V Komořanech
bude nová tramvajová trať a městská třída s kvalitním veřejným
prostranstvím. Pražská Rada 25. května 2020 uložila Institutu plánování a rozvoje hl. m.
Prahy (IPR) zpracovat zadání studie, která plánovanou proměnu ulice Komořanská detailně
navrhne a zkoordinuje. Studii, která by měla být hotová na konci příštího roku,
vypracuje Dopravní podnik (DPP).
V Komořanské
ulici se aktuálně připravuje hned několik velkých projektů, které prolínají
zájmy hlavního města a soukromého investora. V prostoru zaniklého průmyslového
areálu Cukrovar Modřany připravuje společnost Skanska projekt na novou
zástavbu. Tento projekt je úzce spjatý s projektem dopravního propojení městské
části Praha 12 s Pražským okruhem, který má na starosti odbor investiční
Magistrátu hl. m. Prahy. Dále je také v plánu rekonstrukce ulice Komořanská a
výstavba nové tramvajové trati, která vyústí do Modřan.
Vzhledem k
četnosti připravovaných projektů v tomto území se v dubnu 2019 konalo setkání
všech zainteresovaných, tzn. zástupců hlavního města, MČ Praha 12, Skansky a
IPRu. Na tomto setkání vznikla pracovní skupina, která navrhla doporučený
postup.
„Inicioval jsem toto setkání, abychom společně
prošli jednotlivá možná řešení, zjistili postoje každé ze zúčastněných stran a
hledali společné řešení. Jen díky dialogu je totiž možné dosáhnout společné
dohody a posunout projekty dál,“ vysvětluje Petr Hlaváček, náměstek primátora pro oblast územního
rozvoje.
Hlavní
doporučení pracovní skupiny bylo zpracovat podrobnou studii, která upřesní
prostorové a technické řešení budoucí tramvajové trati v koridoru Komořanské
ulice včetně jejího napojení na stávající tramvajovou trať do Modřan.
„Díky tramvajové trati vznikne v oblasti
městská třída a ne rušný dálniční přivaděč, kterého se místní obávali. Zároveň
zde kapacitní kolejová doprava dává velký smysl, protože bude v budoucnu
ekologicky přepravovat Pražany z nové městské čtvrti v Komořanech a
Modřanech,“ popisuje
Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu.
„Jsem velice rád, že se Rada hlavního města Prahy
přihlásila k výstupům pracovní skupiny, jejíž ustanovení jsme iniciovali s
náměstkem Hlaváčkem. Doporučení pracovní skupiny k dalšímu postupu přípravy
komunikace Nová Komořanská se nyní budou dále rozpracovávat, Dopravní podnik by
měl zpracovat studii tramvajové tratě spolu s urbanistickým a krajinářským
přesahem. Těším se na výsledek a věřím, že se jedná o významný krok pro proměnu
a zkvalitnění celého území,“ říká Vojtěch Kos, 1. místostarosta MČ Praha 12 a předseda pracovní
skupiny.
IPR nyní
připraví zadání studie, které by mělo být hotové již v polovině letošního roku.
Dopravní podnik hl. m. Prahy na základě tohoto zadání zpracuje samotnou studii,
která by měla být dokončena na konci roku 2021.
„Těší mě, že se kromě nové tramvajové trati plánuje i komplexní úprava
okolních veřejných prostranství. Věřím, že díky tomuto přístupu vznikne další
kvalitní místo, kde lidé rádi žijí a tráví čas,“ uzavírá Ondřej Boháč, ředitel IPR.
tisková zpráva IPR
___
Praha nechá připravit studii tramvajové trati podél Komořanské
(ČTK) – Pražský magistrát nechá vypracovat studii, která prověří
možnost vedení tramvajové trati a rekonstrukce kolem ulice Komořanská
v Praze 12. Schválili to radní. Stavba tramvajové trati souvisí také
s plánem magistrátu napojit Modřany na Pražský okruh novou silnicí, tzv.
Nové Komořanské. V oblasti chce stavět bytové domy firma Skanska, která
navrhuje rekonstrukci Komořanské jako dopravní řešení do doby, než bude
postavena nová silnice.
Skanska chce podle
schváleného dokumentu stavět na místě zaniklého průmyslového areálu
Cukrovar Modřany. Pro stavbu tramvaje je nutná změna územního plánu,
jejíž pořízení na popud Prahy 12 schválilo zastupitelstvo loni a město
ji nyní připravuje. Trať je obsažena ve strategii dopravního podniku
rozvoje tratí do roku 2030.
Rada pověřila Institut plánování a
rozvoje (IPR), aby připravil zadání studie, kterou poté zpracuje
dopravní podnik. Městská část podle dokumentu požaduje, aby měla
Komořanská mezi ulicemi Generála Šišky a U Soutoku charakter městské
třídy. Zároveň má řadu dalších požadavků, například prověření lávky přes
plánovanou novou silnici a přesun fotbalového hřiště a nahrazení
tenisového kurtu. Radnice chce také nahrazení útulku pro psy a klubovnu
pro vodáky Spartak Modřany.
Trasu napojení Modřan na silniční
okruh odsouhlasilo zastupitelstvo městské části v dubnu 2006, změna
územního plánu pro stavbu byla podána v roce 2009 a magistrát má ke
stavbě zatím nepravomocné územní rozhodnutí, které napadly místní
spolky. Vybraná varianta vede od tramvajového mostu v ulici
Československého exilu k ulici U Soutoku.
Hotovo! Věřím že tím bráchuh potěším :-) Mají malé miminko, tak peníze tam jdou i jiným směrem. Alespoň se nějak…
Jistěže ne, myslím si že takovýto dárek potěší víc než cokoli jiné. V dnešní době ti pořádně nikdo nic jen…
Dobrý den, děkujeme za váš zájem, jednotlivá čísla je možné objednat zde, cena je včetně doručení do schránky. https://send.cz/kosik/polozka/9419674
Paráda! Tak tohle si myslím že by pod vánočním stromkem nikdo nečekal :-)
Dobry den, bolo by mozne zakupit konkretne cislo Stavba 3/2024? Dakujem! SC