes na dotaz ČTK náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Stavbu blokují neúspěšné výkupy pozemků, Praha bude podle Dolínka možná muset přistoupit k vyvlastňování. Opoziční zastupitelé to považují za neúspěch.Pražský magistrát v červenci na 18 měsíců přerušil stavební řízení týkající se stavby metra D do Písnice. Důvodem jsou právě váznoucí výkupy pozemků potřebných pro stavbu. „Považuji za úspěch už jen to, že jsme o stavební povolení požádali,“ řekl náměstek. „Příprava stavby postupuje sice pomalu, ale postupuje,“ doplnil.
K vyvlastňování pozemků chce Praha přistoupit jen v krajním případě. Šlo by prý o krátkodobá vyvlastnění po dobu stavby. „Je to tvrdé a v Česku ne příliš oblíbené, ale pokud nám nic jiného nezbude, touto cestou se vydáme,“ řekl Dolínek.
Problém je prý s výkupem pozemků kolem Písnice a Thomayerovy nemocnice, které vlastní sedm majitelů. Nedávno sesazený ředitel dopravního podniku Jarolav Ďuriš loni v rozhovoru s ČTK řekl, že výkupy jsou „jednou z Achillových pat“ stavby metra D. Před rokem odhadoval, že město všechny potřebné pozemky získá do letošního září. Pro vybudování metra D je nutný výkup asi 800 pozemků. Město jich podle Dolínka zatím získalo desítky.
„Dvou až tříleté zpoždění není možné považovat za úspěch. Zdá se, že s tímto týmem koaličních odborníků nebude metro D nikdy,“ reagoval opoziční zastupitel Jiří Nouza (TOP 09). S kritikou se připojila i ODS, podle které není možné termín zahájení provozu v roce 2022 stihnout. „V roce 2014 si ČSSD udělala z dostavby metra D jedno z hlavních témat. Dokonce v rámci kampaně postavili makety budoucích zastávek a slibovali otevření co nejdříve. Ale zůstalo jen u slibů,“ řekl předseda pražské ODS Filip Humplík.
Trasa metra D povede z Náměstí Míru do Písnice. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na Náměstí Míru. Dohromady jde o deset nových stanic. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Nové stanice metra A do Motola, které byly otevřené loni, stály zhruba 20 miliard korun.
Z magistrátu Ostravy by vám měla přijít pozvánka a můžete na vernisáž v 18h dorazit. Poděkování patří do MAPPA
Vážení členové zastupitelstva hlavního města Prahy. Ve smyslu Zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním se na Vás obracíme s žádostí vyhlásit veřejnou architektonickou soutěž na projekt výstavby nové linky metra |D|.
My, níže podepsaní občané zásadně nesouhlasíme s tím, aby projektovou dokumentaci pro novou trasu metra D zpracovávala společnost Metroprojekt bez jakékoli veřejné soutěže.
Požadujeme, aby na projektovou dokumentaci metra D byla vyhlášená veřejná mezinárodní architektonická soutěž pod dohledem České komory architektů.
Uvědomujeme si, jak významný projekt nové trasy linky metra je a žádáme, aby se při jeho navrhování na tuto skutečnost bral ohled.
Uveřejněné návrhy architektonického řešení jednotlivých nových stanic včetně urbanistického řešení nepovažujeme za vhodné. Nenesou známky moderní soudobé architektury, působí jako postmoderní stavby devadesátých let.
Záleží nám na tom, jaký architektonický odkaz zanechá Praze naše generace.
http://e-petice.cz/petitions/vyhlaseni-verejne-architektonicke-souteze-na-projekt-vystavby-metra-d-1.html
Pražský magistrát přerušil stavební řízení k metru D
(ČTK) – Pražský magistrát v červenci na 18 měsíců přerušil stavební řízení týkající se stavby metra D do Písnice. Na dotaz ČTK to řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Důvodem jsou především váznoucí výkupy pozemků potřebných pro stavbu.
Co to bude znamenat pro zahájení prací, není jasné. První etapa výstavby metra D, které spojí centrum s jižní částí města, by podle původních předpokladů měla být dokončena do konce roku 2022.
„Stavební úřad si vyžádal doložení některých informací týkajících se vlastnických vztahů a také některé technické informace,“ řekl Dolínek. Problém je podle něj s výkupem pozemků kolem Písnice a Thomayerovy nemocnice, které vlastní sedm majitelů. „Dohoda s těmito majiteli se zatím nepodařila. Desítky pozemků už ale máme vyřešeny,“ doplnil náměstek.
Pro vybudování metra D je nutný výkup asi 800 pozemků. Nedávno sesazený ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš vloni v rozhovoru s ČTK řekl, že výkupy jsou „jednou z Achillových pat“ stavby metra D. Před rokem odhadoval, že město všechny potřebné pozemky získá do letošního září.
Trasa metra D povede z Náměstí Míru do Písnice. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na Náměstí Míru. Dohromady jde o deset nových stanic. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Vloni otevřené nové stanice metra A do Motola stály zhruba 20 miliard korun.
11. 8. 2016