Rekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín

Dopravní podnik hl.m. Prahy provedl v roce 2016 ojedinělou rekonstrukci lanové dráhy na Petřín.  Oprava byla nutná kvůli bezpečnosti a kvalitě provozu.  Součástí stavebních prací bylo postavení nového železobetonového mostu a nástupiště ve stanici Nebozízek, také nové osvětlení, přístupové schody, zábradlí a nová vstupní brána.  Souběžně probíhaly opravné práce i v horní a dolní stanici.

Původní most začal být kvůli špatnému podloží nestabilní, bylo tedy nutné postavit v délce 100 m nový most. Součástí nového mostu je i kompozitní schodiště a 70 m úsek zrcadla mostu je zakryt kompozitními rošty. Kompozitní materiály MEA byly zvoleny investorem kvůli své nízké váze a dlouhé životnosti. Barva roštů je šedá, takže nenarušuje ucelený vzhled dráhy. Kompozitní materiály však mohou být v jakékoliv barvě.

Zakrytí kabelových kanálků a instalace chodníků v lanové dráze se osvědčila díky velice dobrým bezpečným protiskluzovým vlastnostem, protipožárním vlastnostem a odolnosti vůči olejům. Protiskluzové vlastnosti roštů zajišťují bezpečnou chůzi i při mokru nebo sněžení. Kompozitní materiály také nekorodují.

Více o kompozitních roštech, profilech, zábradlí na:
www.mea-odvodneni.cz/mea-kompozity/kategorie/5

podle podkladů společnosti MEA Water Management s. r. o.


Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*