Fotogalerie ke článku (15)
Situace
1 PP nový stav
2 PP nový stav
Řez podéný nový stav
1 PP původní stav
2 PP původní stav
Řez podéný původní stav
Adresa: Besední 487/3, Praha 1-Malá Strana
Klient / Investor: Nadace Český hudební fond
Autoři: atelier KAVA, spol. s r. o. — Lukáš Ježek, Jan Karásek
Spolupráce: atelier KAVA, spol. s r. o. — Zuzana Mezerová, Jan Novotný, Tomáš Novotný, Jiří Opočenský, Marcela Koukolová — projektová kancelář
Profese: Josef Zeman (statika), Martin Kněžek (technologie jeviště), Petr Novotný (akustika a ozvučení), Pavel Mynarčík (osvětlení scény)
Dodavatelé: RAMSS, spol. s r. o. (generální dodavatel stavby) Thalia Servis, spol. s r. o. (technologie jeviště) AVC Praha, spol. s r. o. (akustika a ozvučení) Art Lighting International, spol. s r. o. (osvětlení scény)
MATERIAL — Tomáš Kysela (mobiliář)
Celkové náklady: stavební část — 15 mil. Kč technologické a interiérové vybavení — 6 mil. Kč
Termíny projektu a realizace: 2003
Autor fotografií: Jan Malý, foto původního stavu — archiv autorů
LUKÁŠ JEŽEK
V srpnu 2002 zaplavila spodní voda oba suterény Umělecké besedy1 a zničila většinu vybavení Popmuzea a Divadla Na Prádle2. Kompletní rekonstrukce byla zahájena počátkem roku 2003 a v listopadu bylo
divadlo znovu otevřeno. Koncepční řešení v podstatě obnovuje původní uspořádání Besedy. Rekonstrukce umožnila především přehodnocení provozních vazeb. Hlavními částmi zůstávají malý a hlavní sál a rozlehlé foyer. Malý koncertní a výstavní sál s kavárnou byl jen minimálně upraven a otevřen do úzkého dvora. Nedostatek financí zde bohužel neumožnil obnovit původní sklobetonové zastřešení.
V hlavním sále byly odstraněny veškeré dodatečné stavební úpravy a bylo obnoveno přirozené osvětlení. Rovněž byl obnoven přístup z foyer v 1. suterénu a v této úrovni je sál rozšířen o postranní balkony.
Prodloužením jeviště, použitím jevištní lávky a mobilních stupňů v hledišti pro 199 diváků získala scéna možnost variabilního uspořádání a odpovídá soudobým inscenačním požadavkům. Na sál přímo navazují nová zkušebna a dispozičně upravené zázemí účinkujících. Foyer bylo doplněno o šatnu a bar a jeho dělením je souboru umožněno nezávisle využívat jednotlivé prostory divadla.
Pozn.:
1 František Janda, Čeněk Vořech. 1926. 2 David Vávra — 1999, Tomáš Vích — 2001.
Publikováno ve stavbě č. 6/2005
Kde jsou tyče na sjíždění o patro níž?
Minimalistické, ale praktické. Taková ideální kombinace pro rodinný život. A ta krytá terasa vypadá podle popisu parádně :-)
Zní to jako velmi promyšlený návrh. Máme podobně svažitý pozemek, tak mě inspiruje, že i takové místo má velký potenciál!
Je to moc krásný projekt :-) A ten důraz na orientaci místností podle světových stran..To dělá v každodenním životě obrovský…
Musím potvrdit..žádná plíseň, žádné tepelné mosty. Funguje skvěle!