Kancelář firmy BK sídlí v nejvyšším patře budovy Silocentrála z roku 1902. Do projektu jsme vstoupili v jeho počáteční fázi, kdy interiér reprezentovaly původní historické prvky, jako jsou půlkruhová okna a subtilní kabelové sloupy nesoucí obloukovou střechu. Některé prvky jako zdvojené podlahy, bílé omítky, toalety a snížený sádrokarton byly developerem upraveny.
Během procesu jsme mysleli na design kanceláří a jejich dočasnost. Rozhodli jsme se upgradovat již existující funkce a přidat komponenty, které lze použít v každodenním životě. Zbytečné dekorace jsme vynechali, chtěli jsme minimalizovat materiální, lidské a energetické zdroje. Zaměřili jsme se na každý detail, který bylo třeba doplnit. Jako hlavní body interiéru jsme zvolili okna a kabelové sloupy. Prostor je možno využít multifunkčně: jako byt, galerii či kancelář.
Dispozice je definována centrálním proskleným boxem a prosklenou stěnou. Box sestávající ze zasedacích místností vytváří intimnější pracovní a společenskou část. Samotný prostor je díky své průhlednosti nečleněný. Kolem skleněné krabice pulzuje každodenní život v kanceláři. Pracovní stoly, malý salonek u recepce a kuchyně s piknikovým stolem a vinotékou slouží zaměstnancům k jejich volnočasovým aktivitám.
Každý z materiálů byl vybrán podle jeho funkčnosti – sklo vytváří akustickou bariéru a propouští světlo, kaučuková podlaha odlehčuje prostor a je nenáročná na údržbu, nerez a zinkový kov vyhovuje technickému zaměření firmy. Plexisklo vytváří hloubku prostoru, dřevěné stoly předvádějí jedinečné řemeslné zpracování. Interiér je zdánlivě jednoduchý, ale nabízí mnoho interpretací.
Autorská zpráva
Foto: Matej Hakár
Klient: BK, a.s.
Autoři: Peter Kuklica, Martin Smerek, Juraj Hubinský; spolupráce Katarína Siváková
Podlahová plocha: 265 m2
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Souhlasím s umístěním na nevhodném místě. Také se mi nelíbí rozsáhlost a velké pochozí rampy. Dopravní obsluha.Metro.Garaže.Tramvaje.Nádraží.
Hodně jsem už o téhle maltě četl a zjišťoval, zdá se mi to jako velmi dobrá volba na stavbu domu,…
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…