Dopravní podnik hl.m. Prahy provedl v roce 2016
ojedinělou rekonstrukci lanové dráhy na Petřín.
Oprava byla nutná kvůli bezpečnosti a kvalitě provozu. Součástí stavebních prací bylo postavení
nového železobetonového mostu a nástupiště ve stanici Nebozízek, také nové
osvětlení, přístupové schody, zábradlí a nová vstupní brána. Souběžně probíhaly opravné práce i
v horní a dolní stanici.
Původní most začal být kvůli špatnému podloží nestabilní,
bylo tedy nutné postavit v délce 100 m nový most. Součástí nového mostu je
i kompozitní schodiště a 70 m úsek zrcadla mostu je zakryt kompozitními rošty.
Kompozitní materiály MEA byly zvoleny investorem kvůli své nízké váze a dlouhé
životnosti. Barva roštů je šedá, takže nenarušuje ucelený vzhled dráhy.
Kompozitní materiály však mohou být v jakékoliv barvě.
Zakrytí kabelových kanálků a instalace chodníků
v lanové dráze se osvědčila díky velice dobrým bezpečným protiskluzovým
vlastnostem, protipožárním vlastnostem a odolnosti vůči olejům. Protiskluzové
vlastnosti roštů zajišťují bezpečnou chůzi i při mokru nebo sněžení. Kompozitní
materiály také nekorodují.
Více o kompozitních roštech, profilech, zábradlí na:
www.mea-odvodneni.cz/mea-kompozity/kategorie/5
podle podkladů společnosti MEA Water Management s. r. o.
















Pokud vím, tak jméno pro každou ulici nebo náměstí musí být schváleno místopisnou komisí. Jak je tedy možné, že si…
oprava : ..nechuť mírnou, .... záruka, že nevytvoří i něco.....
Tak ikonická architektura? Pro mne je to totální nesympatická asymetrie, která postrádá pohodu a líbivost, a naopak vyvolává neklid a…
Projektantem má být METROPROJEKT Praha. Poptám se podrobněji na SŽ a doplním.
Dobrý den, krásná realizace přestavby skeletu MS-OB.Jednoduchost a čisté linie.Dalo by se říci,že teprve nyní stavba vynikla. Velmi povedená konstrukce…