Rekonstrukce začala v prosinci 2011, stavba byla zkolaudována letos v lednu. Odbavovací hala byla ve zkušebním provozu od loňského srpna. Rekonstrukce se uskutečnila ve dvou etapách. Cestujícím byla k dispozici vždy jedna polovina prostor nádraží. Část původní historické budovy byla zachována a modernizována, ve zbývající části nádraží vznikla nová prosklená odbavovací hala podle architektonického návrhu Atelier AP ústeckého architekta Zdeňka Havlíka, který projekčně zpracovala společnost SUDOP Praha.
Dráhy představily zrekonstruované hlavní nádraží v Ústí nad Labem
(ČTK) – Cestující mají v Ústí nad Labem k dispozici zrekonstruovanou budovu hlavního nádraží. Dnes ji po více než ročních opravách představili zástupci Českých drah. Rekonstrukci prováděla firma BM Construction, celkové náklady dosáhly 45 milionů korun. ČTK o tom informovala mluvčí ČD Radka Pistoriusová.
Součástí rekonstrukce byla modernizace odbavovací haly a vybudování nového hlavního vstupu do nádražní budovy. Ten navazuje na podchod, který umožňuje vstup na labské nábřeží. Odbavovací hala je situována do nově vybudované prosklené části nádražní budovy. Součástí haly je také ochoz, kde mohou lidé vyčkat příjezdu vlaku.
"V rámci nové odbavovací haly jsou k dispozici čtyři nové pokladny, včetně mezinárodní, další služby pak poskytuje ČD centrum. K zobrazení informací o přijíždějících a odjíždějících železničních spojích slouží moderní velkoplošné panely. V odbavovací hale mají cestující možnost využít Wi-Fi připojení k internetu, prodejní automaty s občerstvením, ale také například bankomat," vyjmenovala Pistoriusová. Rekonstrukce začala v prosinci 2011, stavba byla zkolaudována letos v lednu. Odbavovací hala byla ve zkušebním provozu od loňského srpna.
V druhé části objektu cestující naleznou zavazadlovou pokladnu a komerční prostory pro nákup tiskovin a občerstvení. Časem tam má být zprovozněna také nádražní restaurace, zatím se pro ni hledá vhodný nájemce. Celý prostor výpravní budovy je vybaven bezpečnostním kamerovým systémem.
Rekonstrukce se uskutečnila ve dvou etapách. Cestujícím byla k dispozici vždy jedna polovina prostor nádraží. "Část původní historické budovy byla zachována a modernizována, ve zbývající části nádraží vznikla nová prosklená odbavovací hala podle architektonického návrhu Atelieru AP, který projekčně zpracovala společnost SUDOP Praha," dodala Pistoriusová.
Modernizace objektu ústeckého hlavního nádraží byla jednou z nevýznamnějších investičních akcí Českých drah v uplynulých dvou letech. Nádražím v Ústí nad Labem projdou ročně zhruba dva miliony cestujících, patří k nejvytíženějším v zemi. Výpravní budova Ústí nad Labem hlavní nádraží byla postavena v roce 1850. Nálety v roce 1945 ji značně poškodily a od tohoto roku byla v provozu jako funkční provizorium. Značné škody na ní napáchaly také povodně v roce 2002.
Související články:
Přestavba hlavního vlakového nádraží v Ústí nad Labem 19.12.2011
Doplněno Stavbaweb: Výpravní budova Ústí nad Labem hlavní nádraží byla postavena v roce 1850. Její tvář se po dlouhá léta neměnila až do roku 1945, kdy byla vážně poškozena náletem spojeneckých bombardérů a poté byla opravena jen do provizorní, jak se tehdy zamýšlelo, ale fungující podoby. "Provizorium" vydrželo více než šest desetiletí, během nichž se požadavky na cestování po železnici podstatně změnily. (zdroj foto: vlaky.net) |
Já se už nemůžu dočkat když si to dcera u nás pod stromečkem najde :-) Nejlepší na tom je to…
Tak podle mně takovým dárkem absolutně nic neskazíš :-) A získat tak velkou slevu na tak kvalitní okna - no…
Ne, to není hlavní téma Graphisoftu. Aktuální hlavní téma je zrušení trvalé licence!
Dobrý den. Za mě chalupa vypadá úplně jinak, hlavně interiér. Chalupu jsme měli, kachlové kamna s dvěma troubama, chalupářský nábytek,…
Hotovo! Věřím že tím bráchuh potěším :-) Mají malé miminko, tak peníze tam jdou i jiným směrem. Alespoň se nějak…