Historický skladový objekt z konce 19. století, jakých jsou
podél drah desítky. Pěkná proporce, jednoduchá konstrukce, účelnost. Pro
stavebníka – spediční firmu – výhodná poloha v paradoxu periferie uvnitř
městské struktury.
Po úvahách o vestavbě firemního zázemí do prostoru skladu jsme se posunuli k
záměru oživit nedávno špatně rekonstruovaný, nyní ladem ležící domek při
krátkém čelním štítu skladu.
Bouráme neforemnou sedlovou střechu (produkt předchozích stavebních úprav) a
stavíme prostorově efektivnější patro se střechou plochou. Velká pevná okna
abstrahující plášť, umožňují speditérům dobrou kontrolu provozu kolem a
nostalgicky obhlíží blízkou železnici a přilehlá periferní panorámata
nemilosrdně drcená časem. Profilovaný fasádní plech odkazuje jednoduše k
principu kontejnerové dopravy.
Autorská zpráva
Foto: Pavel Plánička
Místo: Děčín – východní nádraží
Autor: 3+1 architekti – Pavel Plánička, Bruno Panenka, Barbora Urbanová
Zastavěná plocha: 102 m2
Užitná plocha: 280 m2
Obestavěný prostor: 830 m3






































Hodně mě překvapilo, že je v areálu Pražského hrad tahle zanedbaný dvorek. Na leteckých snímcích to vypadá líp, jako že…
Díky za odkaz, opravdu zajímavý projekt! Rekonstrukce za plného provozu je vždycky náročná, a je skvělé vidět, jak se to…
Ano, továrna v Pardubicích je velmi zajímavá. Kromě jiného rekonstrukce probíhala za plného provozu. Přikládám odkaz na celou stavbu, je…
V rámci Prahy jde o jednu z nejhlučnějších lokalit, které lze v centru najít. ideální pro drahé kanceláře a bydlení.…
Nejvíce mě oslovila stavba – Továrna v Pardubicích, a myslel jsem to spíše designově, že se mi některé ty stavby…