Moderní budova od architektonického dua Fabrizio Barozzi (*1976, Itálie) a Alberto Veiga (*1973, Španělsko) stojí v blízkosti historického centra Štětína na místě původní koncertní síně, která byla zničena během druhé světové války. Projekt studia Barozzi/Veiga byl vybrán za základě mezinárodní architektonické soutěže, jež u podobných zakázek představuje osvědčený a kvalitní způsob výběru projektanta.
Koncertní sál pojme až 1 000 diváků, menší sál pro komorní hudbu má kapacitu 200 diváků. Štětínská filharmonie dále nabízí multifunkční prostor pro výstavy a konference. Stavba přitom působí odlehčeně až subtilně, a to především díky skleněné fasádě, kterou lze různě osvětlit, což zajišťuje její variabilní a nevšední vzhled. Reprezentativně vzhlížející stavba přitom v souladu s moderními technologiemi nabízí úsporná řešení a efektivitu provozu. Přejímá pasivní systémy energetické kontroly a další atributy udržitelnosti, jako jsou např. zdvojená fasáda, přirozené větrání, osvětlení pomocí LED systému s minimální spotřebou energie, mnohovrstevný střešní plášť optimalizující nejen akustiku, ale i tepelnou izolaci apod.
Kromě hlavní ceny byla udělena Cena pro začínající architekty, kterou za rodinný dům Luz House získalo katalánské studio ARQUITECTURA-G. Porota ocenila konstrukční i ekonomické řešení projektu, který se vyznačuje jednoduchou a srozumitelnou architekturou navazující na venkovskou tradici.
Více informací najdete na stránkách pořadatele miesarch.com.
tisková zpráva
Související články:
Česká architektura nominovaná na cenu Miese van der Roheho 2015 18.11.2014
V nominacích na Mies van der Rohe Award 2015 je 420 evropských děl a přibyla i jedna česká stavba 19.12.2014
Super minimalistická stavba jak zvenku tak zevnitř. Výborně využitý složitý pozemek "na křižovatce" obklíčený komunikacemi ze dvou stran. Projektanti i…
Krásná práce, je radost si to prohlížet :-).
Ta na náměstí bere pohled jen velmi mírně a velmi formalisticky. Pohled od třídy Jugoslávských partyzánů ukazuje výtvarnou bezmocnost v…
Že by tato stavba nějak respektoval okolí, velmi pochybuju. P.Engel se jistě obrací v hrobě. Vím, že je to dobrý…
Tak už nám zase UNESCO vyhrožuje a "ochránci" památek jásají, "Zachráníme" památku tím, že ji celou předěláme a její autenticita…